Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

slappe voorvering

Schrijver stijn
Gast 
#1 | Geplaatst: 17 maart 2007 21:46 
Mijn cx (die ik nog maar net heb) heeft een enorm slappe voorvering, aangezien hij zeeeer lang stil gestaan heeft zal dit zeker niet abnormaal zijn. Wat kan ik het beste doen (of laten doen)? dikkere olie? zo ja, de welke?
alvast bedankt
doei,
stijn

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 17 maart 2007 22:02 
olie vernieuwen en weer luchtdruk er op doen 0,3 bar
aub gebruik voorpoot olie sae 5w/10w geen dikkere
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 maart 2007 09:45 
Beste ouwe-jan. Ik weet dat je CX-kennis befaamd is. Maar er rijden toch echt ook CX'en in de rondte waarbij je de luchtdruk in de voorpoten NIET kunt regelen. Bij de mijne ('79) bijvoorbeeld. Totdat ik er zelf een ventiel op heb gemaakt (draad in "äfdekmoer" getapt). De luchtdruk blijft niet onbeperkt op peil - een paar keer per jaar even controleren en bijvullen. Maar het maakt de vering wel een stuk steviger.

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#4 | Geplaatst: 18 maart 2007 16:31 
Hoi Stijn,

Mijn cx had ook last van een slappe voorvering, heb er uiteindelijk maar nieuwe binnenveren ingezet, te koop bij Louis De voor ongeveer 100 euro. Even sleutelen maar dan zit je tenminste niet telkens met b... op je tank. Op een gegeven moment zijn die ouwe veren nou eenmaal op. Ik zou wel eerst bovengenoemde stappen uitvoeren want wellicht is dat al voldoende en kun je die 100 euro lekker oprijden.

Succes!

Ton

Schrijver Lemmy
Gast 
#5 | Geplaatst: 21 maart 2007 10:09 
Het is op dit forum al eens vaker aan de orde geweest (slappe voorvering) en als tip werd toen aangegeven een busje in de voorvork te plaatsten (aan de bovenkant, direct onder de afdekdop). Hoef je in ieder geval niet direct nieuwe veren te kopen. Lengte van het busje moet meen ik zo'n 3 cm zijn (beetje expirementeren tot de vering stug genoeg is).

Daarnaast uiteraard nieuwe vorkolie.

Meen me te herinneren dat er ooit als tip werd aangegeven om naast vorkolie nog een beetje motorolie toe te voegen (dit is dikker en dus wordt de vering stugger). Lijkt me echter wat riskant. In motorolie zit een weekmaker en da's nu niet de beste vriend van de keerringen in de vork.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 slappe voorvering

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven