Zo'n stel bochten heb ik ook, links wat blauw uitgeslagen, rechts niet. Dat zijn enkelwandige bochten die ik bij DSS gekocht heb. Oorzaak volgens mij ongelijk lopen van de cylinders.
Dat een enkelwandige bocht blauw uitslaat bij een goed lopende cylinder vind ik normaal. De rechtse liep bij mij niet lekker, bougie en binnenkant bocht erg donker. Links (de blauwe kant) mooi bruin. Dat was dan uiteindelijk ook reden om het blok er onderuit te halen, maar de eindconclusie (tot nu toe) was slechte carburatie. Zowel blok als carbs zitten nu weer in de "voorraad" dus of ik met goede carbs twee blauwe bochten zou hebben gehad? Ik denk 't wel.
Mogelijk had de ontsteking er ook wat mee te maken, ook nogal ongelijk met vervroeging volgens de stroboscoop.
Dus maar eens de cylinders onderling vergelijken lijkt me. Of het nu een probleem is of niet ? Geen idee, misschien was het chroom ook wel ongelijk, geen paniek!
En alle (originele) CX500 bochten die ik tot nu toe gezien heb waren dubbelwandig.
Succes Jan, en Marco weet vast nog meer te vertellen !
gr. Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰