Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Vervroegings unit

 
Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 maart 2007 14:59 
Goedemiddag,

Ik heb onlangs een tweede cx van een forumlid overgenomen om te verbouwen. De stator zou defect zijn en de manier waarop de motor liep laat zich het best omschrijven als een begrensde vrachtwagen, geen problemen in de lagere toerentallen maar als het gas er op ging was het over, max snelheid 95 kmh.
Nu was het me al opgevallen dat het bok recent uit elkaar was geweest want overal zaten verse pakkingen. Maar het was ook duidelijk dat er geen super talent bezig was geweest want het waterpomphuis was met verkeerde bouten vast geschroeft, deze waren te lang en er waren dan maar moeren tussen gezet om de zaak toch eenigzinds dicht te krijgen, wat overigens niet echt gelukt was, er zat ook geen O ring in de waterbuis maar deze was dicht gesmeerd met siliconenkit...
Toen ik het blok demonteerde zag ik dat de vervroeginsunit niet coorrect was uitgelijnd, hij was (van achter gezien) maximaal neer links gedraaid, wat voor effect geeft dit op het lopen van de motor?
Zou het kunnen dat de stator helemaal niet kaduuk is maar dat de onsteking gewoon niet goed staat?

Graag jullie wijze mening;-)

Ton Oostveen

Schrijver jost

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 maart 2007 15:31 
Hoi Ton
Op de vervoegingsspoel en op het achterdeksel staan merktekens. Deze moeten gelijk staan. Kan dus best wel dat de vervroeging niet goed staat.
zal ff een mailtje met scan sturen.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#3 | Geplaatst: 18 maart 2007 15:54 
Hoi Joost,

Dat van die merktekens weet ik, staat in het werkplaats handboek maar wat gebeurt er als ie niet geod staat, wat mek je dan?

Ton

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 maart 2007 17:29 
hallo ton
als hij te vroeg staat word de motor te heet.
en als hij te laat staat geen vermogen.
dus als de ontsteking te vroeg staat afgestelt word de motor te heet en kan het zo zijn dat de motor bij hoge toere inhoud.
omdat hij niet door de compresie kan komen.
en als hij te laat.
dan heb je geen vermogen.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 maart 2007 22:13 | Aangepast door: brinkcx 
Hallo Ton,

en naar links = te laat. Dat zou je zo op 't oog gemeten en gerekend tot een graad of vijftien voorontsteking kunnen schelen. Volgens 't boekje is de maximale vooronsteking 37 graden bij zo'n 5500 toeren, lage toeren 15, verschil dus 22 graden.

Als de rest goed is/lijkt en de stator meetwaarden (weerstand) goed zijn dan maar eens goed zetten en zien wat er gebeurt zou ik zeggen. Laat 'ns horen hoe 't afloopt?

succes,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Vervroegings unit

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven