Ok ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar alles wat daar te vinden is heb ik al zo'n beetje gedaan:
Als mijn motor echt warm is (dan praat ik over 15 a 20 km snelweg) dan houdt hij in vanaf zo'n 100 km/u. Als ik het gas vol open trek wordt het erger, bij normaal gasgeven kan ik 'm wel tot boven de 6000 toeren krijgen. Het volgende al gedaan en na iedere actie opnieuw proefgereden om te kijken of het resultaat oplevert:
nieuwe bougies
dat gedoe met die veertjes in de bougiekappen
nieuwe bougiekappen
andere bobines
andere cdi
andere carb
inlaatrubbers nagekeken
stator is goed want opnieuw gewikkeld (weliswaar een paar jaar geleden)
afgelopen zondag was het weer zover. wat me wel opviel is dat het ietsje minder werd als ik (als ik zo'n 100 k reed) de choke open trok.
ik heb inmiddels wat met de mengselschroef zitten klooien (hij plofde) stond zondag 2 slagen open, vanochtend 1 slag (meer ploffen) en ik heb 'm nu drie slagen open gezet (nog niet gereden).
mogelijk is het gewoon algehele malaise van het blok (heeft megaveel kilometers gedraaid en verbruikt veel olie, dik 1 liter op 1000 km). Zou het bv kunnen zijn dat de bougies vies worden door olie die via de (ongetwijfeld versleten) klepgeleiders naar binnen komt als het blok goed warm is?
iemand nog een briljant idee??
bedoel: tis toch een plaatje?