Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

rem klauwen

Schrijver hejo
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 15 jan. 2007 19:14 
hallo cx vrienden
ben van plan op andere remklauwen op me cx500c te zetten,ik kan een zetje kopen van een suzuki TL1000,heeft iemand er ervaring mee?

Schrijver udent

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 15 jan. 2007 20:58 
IK ZOU HET MAAR ORIGINEEL HOUDEN, REMMEN ZIJN EEN BELANGRIJK ONDERDEEL, EN DE ORIGINELE MET OOK ORIGINELE BLOKKEN REMMEN GOED, ALS JE ZE GOED ONTLUCHT.
KIJK EENS NAAR DE REMSLANGEN, EN GEEF DAAR DAN GELD UIT VOOR GOEDE STAALFLEX LEIDINGEN.

GROETEN EN VEEL RIJREMPLEZIER, THEO.
theo cx ds

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 jan. 2007 10:28 
Nouw, als het past hou me op de hoogt, ze lijken wel veel op elkaar.
Dus het zou best eens kunnen dat het werkt.
Hou me op de hoogt.

Kijk wel even of je de remschijf goed benut met de nieuwe rem klauw er op.

groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver hejo
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 jan. 2007 16:58 | Aangepast door: hejo 
ik heb ze besteld,ik houd je op de hoogte marco. heb ik weer iets leuks te doen

Schrijver Dinges
Gast 
#5 | Geplaatst: 20 jan. 2007 15:34 
Hejo, even een tipje om rekening mee te houden misschien. Heb je bij de klauwen ook de rempomp? Een CX heeft bij mijn weten maar 1 remzuiger terwijl een TL er 4 heeft bij mijn weten. Kan me zo voorstellen dat de opbrengst van de originele pomp veel te weinig is.
Spreek uit ervaring, ooit eens een pomp op mijn GL gehad (2 zuigerklauwen) van een Kawa met 1 zuiger klauwen, remt wel, maar krachtig remmen kan je vergeten, laat staan een noodstop. Kan best spannend worden als de verhoudingen niet kloppen kan ik je melden

Schrijver hejo
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 20 jan. 2007 17:08 
bedankt voor de reatie,kom ook nog met het voorwiel te zitten,remklauwen komen er tegen aan,zal wel op zoek moeten naar een ander voor wiel.mischien heeft iemand een idee,wat voor wiel er nog meer zo inpast?

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 21 jan. 2007 00:21 
De remklauwen, hoofdremcilinder en schijven van een CB900F schijnen te passen. zie dit item bij onze Britse CX / GL broeders.

Klik op 'Kevin' voor een mooie CX-A met CB900F remmen. Heb ik net m'n remmen gereviseerd....

Suc6, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver hejo
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 21 jan. 2007 17:03 
hoi roelof
die cb900f van welk jaar zijn ze, is het de hornet? of zijn het de hele ouwe cb900f van rond de jaren 80

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 21 jan. 2007 19:02 
@Hejo, misschien kan je het op het plaatje zien? Ik weet het niet zeker,maar volgens mij zijn de schijven geen CX 500 schijven. In het verhaal op het engelse prikbord lees ik dat het een kwestie van moeren en bouten vervangen was.
Marcel.
CX met CB900 remmen
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 21 jan. 2007 21:41 
'k wee nie zeker, maar waarschijnlijk model '80-er jaren. Neem aan dat de de veerpoten toen dicht verwant aan de CX-serie waren v.w.b. bevestigingen dergelijke.
Suc6.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 rem klauwen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven