Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

verlengen van kabels

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 feb. 2007 00:04 
Hallo,

Als ik mijn stuur zou verhogen, dan heb ik langere kabels nodig.
Nu kan ik bij roukema gas en koppeling kabels bestellen voor een CX500 C, en dat is met een hoger stuur, dus zou moeten passen.
Blijft over de electra.
Is er een eenvoudige, of misschien niet al te moeilijke manier om de kabels te verlengen, anders dan doorknippen en met een stukje ertussen weer vast solderen, krimpkous en klaar ?

Harmony,
Hans.
( denkt weer hoger )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 feb. 2007 00:27 
Hans,

kijk ook even naar de remleiding, die is niet zo makkelijk te solderen.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Boeroe
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 feb. 2007 04:23 
Hans,

Bij de Honda dealer kan je de remleiding en nieuwe banjo verkrijgen.
Ik heb het vervangen door een stuk van 65cm.
Die is lang genoeg.
Voor de remleiding was ik €33.97 kwijt en voor twee Banjo van 20 graden €15.20

Eric

Schrijver Bikermouse
Gast 
#4 | Geplaatst: 19 feb. 2007 12:57 
Als je dan toch de remleidingen gaat vervangen pak het dan gelijk goed aan door staalomvlochten leidingen te gebruiken. Dit heb ik nu al bij 2 motoren toegepast en je merkt duidelijk verschil.

De remleidingen van een cx zijn (indien nooit vervangen uiteraard) nu ook al dik 20 jaar oud. Het resultaat is dat de rubberen leidingen uitzetten als je je remhendel inknijpt, waardoor er een gedeelte remkracht verloren gaat.

Het is wel wat duurder, maar zeker de moeite waard.
Niet echt het antwoord op je vraag maar hopelijk heb je er wat aan :)

Joost

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 feb. 2007 16:46 
Zoek een sloop fiets met een hoog stuur, waarschijnlijk een cx500 c custem.
Kun je alles over zetten. Voor nog geen 300 euro moet het toch lukken.
Als je alles op teld kom je een heel eind, nu heb je alleen meer onderdelen over.
Neem die gedachte even over.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 feb. 2007 17:47 
Hoi Joost,

Even over die remleidingen met stalen ommanteling. Ik heb ooit de twee vanaf het T-stuk naar de klauwen vervangen. Ca. 7 jaar geleden bestonden er nog universele waarbij je zelf de "nippels" (of hoe je die dingen ook noemt) er simpel op kon zetten. Ben nu op zoek naar (lange) stalen leidingen vanaf het reservoir. Ik stuit echter alleen maar op dure standaardleidingen van rond de 100 euro. Heb jij een (goedkoop) adresje? Of iemand anders natuurlijk?

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 19 feb. 2007 19:41 
Marco,

Een sloop stuur heb ik al geprobeert, maar dat lukte tot dusver niet.

Ik heb ondertussen een Tommaselli 299 (honda GL1100) stuur liggen. Dat is dus al binnen. Misschien wat buiten proportioneel, maar ik ben ook niet gewoon. Ik heb een CX :)

Een CX500C koppelingskabel is bij Roukema 12,50, en een CX500 (geen C gevonden) gaskabel kost 11,35.
Samen met de door Boeroe genoemde remleidingen en banjo-dingen blijf ik onder de 75 euro. Scheelt 225 euro. Denk ik.......
Als ik niet een aan nieuwe gaskabel kan komen, dan zoek ik nog even op internet. 't Moet te doen zijn.

En het eerste woord (eigenlijk het tweede) was : Als

Op dit moment ziet mijn middellange termijn planning er als volgt uit :

Eerst een voorband (toch maar)
Dan de polaris erop !
Dan genieten
Dan nadenken
Dan misschien een hoger stuur.....

Harmony,
Hans.
( heeft vast weer een denkvout ergens ;) )

Schrijver Boeroe
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 19 feb. 2007 23:55 
Hallo Marcel,

De leiding waarover ik het heb heeft een stalen ommanteling.
Ik heb het bij een Honda Dealer gehaald omdat ik ook met het probleem zat van een hoger stuur.Het merk leiding die ik kreeg is POWERHOSE.
En daarop kan je losse Banjo op schroeven.

Gr.Eric

Schrijver Bikermouse
Gast 
#9 | Geplaatst: 20 feb. 2007 12:12 | Aangepast door: Bikermouse 
Hallo Marcel,

Die remleidingen zijn idd rond de 100 euro..
Maar je kan ook gewoon een laatste stukje remleiding (vanaf je reservoir tot de verdeler) bij de dealer op maat laten afknippen en er banjo-bouten op laten zetten of bij kopen. Werkt goed en scheelt weer een paar eurie's ;)

Joost

Schrijver Hans

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 20 feb. 2007 13:34 
Ga gewoon naar een (vrachtwagen of shovel oid)dealer die ook in hydrauliek doet.
Maakt ze je op maat.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 20 feb. 2007 14:13 
Goed idee Hans. Maar het gaat mij vooral om de prijs. !00 euro voor een slangetje... Dat moet goedkoper kunnen. Of is het dat ook bij een dergelijk bedrijf?

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver HansD
Gast 
#12 | Geplaatst: 20 feb. 2007 15:24 
Beste allemaal,

ik heb zojuist nieuwe remleidingen, alle drie, voor een A gekocht, inclusief banjobouten (6 stuks) en koperen afdichtringen (12 stuks), totaalprijs Euro 100,00 bij de motordealer. Merk Hel(l). Zijn keurig afgewerkt en werken inderdaad prima.

Wat je misschien nog kunt overwegen, maar hier heb ik geen ervaring mee, is slechts twee remleidingen kopen, direct vanuit de hoofdremcilinder naar de klauwen. Dan heb je verdeelstuk niet meer nodig en verminder je ook het aantal aansluitpunten met de helft. (dus minder banjo's en minder afdichtringen.

groeten, Hans

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 24 feb. 2007 21:46 
Hallo,

Ik heb inmiddels een tweedehands stuurtje via internet weg laten leggen. Inbegrepen handgrepen, handels, remcilinder, remslang (naar verdeelstuk toe), gaskabels, schakelaars, draden, alles van een CX500c. Voor 50 euro. Mischien wat veel, maar als je het beter kan zeg het dan vooral :)

Dinsdag kijken en misschien dan meteen meenemen. Ik ga wel even opmeten hoelang de diverse kabels nu zijn, en hoeveel het stuur hoger is.
En natuurlijk heeeeeeel goed kijken naar de kwaliteit van de remslang.
Ben ik nog wat vergeten ??

Harmony,
Hans.
( soms zorgelijk type )

Schrijver dave01011968
Gast 
#14 | Geplaatst: 28 feb. 2007 20:10 
Wat een toestanden allemaal Mijn visie ? Koop gewoon een GL500 Zit al een hoog stuur op en een kuip CXje op marktplaats en als het meezit kost het je niets

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 28 feb. 2007 22:11 
Ja Dave, best wel een goed idee.

Maar ik ben even in 'slaap'modus gegaan wat betreft aanschaffen en dergelijke via internet. Ik kon door de bomen het bos niet meer zien.

Nu eerst 'klein onderhoud' o.a. toch een voorband, nieuw bougies enzo.
Dan die polaris erop. Past het stuur niet (wat ik niet verwacht) dan verder naar hoog stuur kijken.

En wat betreft het kopen van een andere : eerst deze rode rakker rijdend maken. Afmaken waar ik aan begonnen ben.

Ik heb al zitten rekenen naar de witte CX500e van Marco uit Landgraaf, maar het sommetje mist nog steeds een 300 euro of zo.

Het goede nieuws is : ik heb een CX !

Harmony,
Hans.
( droomt van rustig lenteweer om te kunnen CX-en )

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 verlengen van kabels

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven