Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

starten

 
Schrijver cowboy
Gast 
#1 | Geplaatst: 7 feb. 2007 10:29 
Ik heb (denk ik) alle stekkers schoon gemaakt.
De motor wer op de auto aangesloten en proberen maar, helaas.
Hij doet het niet,wat er gebeurt is dit.
De controllelampjes branden dan start ik en hoor ik klik en gaan de lampjes uit.
Vijf tellen later gaan de lamjes weer aan en start ik voor de tweede keer hoor ik weer klik en gaan de lampjes weer uit en je snap het al vijf tellen later gaan de lampjes weer aan en als ik voor de derde keer start springt er een zekering.
Naast de accu zit een rond ding daar gaat de rode draad van de accu heen daar onder zit een zekering en die springt steeds.
Is nu dat ronde ding stuk en wat is dat ronde ding.
Mijn vraag is hoe nu verder. met vriendelijke groet cowboy

Schrijver puk
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 feb. 2007 10:55 
dat " ronde ding " is je startrelais met erin de hoofdzekering.
De " klik" die je hoort is het activeren van de startrelais, die op zijn beurt spanning geeft aan de startmotor.
Het zou kunnen dat de contactpunten van de startrelais ingebrand zijn en dan hoor je enkel een klik .
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver edward
Gast 
#3 | Geplaatst: 7 feb. 2007 11:46 
Als je de startknop indruk gaan steds je controlelampjes uit. Dat betekent dat er stroom wordt weggetrokken, normaal gesproken via startrelais naar startmotor.

Als je de startknop loslaat gaan pas 5 tellen later je controlelampjes weer aan. Dat duidt op een lege accu. Dat wist je al, want je hebt niet voor niets je accu met startkabels verbonden met een auto. Maar dan zouden die lampjes meteen weer gaan branden, tenzij je via de startkabels slecht contact maakt. Zijn je kabels te dun? Zijn je contactpunten gecorrodeerd?

Ik zou daar eerst naar kijken, vervolgens je zekering vervangen en daarna spanning meten, tussen de accu's onderling, tussen accu en relais en tussen relais en startmotor. Als het goed is kun je hierna een diagnose stellen en in het beste geval krijg je je CX gewoon aan de praat.

Succes,
Edward

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 feb. 2007 13:03 
Als de ZEKERING stuk gaat is dat een teken dat je startmotor sluiting maakt of een draad in de bekabeling licht aan massa
ZOEK en gij zult het probleem vinden
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 feb. 2007 08:08 
Zekering,,, die staan niet in verbinding met de start motor. Als er een zekering kapot gaat is er ergens in de draadboom en of aansluitingen iets aan de hand. Weet je zeker dat alles goed aan gesloten is?

Dat ronde ding is het start relais. Van de accu gelijk naar het start relais en dan naar de start motor. Deze stroom kring is niet gezekerd. Gaat er hier wat fout dan zal er gelijk rook ontstaan. Kijk even of dat kleine stukje van accu naar het start relais goed is. Het kan zijn dat er nog een extra rode draad van af de accu de spanning op de draad boom zet en dat er hierdoor zwerf stromen gaan onstaan omdat er ergens iets niet goed zit.

Test, het start relais is te over bruggen met een munt stuk. Haal de rubberen bescherming even los zodat de aansluit boutjes die de dikke draaden vast houden vrj komen te liggen. Je ziet nu 2x m6 moeren naast elkaar. Normaal gesproken moet het ronde ding,,, start relais hier het contact tussen maken. Als dat op de een of andere reden niet gaat kan men hier een munt tussen drukken. Pas op, het geeft een beste vonk. het munt stuk wordt ook heet... Neem een oude schroeven draaier, dat werk beter. Niet twijvelen, want dat geeft vonken. Dus er in een keer op drukken.. Mocht de start motor niet meteen draaien dan is de strat motor over leden. Zie je niks vonken, dan is de accu leeg.

Pas op voor die vonken. Je werk met hoge stromen. Dus pas op. Houd gepaste afstand, je weet immers niet wat er aan de hand is. Bij goed werkende motorfiets kun je de motor op deze manier best starten, maar als we niet weten wat er aan de hand is kunnen de stromen zeer hoog oplopen. Dus pas op.


Ik denk zelf dat je dus 2 problemen hebt. Probleem 1 is dta er ergens iets niet goed is aangesloten omdat de zekering steeds knapt. Probleem 2 je stroom kring naar de start motor is niet in orde. Kan dus ook de start motor zijn.

Tip loop de massa van het blok naar het frame goed na.

Hopende hiermee je een beetje op weg te hebben geholpen.
groetjes marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver cowboy
Gast 
#6 | Geplaatst: 8 feb. 2007 09:25 
Nou bedankt voor alle tips.
Ik ga van het weekend weer aan de slag.
Ik hou jullie op de hoogte.
groetjes cowboy

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 8 feb. 2007 10:04 
Als je er echt niet uit komt, kun je me bellen. Ik zeg niet dat we het probleem zo oplossen maar wie weet.
Tel 0321 312336
of 0622690706
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver cowboy
Gast 
#8 | Geplaatst: 12 feb. 2007 12:57 
Nou ik heb van het weekend niks kunnen doen want ik ben ziek dus ik hoop volgend weekend

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 starten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven