Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

open luchtfilters (kelken)

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver stijn
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 maart 2007 23:24 
hoi,
ik zou graag kelken (k&n) steken op mijn carbu's, of raden jullie dat af??
bedankt,
stijn

Schrijver techsolo
Gast 
#2 | Geplaatst: 27 maart 2007 00:01 
Als je die goed afstelt achteraf zie ik geen probleem

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 27 maart 2007 09:13 
Nou in Nederland is het flink stoffig dus het een kost je geld en het tweede kost niks want het luchtfilter zit er al op
In de Racerij kijken ze niet op eem motorblok maar jan met de pet wel
Stijn je moet het zelf weten wat je doet, maar bezin voor je er aan begint
ouwe-jan die graag de kelken met vloeistof gevuld heeft
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 27 maart 2007 09:44 
Een kelk is toch geen filter? Of bedoel je dit soort filters:



In dat geval: niets mis mee. Hou dan wel de kleur van je bougies in de gaten, want deze filters ademen zo goed dat het brandstofmengsel te arm kan worden.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 maart 2007 12:25 
een k&n is toch een schuimfilter als ik het goed heb?
deze schuimfilters kan je beter pakken dan die powerfilters zoals op de foto hierboven. Die schuimfilters ademen net zo goed en laten minder stof en rotzooi door. Wel moet je ze af en toe schoonmaken (uitspoelen) en voor de montage behandelen met luchfilterolie (op het schuim dus)

voor de rest werkt het hartstikke goed, maar misschien moet hij wel even opnieuw worden afgesteld ivm het mengel, Veel succes!
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Ray
Gast 
#6 | Geplaatst: 27 maart 2007 15:52 
Yep! Over het algemeen moet je zelfs andere sproeiers gaan monteren omdat de beademing heel anders wordt. En dan moet je dus ook eigenlijk je uitlaten aanpassen als je het echt goed wil doen, want anders knijpt ie weer. En je benzineverbruik zal stijgen, terwijl de PKs niet echt veel meer worden. Dus ik zie niet echt toegevoegde waarde bij de CX, bij andere motoren is het wat anders. Dus: dure filters , meer benzineverbruik, rauw lopen, nauwelijks vermogenwinst....
Zou je het dan nog wel doen?
Vriendelijke groet,
Ray (die ook zonder filter rookt...)

Schrijver tinusaanhetij
Gast 
#7 | Geplaatst: 27 maart 2007 17:46 
Ik ben op vechta een Duitser tegengekomen die erg tevreden was over K&N's op z'n 650: duidelijk meer trek onderin. Ik geloof niet dat hij andere sproeiers had moeten monteren.
martin

Schrijver stijn
Gast 
#8 | Geplaatst: 27 maart 2007 18:08 
denk dat ik het bij een standaard filter zal houden, één ding is zeker, zo'n filter als op de foto geeft een lekker geluid (zuigen), maar ja...
stijn

Schrijver Floris
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 27 maart 2007 19:26 
Stijn, ik heb zelf Delo filters (iets anders en goedkoper dan K&N) en ik hoor ze inderdaad lekker naar adem slurpen. Ik hoefde de sproeiers niet aan te passen (dat verbaasde me), ik rij gewoon met een standaard uitlaat en hij gaat als de brandweer.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver stijn
Gast 
#10 | Geplaatst: 28 maart 2007 20:58 
hey floris, ik vind blijkbaar niet veel info over "delo" filters, weet je toevallig een web-site met info erover?
bedankt,
stijn

Schrijver Floris
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 28 maart 2007 21:15 | Aangepast door: Floris 
Jazeker, je kunt ze kopen bij Louis in Duitsland.

Maar zoals gezegd je moet dus wel de kleur van je bougies in de gaten houden. Dit is een site waar je prima de kleur van je bougies mee kunt vergelijken. Een echte aanrader om goed te bestuderen.

Met het standaard luchtfilter had ik kleur 8-9 en met die Delo filters kleur 19-20. Ik geloof dat veel CX-en standaard nogal rijk zijn afgesteld, en dat een groter luchtfilter meestal geen kwaad kan.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver stijn
Gast 
#12 | Geplaatst: 30 maart 2007 21:12 
Ik wil ze bestellen, maar ik zie type cx500 niet in de tabel staan??
zal wel aan mij liggen denk ik...
heb je toevallig het bestelnr. nog?
bedankt floris
stijn

Schrijver stijn
Gast 
#13 | Geplaatst: 30 maart 2007 21:30 
ik vind wel de gewone vervang-luchtfilter voor de cx terug, maar niet de "power"-luchtfilter, eigenlijk zou ik gewoon de juiste diameter van aansluiting moeten weten
s

Schrijver Floris
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 31 maart 2007 15:50 
De doorsnede van de carb-inlaat is 55mm, dus je moet nummer 10050103 hebben. Ik heb naar aanleiding van dit draadje vandaag nog even naar de kleur van m'n bougies gekeken en die waren toch lichter van kleur dan de vorige keer. Waarschijnlijk komt dat omdat ik de filters kort geleden heb schoongewassen. Oppassen dus, misschien moet ik toch grotere sproeiers hebben.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 6 april 2007 22:34 
Vandaag heb ik die grotere sproeiers gehaald. Roukama verkoopt ze los per stuk (€2,95) en ik heb voor de primaire sproeier 83 en voor de hoofdsproeier 117 gekozen. Ik ben benieuwd of de bougies nu weer lichtbruin gaan kleuren.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 open luchtfilters (kelken)

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 5
Members - 1 [ RennerRemco ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven