Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Start tik

Schrijver PierreCX
Gast 
#1 | Geplaatst: 8 jan. 2007 21:27 
Ik heb een CX650C met een klacht. Zo een keer per 5 a 10 keer starten geeft hij een venijnige tik. Als ik daarna weer start doet hij dit meestal niet. Ik dacht een dat er een tand van het grote tandwiel af zou zijn maar als ik de starter door laat draaien komt hij de missende tand niet tegen? Is dit misschien ook mogelijk een defect rolletje of veertje? Heeft iemand enig idee?
Kan dit nog verdere schade veroorzaken door metaaldelen in het motorblok??
ouwe_jan geeft aan dat dit een secuur klusje is en ik wil natuurlijk geen hoofdprijs hiervoor betalen dus weet iemand hoeveel dit mag kosten als het blok eronderuit is?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 8 jan. 2007 21:55 
Het gaat hier om een versleten startkoppeling: drie veertjes plus drie busjes. Deze onderdelen kosten ongeveer €25 en het monteren ervan is ongeveer 5 uur werk (als het blok eronder uit is).
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 jan. 2007 08:51 
Dat is 5 x 75 euro en kleine onderdelen plus onvoorziene reparatie
dat komt op ongeveer 450 euro
bel Marco wat hij er voor vraagt
groeten ouwe_Jan
p/s laat ook even naar je distributie ketting kijken of deze versleten is
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 9 jan. 2007 13:40 
Klopt, er is 1 veertje kapot. een neiuw veertje kost ongeveer 3.90 euro per stuk. Doe het niet maar je zou het veertje uit een balpen kunnen halen.
Dan de rollen zijn nog wel heel, en de menemer is vaak ook nog wel heel anders draaien we die af in de draaibank.

Maar het hele blok moet er onder uit. De klus zelf kost ondeveer 1 uur voor die veertjes maar het blok er uit en weer terug plaatsen kost wel iets meer dan 5 uur.

Maar op een dag zou het moeten lukken.

Je mag ook met het blok onder de arm naar me toe komen en dan monteer ik de rest er wel weer in.
Maak wel even een afspraak met me want ik ben niet vaak tuis.
groetjes marco becker
vliegersveld 37
8256 GN
biddinghuizen.

Oja, het kan niet meteen kwaat, en er zal ook geen grote schade onstaan maar ik denk zelf dat die klappen wel de distributie en lager schalen behoorlijk op zijn vlikker doen geven.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver PierreCX
Gast 
#5 | Geplaatst: 30 mei 2007 13:21 
Beste cx liefhebbers,
Hartelijk dank voor de juiste tip.
Er was inderdaad een veertje gebroken van de startkoppeling.
Is nu weer perfect in orde, wel veel werk hoor!!

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Start tik

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven