Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Multimeter?

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#1 | Geplaatst: 24 jan. 2007 21:44 
Beste cx vrienden,

Ik wil een multimeter kopen voor het doormeten van mijn cx-en maar weet er niet veel van dus graag jullie advies waar ik op moet letten, specificaties e.d.

Alvast bedankt!

Ton Oostveen

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 24 jan. 2007 22:09 
Multimeters heb je in vele prijsklassen. Soms bij de Lidl of de Aldi voor een paar euro. Of bij Conrad electronica.
De betere merken zijn oa: Fluke, maar dan ben je "iets" meer geld kwijt.
Volgens mij is deze meter goed.
Als je er niet zoveel vanaf weet, is het handig als er een goede (nederlandstalige) beschrijving bijzit.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 24 jan. 2007 22:14 
Hoi Ton,

Voor minder dan 3 euro koop je er een bij de Aldi. Prima ding! Ik heb er 5 ingekocht destijds en heb er nu nog 2 over en dat wil ik zo houden. Heb er inmiddels dus 3 weggegeven.

Succes met zoeken.

Groet Erik
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver terry

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 24 jan. 2007 22:59 
Beste Ton,
alle moderne multimeters, en liefst een digitale, hebben alle meetbereiken om al wat met elektriciteit te maken heeft van je cx door te meten.
Gelijkspanning DC heb je nodig om bv. je batterijspanning even te meten, om te controleren bv. aan verlichting of er wel de juiste spanning toekomt.
Wisselspanning AC daarentegen wordt gebruikt voor het doormeten - met draaiende motor - van je stator bv.
Weerstandmeting Ohm kun je dan weer gebruiken voor de controle van de stekkers op de stator of je bougiedoppen of sluitingen op draden.
Let erop dat de snoeren van je multimeter van enige kwaliteit zijn, dit kan bij de weerstandmeting van de statorspoelen een hoop verschil maken.

veel succes
Terry

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Multimeter?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven