Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

toerenteller met ingebouwde temperatuurmeter

Schrijver stijn
Gast 
#1 | Geplaatst: 29 maart 2007 18:04 
aangezien mijn cx500 van '79 is, is hij uitgerust met een dashbord met aparte temperatuurmeter. Nu is het zo dat mijn snelheidsmeter en toerenteller anders gemonteerd zijn dan standaard (dit was al zo als ik hem gekocht heb). De vorige eigenaar vond het blijkbaar niet belangrijk om de temperatuur van de motor tijdens het rijden te weten. Het is wel zo dat ik niet van plan ben om gans het dashbord weer te installeren, omdat mijn licht hoger gemonteerd is. Ik heb wel nog de originele stukken liggen, maar de temp-meter is op een ijzeren constructietje gelast en bestaat blijkbaar uit twee delen (???). Zou het mogelijk zijn om een toerenteller met ingebouwde temp-meter te installeren. Op foto's heb ik gezien dat latere modellen van de cx die wel hebben, of heb ik dat verkeerd gezien. Hoe zou ik dit probleem het best oplossen?
thanks
stijn

Schrijver Lemmy
Gast 
#2 | Geplaatst: 29 maart 2007 21:22 
Moet geen probleem zijn lijkt me. Een cx-custom heeft idd een ingebouwde temp meter (en ongetwijfeld zijn er ook gl-en die dat hebben). De 2 draden (een gele en een blauw-groen geblokte) die naar de originele temperatuurmeter gingen (in de oude situatie) kunnen ook op de temperatuurmeter worden aangesloten van een ingebouwde meter.

Via een sloper kun je waarschijnlijk nog wel aan een tellerpartij van een custom komen denk ik.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 30 maart 2007 07:58 
Alle gl500 en 650 hebben een toeren teller met temp meter. Deze tellers zijn met 2 moeren in rubber op hanging gemonteerd. Zwar van buiten met chromen rand.

Dus kijk eens bij de GL fietjes, wie weet is dat het gene dat je zoekt.
Sneheid en toeren zijn gelijk van de cx, ook de zelfde aan sluiting.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver stijn
Gast 
#4 | Geplaatst: 30 maart 2007 12:49 
bedankt, ik weet wat me te doen staat
doei
stijn

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 toerenteller met ingebouwde temperatuurmeter

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven