Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Wie denkt er eens mee

 
Schrijver Haroldsplace
Gast 
#1 | Geplaatst: 15 feb. 2007 17:02 
Ik ben al een paar maanden aan het prutsen met de CX500 hier. Dat ding stottert bij 4500 toeren als ik plots vol gas geef. Wat heb ik intussen allemaal gedaan? Andere bougies, andere spoel, andere CDI, andere carbs. Waar kan het nog meer aan liggen? Wie het weet mag het zeggen.


En anders.....wie biedt voor een CX500 uit 1980 met diverse reserve onderdelen, die dus achteraf gezien, ook nog goed zijn.

Schrijver edward
Gast 
#2 | Geplaatst: 15 feb. 2007 17:24 
Kom op CX-vrienden, denk eens mee. Dat stotterprobleem heb ik al vaker voorbij zien komen.

Harold, je hebt zelf al het nodige gedaan. Wat ik me aan overige tips kan herinneren:
- oxidatie van contactpunten (onder het zadel)
- brandstofdoorvoer vanuit tank naar carbs en verder
- weerstand in de bougiekabels

Wie weet raad?
Edward

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 15 feb. 2007 17:51 
Membramen in de carburateurs? Valse lucht door ingescheurde rubbers van de inlaatspruitstukken?
Wie heeft er nog nog meer suggesties?
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Haroldsplace
Gast 
#4 | Geplaatst: 15 feb. 2007 18:34 
Contactpunten onder het zadel?? Waar ziiten die dan precies en hoe worden die bediend?

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 feb. 2007 19:22 | Aangepast door: ouwe_jan 
Alle Cx en GL hebben geen contact punten
MAAR ER WORD BEDOELT DE STEKKERS ONDER DE BUDY SIT <BOBINES
Trek ze uit elkaar[of vanaf] kijk of deze niet geoccideerd zijn maak ze schoon of spuit ze in met contact spray en haal ze ongeveer TIEN maal van elkaar af,daarna test je de motor weer met rijden .
Zijn er daarna nog vragen stel ze maar aan onze CLUB vrienden
Ouwe-Jan
Haal de weerstanden uit de bogie kappen en controlleer of de kappen van binnen niet ge occideerd zijn trek de veertjes de lengte van de weerstand uit en monteerd de kappen weer
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver gompie

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 feb. 2007 20:04 
Ik stotter niet...
Ik rij altijd volgas!
D.
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 feb. 2007 22:45 
Riekt wederom naar statorproblemen.
Dus effe de grote blokstekker onder de buddy doormeten of de 'white-wire-fix' doorvoeren.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 16 feb. 2007 13:12 
Ik heb er ook hier eentje staan, en die krijg ik ook niet helemaal naar wens. Ik ben er wel achter gekomen dat er iets aan de hand was met het huis van de carbarateurs. Alles wat los kon had ik al vervangen maar dat hielp niet. Tot dat ik de twee vaste carb. delen ook eens verving. Van af dat moment loopt het allemaal een stuk beter.

Dan hoor ik maar bar weinig over de lucht filter. Is deze schoon of is deze vuil. Ik zou ook aanraden om hier eens mee te experimenteren. Blokeer de lucht in laat eens voor een gedeelte of vul de lucht filter eens een beetje op met losse doekjes. Hierdoor ga je op een andere manier het lucht mengsel aan passen. kijk eens of dan het probleem over gaat.

Dan blijf ik er bij, er zijn een hoop kapote cdi's in omloop. Mensen weten het zelf soms niet eens. Probeer met een ander club lid eens contact te leggen en hier mee de cdi om te wisselen. Ga dan maar eens proef rijden.

tot zo ver kan ik gaan en daar houd het dan nu wel mee op.
met vriendelijke groet marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 16 feb. 2007 14:38 
Gewoon een white-wire-fix.
Dan weet je gelijk een heleboel meer.

En Marco,
hij heeft al veel gedaan wat jij hem (terecht) adviseert.
Misschien dat hij de zwart-witte draad van de killswitch kan loskoppelen van de CDI. Even om ook die schakelaar als oorzaak weg te kunnen strepen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 16 feb. 2007 15:58 
klopt, maar uitzetten is dan een ander probleem.

Dan zal ik ook ook maar even een ander verhaal in omloop brengen.
Als deze draad los is kun je in theorie de motorfiets aan lopen. Of starten met een schroevendraaier op het start relai. Let wel, er is dus geen contact gemaakt in/met het contact slot. Hij zal dan starten en je kan er op weg rijden. Pas op, de spannings regellaar is dan ook los gekoppeld door het contact slot om dat deze op uit staat. Nu zal de accu alle laadspanning voor zijn kiezen krijgen en kan exploderen. Hij krijgt met gemak meer dan 16 volt voor zijn kiezen. Hoe zit dat dan? De spannings regellaar meet aan massa. Als er geen massa is kan hij dus geen spannings potentiaal meten en hierdoor zal de accu spanning ongehoord hoog zijn.
Het massa punt voor de spanning regelaar word in ieder geval bij de silverwings in het contact slot gemaakt. Heb je dus een te hoge accu spanning denk hier dan eens aan. Dan maakt deze niet goed massa via het contact slot. Volgens mij is dit ook toe gepast bij de cx. In iedergeval is de bedoeling van dit systeem dat de spanning rgellaar niet aan blijft staan terwijl alles uitgeschakeld is. Dus de accu loopt dan niet langzaam leeg. Vandaar.
Zo, het is maar dat je het weet.

Dus zet altijd een slot op een van de wielen.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hans

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 16 feb. 2007 22:06 | Aangepast door: Hans 
Geen idee of dat verhaal inderdaad klopt.
Zo elektro-technisch ben ik ook weer niet onderlegd.
Maar goed, even die draad loskoppelen of de motor dan nog dezelfde inhouding-symptomen heeft kan m.i. weinig kwaad.
En het uitzetten van de motor ..... simpel, in de versnelling, voet/hand op de rem en de motor laten smoren. Of beide bougiedoppen er af of de benzinekraan dicht en benzine laten opstoken (ja en de accu loskoppelen om de motor uit te zetten werkt niet bij de CDI CX, wel om tijdens het rijden de waarschuwing van Marco te omzeilen).

En bang voor diefstal van de CX....? Parkeer hem altijd (al ruim 15 jaar)onafgesloten; thuis onder de carport (ook als ik op vakantie ben), op de parkeerplaats op mijn werk en in de stad als ik daar moet zijn.
Kleding + helm neem ik op het werk mee naar binnen, voor de rest berg ik dat op in de afgesloten koffers; heb niet het idee dat door wie dan ook mijn oude getrouwe CX zal worden gestolen. Is ie ook absoluut niet waard lijkt me.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 17 feb. 2007 09:41 
die is goed zeg, stom dat ik daar niet op kwam om de accu polen los te gooien. Ik moest er zelf om lachen. Leuk dat iemand het toch goed begrijp.
Dank je voor de tip.

En dan de diefstal, ook bij mij staan er regelmatig 3 motorfietsen met steutel en al op de oprid. En soms haald de beurman gewoon even een motorfiets op zonder dat ik dat weet. Ja het leuke is dat de tank dan weer vol is als die fiets terug komt. Ja dus druk maken om diefstal maak ik me ook niet echt.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Wie denkt er eens mee

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven