Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

rempomp NTV

Schrijver Emile Verstege
Gast 
#1 | Geplaatst: 25 maart 2007 13:37 
Omdat ik de originele rempomp van de CX500 (1978, ronde vloeistofpot) niet goed vond werken (te hard gevoel in de remhandel) ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Zo´n hard gevoel in de remhendel vind ik vervelend, omdat er weinig respons is hoe groot de remdruk is.
Let wel: ik heb al RVS-remleidingen gemonteerd. Alleen het stuk tussen rempomp en verdeelstuk is nog ouderwets ´rubber´.

Het goede alternatief heb ik nu gevonden in een rempomp van een NTV Revere. De diameter van de plunjer is kleiner dan die van de CX (4/8 in plaats van 5/8 inch). Een kleinere plunjer geeft - theoretisch gezien - een zachter gevoel in het remhendel. Maar het kan ook zo zacht zijn dat je remhandel tegen het handvat aandrukt, zonder dat het remt. En dat is ook niet de bedoeling.
Wel nu: het experiment werkt. De rempomp van een NTV geeft een veel prettiger gevoel. Mooi zacht in het begin, maar op een gegeven moment knijp je ´m echt ´vast´. Tot aan blokkeren toe als je wil.
Ik ben erg tevreden over deze montage. Een ander voordeel is dat je ook weer meteen nieuwe (moderne) remlichtschakelaars kunt kopen bij de motorhandel. En revisiesetjes. Die liggen daar gewoon op de plank. En dat is ook weer eens een keer een prettige ervaring.
NB: de vervangingspomp hoeft niet alleen NTV te zijn, maar mag ook van een ander model zijn (Pan European of zo). Zolang het maar een 1/2 inch is (= 4/8). Dit getal staat ingeslagen aan de buitenkant van de rempomp.

Heren en dames, doe hiermee uw voordeel.

Groeten,
Emile

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 rempomp NTV

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven