Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Achterbrugperikelen

 
Schrijver Frans
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 maart 2007 09:12 
(Via mail)

Heb gisteren bij Floris een achterbrug gekocht ter vervanging van degene waarvan jij nu de foto's krijgt. Floris vroeg of ik dit wilde doen. Graag natuurlijk. De goede brug zit er nu onder en hij rijdt weer in een rechte lijn. Zie bijgaande foto's en merk op dat beide "pijpen" ook helemaal doorgerot zijn. Had weleens slecht af kunnen lopen.....zeker met een van m'n dochters achterop.

Groet,
Dammes







(Einde)

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 28 maart 2007 09:24 
in een woord vreselijk!!
je mag heel blij zijn dat je dit net op tijd gezien hebt.
theo

Schrijver Bikermouse
Gast 
#3 | Geplaatst: 28 maart 2007 11:13 
Oei!!
Dit zou weleens heel vervelend afgelopen kunnen zijn als je dit niet op tijd had gezien..

Gelukkig heb je nu weer een goede!

Joost

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 maart 2007 13:01 
Ik heb er nog een paar te koop liggen,
Tel 0321 312336
Groetjes marco becker.
Spreek wel even duidelijk je naam en 2x je telefoon nummer in als ik niet mocht op nemen.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 maart 2007 14:13 
Floris kwam die van die zwarte cx500
die bij mij stond
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver edward
Gast 
#6 | Geplaatst: 28 maart 2007 15:36 
Aiaiai, ik ga voor de zekerheid meteen die van mij inspecteren ;-(

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 28 maart 2007 16:08 | Aangepast door: Hans 
Da's inderdaad wel de meest slechte achterbrug die ik ooit heb gezien.
Meestal zijn ze alleen aan de linkerkant (jiffy kant) doorgerot en zelden aan de cardanas kant.
Het lijkt mij het eerste wat ze zou kunnen gaan merken is dat de bevestigingsstang van de achteremtrommel uitbreekt en de zaak achter vastslaat.
Dat het wiel als zodanig loskomt lijkt mij niet als eerste voor de hand liggend.
Maar het is goed om regelmatig de achterbrug op roest te controleren. En als je (nog) een goede achterbrug hebt conserveer hem dan.
Zelf heb ik dat gedaan door bovenin de 'doos' een gat (6 mm) te boren en door flink schudden de rommel (meestal is dat heel fijn zand) in die doos los te maken en door dat gat te verwijderen. Daarna de openingen van de doos op beide vorken dicht kitten, flink (gebruikte -lekker zuur- motor)olie door het 6 mm gat gieten en met een stop het gat afdichten.
In ieder geval bij mijn woon-werk CX (die ik uiteraard toch ook maar even voor de zekerheid heb geinspecteerd nav dit nare verhaal) helpt het uitstekend en na al die jaren in weer/wind/regen/sneeuw/pekel nog geen roestspatje te bekennen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver JosvanR
Gast 
#8 | Geplaatst: 29 maart 2007 14:33 
moet inderdaad de woonwerkert maar weer eens even bekijken! heb bij een eerdere cx ook zo'n rotte brug gehad. toen heb ik bij een motorsloop branie in katwijk een -optisch- nieuwe brug gekocht voor toen nog good old 75 gulden.

Schrijver Marcel Gosselink

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 1 april 2007 11:12 
Een vriend van mij zakte paar jaar geleden door de volledig doorgerotte achterbrug van zijn custom. Wat er gebeurde? De aandrijfas werd uit de achteroverbrenging bij het achterwiel getrokken. Finaal door de borging heen! Gebeurde gelukkig bij het wegrijden. Heb de mijne direct onder handen genomen: naden dicht laten lassen, gaatje onderin geboord, het hele zaakje vol tectiel laten lopen en uit laten druppen. Volgens mij maak ik niet meer mee dat deze doorrot (hoop ik...).

Groet Marcel
Wat is CX rijden toch heerlijk...vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen :-))

Schrijver Hans

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 2 april 2007 09:23 
Zoals ik al schreef heb ik het gaatje bovenin de 'doos' die de beide vorken van de achterbrug verstevigd geboord en de (ontluchtings ?)openingen die die 'doos' heeft op de beide vorken dichtgekit.
Daarna er flink wat olie in gegoten en het gat afgedicht met een rubberen stop.
De olie kan nergens meer heen en blijft in die ruimte "klotsen".
Deed ik vroeger ook met mijn Renault R4 (die roestten nog harder dan de achterbrug van de CX :) ); nog nooit last gehad van roest van binnenuit.

Door gaatjes onderin te boren (het lijkt logisch, het vocht kan er dan uit) krijg je toch rotzooi en zand binnenin. En uiteraard water. En als beiden er in zitten dan heb je een constant vochtige smurrie waar ook tectyl uiteindelijk niet tegen opgewassen is.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Achterbrugperikelen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven