Tips,
Ten eerste weet ik niet welk type jij hebt. Het kan maar zo zijn dat je er toch te veel olie in hebt.
Pak de boeken er bij en zoek de juiste hoeveel heid olie die je nodig hebt. Ga dus niet van die site af. Eeen cx500 is niet het zelfde als een cx500E en dan heb je ook nog de custem met en zonder lucht onder steuning. Dus je begrijpt het.
Dan met dat kit, kan heel goed werken. Waarschijnlijk is er in het verleden met grof geweld de keerring verwijderd. Hierdoor is er door de schroevendraaier een geultje gemaakt in de binnen kant pasvlak waar de keering hoort te zitten.
Dan heb ik nog een andere tip. In de keerring zit een spiraal veertje. Deze kan men uit de rubberen keering halen. Dan leg je dat spiraal veertje op tafel en dan zie ja als het goed is een beginstukje dat in het eindstukje is geschroeft. Ja je leest het goed. Het spiraal veertje is dus uit elkaar te nemen en dan wordt het een recht veertje. Dit doe je door het als het ware los te draaien. Men pakt het begin en het eind tussen de vinger en men draaid nu als het ware het boutje los. Ik eet niet goed hoe ik dit uit moet leggen. Dan als je dat hebt gedaan kun je aan de brede kant, nu wel zichtbaar, een een stukje van 2 tot 4 mm af knippen. Nu draai je dat veertje weer in elkaar en je hebt nu een gesloten veer die kleiner is. dez plaats je terug in de rubber keerring. Het gevolg is dat het geheel strakker zit. et is eenhulp middel maar het kan helpen.
Dan zorg voor goede voor poten, een pitje is niet erg, maar eenbraampje wel. roest is uit den boze.
Poets het geheel oed op.
Dan heb ik nog wat. op de binnen poot zaten twee gelijde bussen. Op de glij vlakken zit teflon. deze is grijs kleurig. Als de brons kleur er door komt is deze versleten. Nu is er te veel speleng en zal de buiten poot tegenover de binnen poot teveel gaan bewegen. Ook deze moeten goed zijn. Bij teveel speling kan de keering het niet meer bolwerken.
Dus kijk hier ook naar.
zo mochten er nog vragen zijn,
met vriendelijke groet Marco Becker
Tel 0321 312336
vliegersveld 37
8256 GN biddinghuizen.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html