Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

motorblok cx650

Schrijver stijn
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 maart 2007 03:16 
hoi allemaal, ik kan een goed motorblok van een 650 kopen, nu is mijn vraag, past dit blok in mijn cx500?? Er is tevens een telescopische voorvork bij, is deze voorvork beter dan die van mijn 500 (model '79)??
alvast bedankt,
groetjes
stijn

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#2 | Geplaatst: 18 maart 2007 06:25 | Aangepast door: Arno Luierweert 
Denk niet dat het kan , je onstekking is anders je cardan is anders de uitlaat is anders ect..

Schrijver jerrimy
Gast 
#3 | Geplaatst: 18 maart 2007 08:20 | Aangepast door: jerrimy 
Er zijn inderdaad flink wat aanpassingen nodig maar het is wel eerder gedaan, volgens mij staat er een artikel over op deze site ...Klik maar even naar techniek/sleutelen/metamorfose/cx650 cafe racer

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 maart 2007 08:42 
Gaat niet onder mijn K-poort staat nu zo iets
fram van 1979 met een 650 motor
Maar de koeling daar zit het venijn
van een 650 is dat electrisch endoor de uit bouw van de radiatotr ,problemen met voorwiel loopt aan bij deze verbouwing
de ophanging van een 650 past niet [voor plaat en achterplaat ontsteking vlieg wiel , dynamo ,enz enz grote klus maar het werkt niet
MAAR ALS JE VEEL TIJD EN RUIMTE HEBT KAN ALLES
EN GELD
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 maart 2007 10:00 
Hallo stijn
ik heb wel interesse in de voorvork
mocht je de spullen niet kopen zou je me dan in contact kunnen brengen met de verkoper

alvast bedankt
Met vriendelijke groet jan dielissen

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 maart 2007 10:55 | Aangepast door: dikkezeug 
Het kan absoluut maar het is wel veel werk want je moet een en ander aanpassen. Een clublid bij ons heeft het wel heel erg mooi gedaan met een 500 Custom. (Het originele 50 blok zit nu onder mijn Deluxe).

Trev's 650 Special

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver puk
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 maart 2007 11:00 | Aangepast door: puk 
de montage van een 650 blok onder een 500 frame lukt WEL enkel bij de E en de silverwing versie's, alle andere niet en dan nog moeten zoals reeds gezegd er enkele aanpassingen gebeuren zoals het overbouwen van de cardanas en zoals ouwe jan zegt , de voeding voor de elektrische ventilator .
De voorpoot die jij bedoelt heeft een diameter van 43 mm dacht ik en in de 500 steken 38mm poten , dus dien je ook de montageplaten van de bijhorende poten te monteren. ook in de uitlaten zitten er verschilletjes ,
greets puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 18 maart 2007 12:05 
Euuh Puk, De foto die je in mijn post ziet is een 500 Custom frame met 650 blok erin. Het kan dus wel maar ik weet dat het wel veel werk was om een en ander aan te passen. De plaatsing van het koelvloeistof vaatje was geloof ik het grootste probleem en dat is provisorisch opgelost door middel van een vaatje van een scooter te plaatsen achter de rechter zijkap.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver puk
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 19 maart 2007 10:06 
tjah ,dikke zeug ,
de ombouw die ik bedoel is dat er niets dient gewijzigd te worden aan het frame en of ophangingspunten,alle te gebruiken onderdelen passen zonder flex of laswerk , enkel moet je dan natuurlijk wel alles hebben want er zijn al verschillende modellen van cardanassen, en bijhorende borgingen, en zoals jij zegt het expantievaatje, staat dan op de originele plaats . Ik kan nog wel even doorgaan met verschillen,
Vandaar mijn post met de minste problemen maaaaaaar je moet het een en ander in stock hebben liggen .
Stel anders de vraag maar eens aan Theo van den!!! hij zal jedan ook kunnen vertellen dat er twee cx blokken passen onder één frame, zo zie je maar , als je handig bent kan er veel
greets puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 motorblok cx650

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven