Even een kleine reactie hierop. Moet iedereen maar eens over na denken.
Als de o ring niet gemonteerd zo zijn, is er nog geen probleem. Het olie nivo komt altijd boven deze aan sluiting uit. Dus er word altijd olie aan gezogen. Daarnaast neem olie de weg van de minste weerstand. Dus de olie zal altijd nog voor het grootste gedeelte door het aanzuigstuk aan gezogen worden. Bij het woord inploderen, heb ik even vraagtekens.
Dan als ik hard rem met mijn cx en gl 500 zie ik ook het lampje wel eens aan gaan. Dus het kan maar heel weinig kwaat als die oring er niet zou zitten. .
.
Dan voor diegene die denken dat o ringetje toch te moeten vervangen, veel plezier er mee. De kans is aan wezig dat je het toch niet goed krijgt en er komt nog een probleem bij. De oude pakking van de olie deksel onder aan het blok komt maar heel moeilijk los. Maak het heel , maar dan ook heel goed schoon want anders heb je lekage. Daar zit je ook niet op te wachten. Dus als je al lang zonder problemen rond rijd, rij dan gewoon door.
Dan heb ik al regelmatig 650 blokken uit elkaar gehaald en wat blijkt, de o ring is regelmatig verkeerd gemonteerd. Deze is fabriek af al te groot bemeten waardoor deze nooit lekker zit. Dus het klopt dat je altijd verrotte o ringen tegen komt. Of het moet toeval bij mij zijn geweest dat ik dat elke keer heb getroffen.
terug naar het verhaal van de vorige reactie.
Dan heb ik het iedee dat de lager schalen er uit zijn gelopen. Dit is een bekend probleem van de 650. Ik heb regelmatig 650 blokken los gehaald waarvan ik nog net op tijd was met de lagerschalen. Je kan zien dat deze sneller inslijten dan bij de 500. De schalen zijn te krap bemeten. Dit in combinatie met slecht goed kope olie en het resultaat laat zich van zelf horen. Nu het volgende probleem. Lager schalen van de 650 zijn niet meer te krijgen. Dit ook omdat meer mensen problemen hebben gehad.
Mijn boodschap is dan ook, vervang de olie elke 6500 a 7500 kilometer voor de 650 modellen. Doe er geen goedkope olie in. En houd peil zo hoog mogelijk
Dus ik hoop dat ik weer een paar mensen aan het denken heb gezet. Ik hoop ook nu weer dat er een gedegen discussie plaats vind. Hieruit kunnen we allen weer leren
Mocht het niet duidelijk zijn, vraag gerust.
met vriendelijke groet marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html