Hans,
Je hebt helemaal gelijk m.b.t. standaard ophangbeugels.
De rare ophangbeugel(s) komen bij de vorige eigenaar vandaan. Er werd bij verteld dat deze beugels op een CX500(z) hadden gezeten.
Ik heb hem een mailtje gestuurt, misshcien weet hij een oplossing, of doe ik toch wat fout.
De hoek die de beugel maakt, tussen de bevestigingspunten op het blok en de plaats waar de kuip op moet komen, is iets groter dan op een standaard-bevestigingsbeugel. Die heb ik ook nog liggen, dus ik kan vergelijken. Daardoor zijn er geen afstands-moeren nodig om de hoek aan te passen.
En de stang die nu op de koelwaterslang uitkomt zou op een bevestigingspunt van de motorophanging moeten uitkomen. En dat doet 'ie dus niet.
En nee, de afstands-moeren voor de standaard ophanging heb ik niet.
Overigens, voordat ik ging meten, probeerde ik even de moeren van de ophanging los te draaien. Dat ging dus niet. kracht x arm gaf onvoldoende vermogen. Te weinig kracht, of te korte arm ( standaard ringsleutel) Dus daar moet ook een oplossing voor komen, met meer kracht dan er in mijn arm zit.
Maar aan de andere kant : vandaag schijnt de zon alweer ! Wie wil er dan een kuip ? Gewoon lekker blijven toeren. CX rulezs !!
Harmony,
Hans.
( die even goed moet nadenken over de volgende stap )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken