Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

start problemen

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Ageeth
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 april 2007 15:40 
Ik rijd sinds vorig jaar een CX 650 C. Hele fijne machine als ie loopt. Als de machine langere tijd heeft stilgestaan is het vrijwel onmogelijk om weer aan de praat te krijgen.

Is het een bekend probleem dat de machine niet wil starten en waar kan dat aan liggen.

Wie helpt deze motorrijdster met de gouden tip.

groeten,

Ageeth

Schrijver JosvanR
Gast 
#2 | Geplaatst: 1 april 2007 16:05 

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 april 2007 16:06 
ageeth

Zorg er voor dat er verse benzine in de carburateur komt .
Zet de motor als je hem voor langere tijd stil zet .
Met de benzine kraan dicht neer en laat de motor draaien tot hij er van zelf mee stopt.
Het is een bekend probleem mijn CX500e start al slecht als hij 4 dagen heeft stil gestaan .
Ik zet hem ook met een lege carburateur weg een stukje voor dat ik thuis ben doe ik mijn kraan dicht .
Dit helpt echt .

met vriendelijke CX groeten
Jan Dielissen

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 april 2007 16:56 | Aangepast door: ouwe_jan 
nou ouwe-jan komt met de oplossing
het is even klussen maar het werkt bij mij
haal het vacumslangetje bij de benzinekraan er af
zet daar een slangetje van plus minus twintig centimeter op het uit steek stukje van de benzinekraan [let op het goede uitsteek stukje want er zitten er twee ] nu kan je vacumzuigen tot de carb vol zijn met benzine
Door het slangetje met een door stukje te verbinden ,krijg je weer vacum als de motor loopt,
ouwe-jan heeft nog steeds geen problemen met aanslaan van een 650 motor
graag kommentaar hier op
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver gompie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 april 2007 17:23 
Ouwe Jan heeft zelfs geen moeite om zijn Centurion tankje te starten...