Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Mijn 'nieuwe' CX

Schrijver Lemmy
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 feb. 2007 21:36 
Vorige week mijn (2e) CX opgehaald. Gekocht voor 250 euro en bestemd als donormotor.

Edoch, de staat van de 2e was optisch toch een stuk beter dan nummer 1. Misschien maar omdraaien dan?

Eerst maar eens kijken of ie uberhaubt aan de praat te krijgen is. Dus, vandaag even nieuwe olie er in en een nieuw filter. Wat olie in de cylinders en even zonder bougies "starten". Beetje benzine in de tank, accu geplaatst bougies er weer in en starten maar....

Wunderbar!! Starten en lopen!! (en heeel veel roken ;). Da's een mooi begin nietwaar? Dan toch ook maar even de voorremmen aanpakken . De motor had volgens mij lang stilgestaan (was in 2003 geschorst zag ik op het overschrijfbewijs) en de remmen zaten akelig vast.

Wat is zo'n luchtsleutel dan toch erg handig....

Even een blokje om dan maar. Buiten het aparte stuurgedrag reed ie erg goed. Blok loopt ook mooier dan nummer 1. Minder bijgeluiden en pakt ook beter op (compressie zal wel een stuk beter zijn denk ik).

Rechtercarb. lekt een beetje (pakking??) en de motor komt niet op bedrijfstemperatuur (defecte thermostaat??).

Wat erg opviel was het stuurgedrag. Motor lijkt moeilijk stuuruitslag te willen maken en als ik snel links-rechts stuur voelt het een beetje zwabberig aan. Ik vermoed dat de vorkpoten even nagekeken moeten worden, maar misschien ligt het ook wel aan de balhoofdlagers. Of een combi hiervan. Motor duikt in ieder geval erg makkelijk in de veren voor, dus dat is volgens mij niet meer helemaal fris.

Als iemand andere ideën heeft over mogelijke oorzaken, hoor ik die graag natuurlijk! (Betreft hier overigens een CX500, bj 81)

Al met al ben ik zeer tevreden. Paar kleine dingetjes maar dat was ook wel te verwachten.

Schrijver puk
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 4 feb. 2007 03:08 
lemmy,
dat zwabberen bij het draaien zijn zeker de balhoofdlagers die dienen vervangen te worden
greets puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Roelof

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 4 feb. 2007 17:17 
Hallo Lenny,

Verhaal klinkt bekend, klik maar n's op foto 19 in de Showroom. Als je toch balhoofdlagers gaat vervangen, koop dan konische vervangings lagers, stukken beter dan het origineel (en goedkoper).

Suc6, Roelof.
Oost, west, in de auto is ook niet alles !

Schrijver Lemmy
Gast 
#4 | Geplaatst: 4 feb. 2007 18:05 
Vandaag de voorvork er even uit gehaald (moet toch even nieuwe olie in).

Je voelt nu heel duidelijk dat het stuur in de middenstand 'valt'. Ook nij het draaien van het stuur voel je weerstand (en zonder voorvork zou dit nu juist heel makkelijk/soepel moeten gaan toch?).

Kun je die konische lager overal bestellen of via een speciaal (web)adres?

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Mijn 'nieuwe' CX

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven