Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Uitlaten verschillen

 
Schrijver voorbijganger
Gast 
#1 | Geplaatst: 21 maart 2007 11:58 
Ik heb eergister een andere compleet uitlaat systeem opgehaald om onder de 1978 er cx te zetten.

Maar ik zie dat er al een verschil is in balanspot. De 1978er Cx heeft een soort rechthoekige bak eronderhangen en het aangeschafte systeem heeft een echte pot als balanspijp. gaat het nu wel passen?

Ik heb de pijpen maar eens goed met WD 40 ingespoten zodat ik er van het weekend mee "los"kan.

Het gekochte systeem zit nl nog helemaal in elkaar

Schrijver Bikermouse
Gast 
#2 | Geplaatst: 21 maart 2007 12:08 
Dat kan,

De rechthoekige balanspot is een vervangings-balanspot, en de "echte" pot is een origineel exemplaar.

Het past dus gewoon!

Succes met het eronder zetten,

Joost

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 21 maart 2007 12:37 
Rond is voor cx500 en de vierkante is voor de gl en 650 motoren
en misschien heb ik het verkeerd dan alvast mijn excus hier op
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 21 maart 2007 17:17 
Onder mijn 650E zit ook een "ronde" balanspot, de rechthoekige zijn idd vervangings balanspotten.(meestal van Laser/Jama)
De ronde zou gewoon moeten passen, zoals Joost al aangaf.
Marcel
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 21 maart 2007 17:40 
Maar ik zie dat er al een verschil is in balanspot. De 1978er Cx heeft een soort rechthoekige bak eronderhangen en het aangeschafte systeem heeft een echte pot als balanspijp. gaat het nu wel passen?

Er is een klein verschil tussen het frame ZAB en het frame van de Custom. Dat betekent dat ook de ophangpunten van de balanspot elkaar ontlopen. Oplossing: de balanspot 'zwevend' monteren. Als de bochten aan de voorkant en de dempers aan de achterkant goed vastzitten, kan de balanspot er zonder probleem 'los' tussenhangen.

Ik heb de pijpen maar eens goed met WD 40 ingespoten zodat ik er van het weekend mee "los"kan.

Niet doen. Dat zou betekenen dat je eerst alles loshaalt en daarna weer moeite moet doen om de bochten, dempers en balanspot weer gasdicht te krijgen. De oplossing: het uitlaatsysteem als één geheel monteren. Dat kan alleen als je eerst de rempedaal eraf haalt.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#6 | Geplaatst: 21 maart 2007 23:18 
dank voor de reacties tot nu toe.

Er zitten nuttige tips tussen of het gaat passen gaan jullie nog lezen

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 22 maart 2007 08:11 
Ik mis nog een klein puntje, Floris heeft gelijk, de rem pedaal even omhoog (bij de GL) en anders even los halen. De Uitlaad kan er in zijn geheel onder geschoven worden. Hou het voor wiel los van de grond en schuif de uitlaad er onder door. Want van zij er onder steken wil niet. Dan is het belang rijk (dit kleine puntje bedoel ik) dat je de tap enden op de cilinderkoppen verwijders. Let wel de tap enden voor de uitlaat. Hierdoor onstaat er meer bewegings ruimte en moet het mogelijk zijn om de uitlaat in een keer te monteren.
Gebruik voor afdichting kleine hoeveel heden siliconen kit naturel. Werk vormedable.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver voorbijganger
Gast 
#8 | Geplaatst: 24 maart 2007 18:48 
Uitlaat zit er onder.

Was toch wat meer werk dan ik dacht.
Rempedaal los gemaakt, de lowers van de kuip verwijderd.
Jiffy los gehaald die zat ook in de weg.

In een keer lukte niet. De balans pot die er onder zit kwam tegende bevestigingsogen aan de achterkant aan. Zit nu ook daar niet vast.
Wel dat middelste voorste punt ook de beugel aan de achtekant past niet (heb zelf twee beugels gemaakt.

Denk dat de uitlaat toch van een andere type motor afkwam.

Is mooi gasvrij hoor cx heeft nu wat meer bling bling gehalte.
Geluid is iets zwaarder een mooie senore brom zit er nu in.
Straks foto 's plaatsen van voor en na de operatie.
Bij koppeling word er nog wat olie gezweten ... kan dat kwaad?
Het maakt dat het blok (wat wel deels uit het zicht zit) lekker vettig word

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Uitlaten verschillen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven