Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Hij start op een poot .

 
Schrijver kuipwillem

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 dec. 2006 11:59 
als ik de cx start,loopt hij op een poot.als ik nu de bougie kap een centiemeter optil,lostrek dan loopt hij goed.Na + - vijf mienuten,kap er weer op en hij loopt Heeft iemand een idee wat dit kan zijn

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 dec. 2006 12:25 
Ja, dit is in veel gevallen een bekend probleem, laat me raden het is de rechter cilinder.
Veel cx hebben er last van vooral de 650 types. De benzine loopt altijd naar de linker kant omdat de motorfiets ook naar links op de zij standaart leunt.
Het is nu koud en dat levert ook een probleem op.

Het is wel vanbelang dat je de koelvloeistof blijt controleren want het kunnen tekenen zijn van een lekke koppakking. Maar dat merk je dan gauw genoeg.

Nu op dit moment zou ik er niks aan doen, mischien een nieuwe bogie er in plaatsen.

groetjes marco.
tel 0321`312336
vliegersveld 37
8256 GN
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 dec. 2006 13:01 
zou het niet een iets te hoge weerstand in de bougi-kap kunnen zijn?? (6 ohm of zo)

Het is maar een idee, marco heeft hier vast meer ervaring mee dan ik....

Groet Erik

Schrijver Dinges
Gast 
#4 | Geplaatst: 28 dec. 2006 17:53 
Probleem komt mij ook bekend voor, had het zelf ook al gelinkt aan het scheef staan op de jiffy. Zie het zelf niet echt als een probleem, starten, helm op en handschoenen aan en het paard loopt op 2 pootjes, en meer heeft hij niet. Dotje gas wil ook wel eens helpen, het verzuipen vind ik persoonlijk vervelender. Volle choke nodig om aan te slaan en vervolgens verzuipen dus snel de choke een eind terug. Maar ach, tis oud, en nog een ratbike ook (in mijn geval), dus valt onder karakter en de mantel der liefde

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 dec. 2006 18:59 | Aangepast door: Hans 
Ben het helemaal eens met de diagnose van Marco Beckers.
Juist de rechter carb krijgt het laatst benzine; en als na enige jiffy-schuinte-standtijd de benzine wat is verdampt duurt het eventjes tot dat e.e.a. is doorgelopen en een vonkrijpe status in de rechtercylinder heeft bereikt.
Niets om je overigens zorgen over te maken.

Heb vanmorgen (30-12) even zo voor het nieuwe jaar de woon-werk CX geinspecteerd. Hij moet er immeers vanaf 2 januari weer vol tegen aan.
Het vervangen van de klepsaels heeft het olieverbruik wel behoorlijk teruggebracht !!!
Dat was eerst (of zoals je wilt op zijn laatst) zo'n 1 liter op de 900 - 1000 km. Nu kom ik op 0,5 liter per 1000 km. Da's ruim binnen de toleraties van Honda voor een blokrevisie; maar waarom zou ik, het blokje rammelt de afgelopen 60.000 km best wel, maar krakende wagen lopen nog steeds het langst.
Hij kan er dus best weer even tegen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver dave01011968
Gast 
#6 | Geplaatst: 30 dec. 2006 01:10 
Hoi hoi luitjes Ik sluit mij aan bij dit forum Mijn gl500 heeft er ook last van ene keer wat meer dan de andere keer maar start inderdaad op 1 cilinder Meestal komt nr twee er snel bij Ik wijt het inderdaad ook aan brandstofgebrek Als ik het luchtfilterhuis verwijder en bij het starten mn hand tegen de carburateur duw dan loopt de betreffende cilinder meteen mee

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Hij start op een poot .

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven