Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Kuip montage :Hellup !

 
Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 1 april 2007 15:39 
Zo,


Ik dacht zo van : nu de zon schijnt, en ik vanmorgen al lekker haarspeld bochten heb gereden, laat ik eens kijken of ik die Polaris kan monteren.

Maar ik loop direct al tegen een probleem aan. Niet de plug en kabels, want die zijn te maken.
Ook niet de koplamp, want dat is een kwestie van lamp omzetten in nieuw armatuur.

Nee, het zijn de knipperlichten.

buitenkant
en
binnenkant

Daar passen de standaart lampjes uit de knipperbollen echt niet in. Hoe los ik dit op, oftewel "hellup!"

Harmony,
Hans.
( die weer van de zon gaat genieten )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver jost

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 1 april 2007 16:28 
Hoi Hans,
Zo te zien is de fitting verkeerd om gemonteerd. De achterkant wijst nu naar voren. Als de fitting goed gemonteerd is passen er de standaard lampjes in en het oranje past er dan ook over.
Zie foto. (naar je @-mail)
gr. Joost
l
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 april 2007 17:00 
Joost,

Ik heb het hele knipperlicht even uit de duisternis van de kuip getilt. En toen zag ik het.
De koplamp heeft een van achteren vaan voren / binnen naar buiten montage. Maar de knipperlichten hebben een van buiten naar binnen montage. Dus het is wel goed. Ik moet alleen eerst allel oude dingen slopen voor dat ik het nieuwe met de onderdelen kan opbouwen.

Hou ik niet van, nooit een werkend systeem slopen voordat je een nieuw systeem draaien hebt, zeg ik altijd. Maar weinig keus momenteel.

Weer een stap verder.......

Harmony,
Hans.
( die wel vaker voor merkwaardigheden staat )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 april 2007 18:10 
Maar goed, we gaan gewoon verder....

Tank eraf, Gaat redelijk. Wel zie ik dat ik twee nieuwe tankophangdoppen moet hebben. Dus 15 april......
De radiator kap eraf . Ondanks het tegenwerken van de remslagen, die in de weg zitten, gaat aardig.

Dan, voordat ik de moeren te lijf ga, eerst meten.......

En rechts past de beugel aardig, links zit de slang van de radiator heel erg in de weg........ (zie foto)

radiatorslang zit in de weg

Alles maar weer terug gebouwd :(

Harmony,
Hans.
( die denkt dat het niet zo heeft mogen zijn )

ps verslag volgt
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 2 april 2007 09:10 
Wat heb jij voor een rare ophangbeugel ?
De (Polaris-kuip)beugel die normaal is voor de CX heeft alleen bevestigingspunten op de voorste ophangbouten van het motorblok.
Dus de bouten die vanuit het blok door de voorste beugel zitten waarmee het blok aan de bovenste framebuis wordt gekoppeld. (zie op de laatste foto daatr waar je linker wijsvinger is geplaatst)
Om het goed te doen moeten er dan op de onderste bouten 2 afstandsbussen met inwendige schroefdraad komen. Als je die niet monteert krijg je de kuip niet recht op de motor.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 2 april 2007 09:56 
Hans,

Je hebt helemaal gelijk m.b.t. standaard ophangbeugels.

De rare ophangbeugel(s) komen bij de vorige eigenaar vandaan. Er werd bij verteld dat deze beugels op een CX500(z) hadden gezeten.
Ik heb hem een mailtje gestuurt, misshcien weet hij een oplossing, of doe ik toch wat fout.

De hoek die de beugel maakt, tussen de bevestigingspunten op het blok en de plaats waar de kuip op moet komen, is iets groter dan op een standaard-bevestigingsbeugel. Die heb ik ook nog liggen, dus ik kan vergelijken. Daardoor zijn er geen afstands-moeren nodig om de hoek aan te passen.
En de stang die nu op de koelwaterslang uitkomt zou op een bevestigingspunt van de motorophanging moeten uitkomen. En dat doet 'ie dus niet.
En nee, de afstands-moeren voor de standaard ophanging heb ik niet.

Overigens, voordat ik ging meten, probeerde ik even de moeren van de ophanging los te draaien. Dat ging dus niet. kracht x arm gaf onvoldoende vermogen. Te weinig kracht, of te korte arm ( standaard ringsleutel) Dus daar moet ook een oplossing voor komen, met meer kracht dan er in mijn arm zit.

Maar aan de andere kant : vandaag schijnt de zon alweer ! Wie wil er dan een kuip ? Gewoon lekker blijven toeren. CX rulezs !!

Harmony,
Hans.
( die even goed moet nadenken over de volgende stap )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 april 2007 13:47 
Update :

Ondertussen een mailtje verstuurt en terug gekregen. De 'speciale'beugels komen niet, zoals ik had begrepen, van een CX 500(zab) maar van een CX 500 E.

dus het past niet. Dus ga ik verder met het volgende punt die 'verlengmoeren' , welke maat zijn die ? M(x) maal N(mm) ?

Zijn die ergens te krijgen ? Want weet je, ik heb ooit een originele beugel kunnen bemachtigen, en daarmee.........


Harmony,
Hans.
( blijft hopen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 4 april 2007 14:00 | Aangepast door: MAST 
Hans, zulke verlengmoeren zijn bij de betere ijzerhandel te krijgen. Waarschijnlijk is het M 8, de lengte kan ik zo niet bepalen, maar ik denk zo rond de twee cm. Ijzerwaren in Ede.
Succes, Marcel.
(PS, die verlengmoeren heten ook wel "koppelmoeren")
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Kuip montage :Hellup !

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven