Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

aankoop tips/lawaai

Schrijver norbert
Gast 
#1 | Geplaatst: 28 maart 2007 14:28 
Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier, en ben hier omdat ik op zoek ben naar een goede oude cx500.
Vandaag naar een cx 500 gekeken, volgens mij een C.
Startte slecht, choke zat vast en ik hoorde nogal wat mechanisch lawaai uit het blok. Een diepe klok hoorde ik aan bijde kanten van het blok, tijdens de proefrit ging de temp meter geheel het rode gedeelte in. Is hier iets raars mee ? (59000Km)

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 28 maart 2007 15:29 
Hallo en welkom hier bij de CX-V club.
Ik zou oppasen met een motor die bij de proefrit al te heet wordt. Het kan zijn dat er te weinig koelvloeistof in de radiateur zit, maar er kan ook iets anders aan de hand zijn. Enig lawaai is voor een CX blok niet geheel vreemd. (Let op, de km teller van een CX gaat niet verder dan 100.000 km, daarna begint ie weer op 0)
Hoorde je de "diepe klok" de hele tijd, of alleen bij het starten?
Op deze site kan je tips vinden waar je op moet letten als je een CX gaat kopen. klik hier.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 maart 2007 17:06 
Als je goed kunt sleutelen dan zou je de gok kunnen nemen en 'm voor weinig kopen. Maar als je geen sleutelervaring hebt en alles door een werkplaats moeten laten doen, dan zou ik 'm beslist laten staan.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver norbert
Gast 
#4 | Geplaatst: 28 maart 2007 18:18 
De diepe klonk is continu, en het zal wel niet kloppen maar het lijkt of de krukas erin "bongeld". Ik heb in het verleden 3 x CB gereden en blokjes gereviceerd, dus ik kan wel sleutelen maar ben dit niet meer van plan (de cx waar ik het over heb kost 600€) BV bij een CB 750 is er veel mechanisch geluid, maar dat is ook een luchtgekoelde. Op zicht staat deze chop-achtige me wel aan.

Schrijver Floris
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 maart 2007 19:10 
Een CX blok loopt sowieso lawaaiig. Wat je zou kunnen doen is bij een andere CX gaan luisteren om te vergelijken.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 28 maart 2007 19:46 | Aangepast door: MAST 
De fan van de ventilator zit soms los op de krukas, en maakt dan een kabaal alsof er ernstige motorschade is. En dat kan dan gelijk verklaren waarom het blok heet liep.
Een CX custom kan ZO klinken of ZO(klik op de contactsleutel).
Succes.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver startweer
Gast 
#7 | Geplaatst: 28 maart 2007 19:58 
Hallo Norbert! Leuk dat je de weg naar de site hebt gevonden. (Volgens mij kennen we elkaar van een ander forum.) Je komt beslist verder als je je vragen hier stelt.

Succes met het vinden van een geschikte CX.

groet,
Gea

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 28 maart 2007 20:53 
Hallo Norbert,

Ik zou hem laten staan voor die prijs. Als de motor heet loopt en lawaai maakt dan is dat niet goed en ik vermoed dan ook dat het blok ten einde van zijn levensduur is. Lijkt mij nogal een risico. Ik zou gewoon even verder zoeken want er zijn er nog genoeg te koop die gewoon in orde zijn.

Success,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 28 maart 2007 21:19 
(Zwaar) bonkende geluiden zijn bijna altijd de bigendlagerschalen.
En als ie warm loopt dan lopen die zwaar/wordt er te weinig oliedruk opgebouwd. Waarschijnlijk ooit eens zonder voldoende olie gereden.
Inderdaad laten staan, krukas is niet meer neuw te krijgen en reparatie (oplassen/plasmalassen en afdraaien) is ontzettend duur.
Zeker ook gezien de forse vraagprijs.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver JosvanR
Gast 
#10 | Geplaatst: 28 maart 2007 22:51 
Inderdaad. Laten staan. 600 piek is te duur voor een motor die je tijdens een proefrit al een slecht gevoel geeft.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 aankoop tips/lawaai

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven