Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

GL500 loop op 1 (linker cilinder) rechts poft carb

 
Schrijver IJzen004
Gast 
#1 | Geplaatst: 17 feb. 2007 19:06 
Hallo,

GL500D Silverwing 1982

Bij starten, sinds jaar en dag, eerst lopen op de linker cilinder waarna de rechter er iets later bij kwam. Verder liep de motor dan goed.
Dus zo'n 3 jaar zonder problemen gereden.

In november 2006 hield de rechter cilinder er tijdens het rijden spontaan mee op en tot nog toe heb ik dit niet op kunnen lossen.

Wetenswaardigheden tot vandaag:
Nieuwe bougies. Kabels slaan niet door.
Bougies vonken goed.
Carbs gedemonteerd, zien er heel goed uit, schoonmaken nauwelijs nodig.
Benzine bereikt beide carbs.
Luchtfilter schoon, afdichtingen richting cilinders en luchtfiter goed.

Stand van zaken:
Bij starten loopt de motor op de linker cilinder.
De rechter slaat niet aan maar in de rechter carb ploft en klapt het!
Ook loopt er benzine richting het luchtfilter.


Wie heeft goede raad en/of oplossingen! Alle raadgevingen zijn welkom!!

Met vriendelijke groet,
Gé IJzendoorn
Leidschendam

Schrijver puk
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 feb. 2007 21:11 | Aangepast door: puk 
klepspeling niet naukeurig?? als bvb de inlaatklep te weinig speling heeft , sluit de kamer niet 100% bij koude motor en kan deze terug ploffen in de carb, stel ze iets ruimer , is de speling correct , dan zou wel eens een klep kunnen zijn ingebrand en daarvoor even de compressie meten.
Is mischien niet de oplossing , maar wel een mogelijkheid
greets puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver Hans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 17 feb. 2007 23:17 
Probeer eens andere carbs !
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 feb. 2007 12:32 
je kunt met mij contact op nemen gé via de mail of telefoon
ik woon in leidschendam
en heb van morgen met je vrouw gesproken
3837014 of e-mail

jandielissen@gmail.com

groeten daar

Schrijver Lemmy
Gast 
#5 | Geplaatst: 20 feb. 2007 20:46 
Bobine (rechts) wel oke? Anders kun je misschien de bobines (links en rechts) even verwisselen. Biedt het geen oplossing, dan kun je in ieder geval weer iets uitsluiten.

Schrijver Lemmy
Gast 
#6 | Geplaatst: 20 feb. 2007 20:49 
Ohaj, weet je zeker dat de bougiekappen niet doorslaan? (kun je dat zien als je de kabels&doppen buiten de cilinder hebt hangen??) Anders zou je ook die links en rechts nog even kunnen wisselen.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 feb. 2007 23:15 
Nooit een CDI CX laten lopen met aan een kant de bougiedop van de bougie afgenomen.
Kunnen de ontstekingspoelen op de dynamostator en CDI zeer slecht tegen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Lemmy
Gast 
#8 | Geplaatst: 21 feb. 2007 21:09 
Laatste opmerking van Hans snap ik even niet; waarom zou iemand een motor willen laten lopen met 1 afgenomen bougiedop?

Schrijver IJzen004
Gast 
#9 | Geplaatst: 27 feb. 2007 18:30 
Alvast bedank voor de reacties!

Een aantal zaken reeds uitgesloten: Bougies zijn nieuw, bougiekappen slaan niet door, links en rechts omgewisseld. Deze acties nog zonder resultaat. We zoeken verder, ik houd jullie op de hoogte.

ps: a.s. vrijdag ga ik met Jan Dielissen (die zich spontaan aanbood) de problemen nog eens te lijf. Wordt vervolgd

Groeten
Gé IJzendoorn

Schrijver Hans

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 27 feb. 2007 20:49 
Lemmy,

da's een oude truc om bij een meercylinder te controleren welke bougie het slechts vonkt/welke cylinder het slechts loopt. Trek je de dop van de goed lopende cylinder er af dan zal de motor ogenblikkelijk afslaan; trek je die van de slecht lopende cylinder los dan zal de motor (eventueel haperend) toch blijven doorlopen.

Maar daarvoor zijn ook hulpmiddelen te koop. Zelf heb ik ooit eens een vonkbrug in een doorzichtige buis gekocht; de ene kant wordt in de bougiedop geschoven, de andere kant op de bougie, motor starten en je ziet duidelijk of er een krachtige vonk wordt geproduceerd.
Voordeel is dat hierdoor de ontstekingsspoelen niet onnodig zwaar worden belast omdat deze de opgebouwde spanning vanwege gebrek aan massa niet kwijt kunnen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Lemmy
Gast 
#11 | Geplaatst: 28 feb. 2007 14:14 
Aha, nu snap ik wat je bedoelde. Weer wat geleerd.

Thx
(met z'n allen weten we best veel ;) )

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 GL500 loop op 1 (linker cilinder) rechts poft carb

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven