Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Nieuwe voorvorkkeerring lekt

 
Schrijver Albert
Gast 
#1 | Geplaatst: 4 jan. 2007 13:54 
Ik heb gisteren de voorvorkkeerringen van m'n CX vervangen omdat er 1 lekte. Het bleek nogal roestig te zijn doordat de C-clips roestig bleken.

Ik heb de poot eruit gehaald, uit elkaar gehaald en schoongemaakt in een terpentinebak. Nieuwe keerringen en stofkappen erin gezet, maar vandaag blijkt de boel te lekken!

Ik heb net even gekeken, en het leek langs de zijkanten van de keerringen te lekken, aan de buitenkant. Dus tussen de buitenpoot en de keerring door. Is dit een normaal probleem? Lost de keerringen eruit halen en terugzetten met wat kit het probleem op? Ik heb er 250/265 ml olie ingedaan volgens de website van Rob Elsham, dit is toch de juiste hoeveelheid?

Het loopt er gewoon uit als ik de motor op de middenbok neerzet!

Groeten,
Albert

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 4 jan. 2007 15:31 
als ik ergens nieuwe keerringen in zet doe ik dat altijd met blue-hylomar.
dat is een soort elasties afdichtspul.
de keerringen gaan er ook zo makkelijker in.
het kan dus goed zijn dat opnieuw met kit monteren de oplossing is.
theo.

Schrijver antoon

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 jan. 2007 17:46 
Volgens mij had je eerst de binnen poten op een draaibank moeten polijsten,mits er dan geen putjes meer in zitten,anders moet je ze laten hardgromen,Ik zit namelijk met het zelfde euvel met mijn reserve vorkpoten moet ik ook nog laten doen.
Groetjes Antoon vd Ven.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 4 jan. 2007 20:21 
Als 't er langs de buitenkant uitloopt liggen dan de ringen los onder de clips?

En wat voor CX (poten) betreft het precies?

groet, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 jan. 2007 10:27 
Tips,

Ten eerste weet ik niet welk type jij hebt. Het kan maar zo zijn dat je er toch te veel olie in hebt.
Pak de boeken er bij en zoek de juiste hoeveel heid olie die je nodig hebt. Ga dus niet van die site af. Eeen cx500 is niet het zelfde als een cx500E en dan heb je ook nog de custem met en zonder lucht onder steuning. Dus je begrijpt het.

Dan met dat kit, kan heel goed werken. Waarschijnlijk is er in het verleden met grof geweld de keerring verwijderd. Hierdoor is er door de schroevendraaier een geultje gemaakt in de binnen kant pasvlak waar de keering hoort te zitten.

Dan heb ik nog een andere tip. In de keerring zit een spiraal veertje. Deze kan men uit de rubberen keering halen. Dan leg je dat spiraal veertje op tafel en dan zie ja als het goed is een beginstukje dat in het eindstukje is geschroeft. Ja je leest het goed. Het spiraal veertje is dus uit elkaar te nemen en dan wordt het een recht veertje. Dit doe je door het als het ware los te draaien. Men pakt het begin en het eind tussen de vinger en men draaid nu als het ware het boutje los. Ik eet niet goed hoe ik dit uit moet leggen. Dan als je dat hebt gedaan kun je aan de brede kant, nu wel zichtbaar, een een stukje van 2 tot 4 mm af knippen. Nu draai je dat veertje weer in elkaar en je hebt nu een gesloten veer die kleiner is. dez plaats je terug in de rubber keerring. Het gevolg is dat het geheel strakker zit. et is eenhulp middel maar het kan helpen.

Dan zorg voor goede voor poten, een pitje is niet erg, maar eenbraampje wel. roest is uit den boze.
Poets het geheel oed op.


Dan heb ik nog wat. op de binnen poot zaten twee gelijde bussen. Op de glij vlakken zit teflon. deze is grijs kleurig. Als de brons kleur er door komt is deze versleten. Nu is er te veel speleng en zal de buiten poot tegenover de binnen poot teveel gaan bewegen. Ook deze moeten goed zijn. Bij teveel speling kan de keering het niet meer bolwerken.
Dus kijk hier ook naar.

zo mochten er nog vragen zijn,
met vriendelijke groet Marco Becker
Tel 0321 312336
vliegersveld 37
8256 GN biddinghuizen.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Albert
Gast 
#6 | Geplaatst: 9 jan. 2007 10:07 
Bedankt voor alle reacties! Ik ga vanavond de boel weer uit elkaar halen en kijken wat er mis is.

De binnenpoten zijn nog best netjes, geen krassen of roest. Maar dat de keerringen lek waren was niet zo gek, ze waren ontzettend uitgedroogt.

Groeten,
Albert

Oh ja, het is een CX500E

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Nieuwe voorvorkkeerring lekt

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven