Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

aan-uit-aan-uit

Schrijver edward
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 maart 2007 08:32 
Gisteren samen met Floris een beetje zitten pielen in de elektra van m'n linkerhandvat. Claxon-schakelaar deed het niet. Logisch, de schakeldraad was afgebroken. Beetje solderen, krimpkousje, klaar. Maar niet heus, claxon bleek ook kaduuk, maar goed, de schakelaar is in elk geval gefixed.

Ga je links iets maken, valt rechts iets om? Inderdaad... Na montage zat er geen logische beweging meer in de schakelaar van m'n knippers. Ik kan de schakelaar zonder enige weerstand van links naar rechts bewegen, terwijl hij voorheen toch echt op drie plaatsen stagneerde (links, midden, rechts). Lijkt op slijtage. Tot overmaat van ramp maakt hij links nog wel contact en rechts niet meer. Ik kan voortaan niet meer rechtsaf slaan, dus.

Conclusie, m'n claxon doet het nog steeds niet en m'n knipperschakelaar niet meer. Iemand nog een knipperschakelaar en een claxon voor me in de aanbieding?

Edward

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 maart 2007 09:23 | Aangepast door: ouwe_jan 
kom maar halen in Wieringerwerf [Edward voor welk type priktol is het ]
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 5 maart 2007 10:52 
Edward, het lijkt erop of er tijdens de reparatie van je claxon schakelaar iets is verschoven in het mechaniek van je knipperlicht schakelaar. Opnieuw de boel openen en goed kijken hoe het zit, en hoe het zou moeten zitten.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver beussie
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 5 maart 2007 11:03 
ook in zo`n schakelaar zitten wel eens hele kleine veertjes met een nog kleiner kogeltje er achter om dat soort schakelaars hun werk te laten doen zoals het hoort.
Advies: vraag aan Ouwe-Jan om zo`n complete bediening van de linkerkant en ga dan met rechts verder misschien heeft hij ook nog wel een claxon voor je.
Naam en adres van ouwe-Jan zal ik niet vermelden (volgens de wet op de privacy mag dat volgens mij ook niet) maar ik denk dat een ieder binnen de CX-club deze man wel weet te bereiken.
groeten van Beussie en veel succes met de reparatie

Schrijver gilbert
Gast 
#5 | Geplaatst: 1 april 2007 00:55 
He Edward, Natuurlijk heb ik hier heel die handel liggen dus kom maar weer gauw naar Maarheeze dan schroeven we de hele zaak weer in elkaar en neem Floris ook maar meteen mee dan kunnen we aan de rat sleutelen.
P.s. de badkamer is klaar en de HD staat te koop

Grtz Gilbert

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 aan-uit-aan-uit

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven