Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Motor slaat niet aan.

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Wilkat
Gast 
#1 | Geplaatst: 22 feb. 2007 20:32 
Hallo allemaal,
Ik ben in het bezit van een GL 500 D. Omdat tijdens het vervangen van de waterpompseal het puntje van de nokkenas was gebroken heb ik een blok van een CX 500 e gekocht en in het frame gehangen en aangesloten.
Het blok is twee jaar geleden door een bedrijf voorzien van een nieuwe distributieketting en spanner. Sindsdien had het blok niet meer gelopen.
Als ik de motor wil starten hoor ik op het moment dat hij wil aanslaan een tik aan de linker kant van het blok. Het lijkt in de buurt van de startmotor/ schakelpookje vandaan te komen.
Wat heb ik al gedaan:
olie en filter vervangen;
luchtfilter vervangen;
nieuwe bougies;
gecontroleerd of de bougies goed vonken;
motor krijgt voldoende benzine;
carbs leeg laten lopen voor het starten;
ether in het luchtfilter gespoten voor het starten;
startmotor schoongemaakt;
startrelais werkt zoals het moet;
Dit alles mocht niet baten.

Wie weet raad. Alvast bedankt.

Groet,

Wilfred.

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 22 feb. 2007 21:15 
het lijkt erop dat er onvoldoende stroom is om de met de startmotor de krukas voldoende startsnelheid te geven. wat je dan kan horen is de z.g. startkoppeling die weer 'loslaat'.
theo

Schrijver HansD
Gast 
#3 | Geplaatst: 23 feb. 2007 07:23 
Hallo Wilfred,

ik weet dat dit jouw huidige probleem niet oplost maar mocht je het oude motorblok nog hebben, dan zet een motor revisie bedrijf je een nieuw stukje draadeind op de nokkenas zodat je deze weer kunt gebruiken (net zo goed als origineel!). Dit kost ongeveer een 25 Euro aan arbeidskosten.

groeten, Hans

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 23 feb. 2007 08:25 
Wilkat waar woon je in Nederland
Er zijn bij onze club genoeg leden die jou willen helpen
Maar als wij niet weten waar je woont
Kunnen we je ook niet helpen
Ik zelf woon in de kop van Noord-Holland
Ouwe-Jan die wel eens veel tijd heeft
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Wilkat
Gast 
#5 | Geplaatst: 23 feb. 2007 08:54 
Bedankt Jan,
Ik woon in Zuid-Holland (Hellevoetsluis). Mocht ik de motor niet aan de praat krijgen zal ik een oproep plaatsen.

Groet,

Wilfred.

Schrijver Bikermouse
Gast 
#6 | Geplaatst: 23 feb. 2007 11:25 | Aangepast door: Bikermouse 
Hallo Wilfred,

Ik woon ook in Hellevoetsluis, maar ik zou ook zo snel niet weten wat er aan de hand kan zijn..

Maar als ik het goed begrijp draait de startmotor wel rond en op het moment van aanslaan geeft hij die tik? Misschien zitten dan de koppelingsplaten helemaal aan elkaar vast geplakt, kan best als die een tijd niet heeft gelopen.

Krijg je hem ook niet aangeduwd?

Als ik moet meehelpen duwen hoor ik het wel van je ;)

Joost

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#7 | Geplaatst: 23 feb. 2007 15:37 | Aangepast door: Arno Luierweert 
Klint als dat de onstekkingtijd stip niet optijd staat.
Het kleine knokje staat niet goed achter het kleine deksel.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#8 | Geplaatst: 23 feb. 2007 18:38 
Heb je het blok lopend gezien?
Anders de vorige eigenaar ff vragen of hij geknutseld heeft aan het blok.
Ik bedoel als onsteking niet op tijd zou staan is er mee geknutseld lijkt me.
ik neem aan dat jij dat niet hebt gedaan.

Als je zelf zaken uit elkaar haalt weet je wat je gedaan hebt en kun je vaak fouten vandaar weer terug herleiden

Schrijver Hans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 23 feb. 2007 18:43 
Waarschijnlijk heeft het revisiebedrijf de nokkenasketting niet goed gezet waardoor de ontsteking/krukas en nokkenas niet meer op tijd staan.
Je geeft zelf aan dat het blok na revisie niet meer heeft gelopen .
Dat is met behulp van de merktekens op de stator en het tijdstip van openen/sluiten van de kleppen waarschijnlijk te controleren.

Succes
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Wilkat
Gast 
#10 | Geplaatst: 23 feb. 2007 19:53 
Bedankt voor alle reacties. Ik ga het blok weer uit het frame halen en kijken of de nokkenasketting er juist om is gelegd. Onder techniek heb ik zien staan hoe dat moet.
Ik laat op het forum nog weten of het is gelukt.

Groet,

Wilfred.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 23 feb. 2007 20:39 
Van wat ik van de symptomen lees is het een mechanische klik en niet een plof of iets dergelijks en dat lijkt mij meer een probleem met de starter koppeling dan de ontsteking of timing van de distributie ketting. Het kan best zijn dat er iets aan de hand is met de starter koppeling. Als je het blok eronder uit haald controleer dit dan ook meteen.

Success,


Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 23 feb. 2007 20:40 
Om over na te denken,

Kan je zomaar een CX500E blok aansluiten op de ontstekings electronica van een GL500D? Niet ieder blok past zomaar op de ontsteking van een ander blok is mij wel eens verteld. Maar er is vast wel iemand die daar meer over weet!!
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 23 feb. 2007 22:46 
zijn alle bij TRANSISTOR onsteking
de bedrading is het zelfde
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 23 feb. 2007 23:45 
Een 500 Eurosport blok past in een 500 GL. Heb ik al eens aan meegeholpen voor iemand. We hadden toendertijd allen de klepdeksels overgezet zodat het er beter uitzag op de Silverwing maar het motorblok is in feite identiek.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 24 feb. 2007 12:53 
Heb je de crukas al met een grote te sleutel rond gedraaid???
haal de start motor er een uit en laat die onbelast eens draaien, heb je dat al gedaan?

Ik mis gewoon een hoop gegevens, op het moment dat iemand het blok weg doed en zecht dat er het een en ander aan gesleuteld is, ja dan weet ik wel beter. Juist die klussen mag ik dan op knappen.


Dus begin bij het begin en loop stap voor stap door het blok heen.

Kun je het met de hand draaien zo ja waarom komt het dan niet rond op de start motor. Los de start motor en kijk of die goed rond komt. Vaak zit er roest op het stator gedeelte en deze houden de rotor vast.
Monteer een de start motor uit je andere blok.

Nog even terug, als het blok met de ahnd ook niet goed rond is te draaien dan zit de nokken as toch echt verkeerd.

dus begin bij het begin.
groetjes marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Motor slaat niet aan.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven