Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

start problemen

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Ageeth
Gast 
#1 | Geplaatst: 1 april 2007 15:40 
Ik rijd sinds vorig jaar een CX 650 C. Hele fijne machine als ie loopt. Als de machine langere tijd heeft stilgestaan is het vrijwel onmogelijk om weer aan de praat te krijgen.

Is het een bekend probleem dat de machine niet wil starten en waar kan dat aan liggen.

Wie helpt deze motorrijdster met de gouden tip.

groeten,

Ageeth

Schrijver JosvanR
Gast 
#2 | Geplaatst: 1 april 2007 16:05 

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 april 2007 16:06 
ageeth

Zorg er voor dat er verse benzine in de carburateur komt .
Zet de motor als je hem voor langere tijd stil zet .
Met de benzine kraan dicht neer en laat de motor draaien tot hij er van zelf mee stopt.
Het is een bekend probleem mijn CX500e start al slecht als hij 4 dagen heeft stil gestaan .
Ik zet hem ook met een lege carburateur weg een stukje voor dat ik thuis ben doe ik mijn kraan dicht .
Dit helpt echt .

met vriendelijke CX groeten
Jan Dielissen

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 1 april 2007 16:56 | Aangepast door: ouwe_jan 
nou ouwe-jan komt met de oplossing
het is even klussen maar het werkt bij mij
haal het vacumslangetje bij de benzinekraan er af
zet daar een slangetje van plus minus twintig centimeter op het uit steek stukje van de benzinekraan [let op het goede uitsteek stukje want er zitten er twee ] nu kan je vacumzuigen tot de carb vol zijn met benzine
Door het slangetje met een door stukje te verbinden ,krijg je weer vacum als de motor loopt,
ouwe-jan heeft nog steeds geen problemen met aanslaan van een 650 motor
graag kommentaar hier op
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver gompie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 1 april 2007 17:23 
Ouwe Jan heeft zelfs geen moeite om zijn Centurion tankje te starten...
D.
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver Engeltje

Moderator 
#6 | Geplaatst: 1 april 2007 17:33 | Aangepast door: Engeltje 
Ageeth,

Je hebt een groot voordeel: Je bent een vrouw.... en die vallen hier bij deze club goed in de smaak, dus de hulp die je nodig hebt, krijg je echt wel..

Lieke
(die weet wat het is om in trek te zijn, ik trouw binnenkort met de voorzitter.........;-)..........)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver patrick1964
Gast 
#7 | Geplaatst: 1 april 2007 18:35 
hallo

mijn cx500e staat de hele winter stil buiten onder een dekzeil.
wil ik hem aan de praat krijgen enkel m,n batterij erin een beetje quickstart in de luchtfilter spuiten en wroem hij doet het meteen.
geen enkel probleem met het starten gehad sinds ik hem aankocht (3jaar geleden).
grtjs patrick

Schrijver beussie
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 1 april 2007 19:49 
Patricken en alle andere hulpvaardige motorrijders, de jongedame vraagt niet hoe jullie motoren starten maar ze vraagt hulp omdat HAAR/ZIJN/HARE/ZIJNE motorfiets niet aan de praat te krijgen is dus doe haar wat suggesties aan de hand hoe zo`n ding aan het draaien te krijgen is want ik weet het niet op afstand (die van mij heb ik geen moeite mee) dus kom op met suggesties en adviezen.
met vriendelijke groet Beussie

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 1 april 2007 19:52 
Patrick
Er is een probleem met een cx650 en niet met de beste cx500
dus lees eerst om welke type cx het gaat
cx500 heeft een gewonen benzinekraan
cx650 heeft een vacum benzinekraan
groeten ouwe-jan
p/s je kan natuurlijk ook een cx500 kraan monteren maar waarom
van een 650 gaat de kraan bij een ongeval dicht en bij een 500 niet

Schrijver Engeltje

Moderator 
#10 | Geplaatst: 1 april 2007 20:19 | Aangepast door: Engeltje 
Heeee, ja hoor zo weet ze nog niets... Wie helpt haar nou, zo dat ze straks met het mooie weer lekker kan toeren.

Ik zit met het grote voordeel dat ik al wat technici rondom mij heb, zoals Coen en Michael.......en nog enkele mannen.

Ageeth, kan je doorgeven waar je dan ongeveer woont, dat is wel gemakkelijk om zo wat hulpverleners die bij je in de buurt wonen om zo je motortje weer aan de praat te krijgen.

Lieke
(die nog een vrijgezellige technische broer in de aanbieding heeft, die best zou kunnen helpen)
Het "(getrouwde) liefje van de Voorzitter" en in bezit van mijn rijdende steun en toeverlaat Merlijn, een witte Silverwing. Maar nu vooral rijd op een paarse GL1500span Harry.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 1 april 2007 21:42 
Daar gaan we weer,toch niet naar den Bosch toe
zoete lieve Ageeth
P/s als oude man had ik allang bij je voor de deur gestaan ,dus heren
motor fannaten zet je beste beentje voor bij Ageeth
Maar ja waar woont ze nu he ! voor jullie een vraag en voor mij een weet niet,vraag het maar aan Lieke
groeten van die ouwe-jan

Schrijver Engeltje

Moderator 
#12 | Geplaatst: 1 april 2007 21:48 
Ouwe Jan, Hoe kan ik het nu weten? Aan mij moet je niets vragen, ik ben voorzien...

Daarom vraag ik het aan Ageeth...

Misschien dat ik Michael erop af kan sturen, die is toch al op 'zoek', net zoals ik dat deed, naar een zelfstandige motorbijrijdster............

Het ligt er ook wel aan hoe oud ze is natuurlijk, zo onze leeftijd is heel goed.

Maar goed, we willen haar helpen, nu moet zij nog reageren, anders gaat het niet werken.

Lieke

Schrijver MAST

Moderator 
#13 | Geplaatst: 1 april 2007 21:53 
Over het slecht starten van de CX is al heel wat geschreven op dit forum.
Gebruik de zoekfunctie van het prikbord en je kan heel wat tips vinden.
Mijn ervaring is dat mijn CX beter start met verse benzine.(zie de tip van Jan Dielissen) Haal de weerstand uit je bougiedoppen en vervang die voor een balpenveertje. Zorg voor een goed geladen accu.
Klik hier voor de zoekfunctie
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 2 april 2007 08:57 
Nou er worden wel Jannen door elkaar gehaald
ouwe-jan

Schrijver startweer
Gast 
#15 | Geplaatst: 2 april 2007 10:15 
Hoi Ageeth,
Toen ik mijn Harry niet aan de praat kreeg na een periode van stilstaan, heb ik de wegenwacht gebeld. Ik had gelukkig sinds kort woonplaatsservice erbij....
Als de wegenwacht je de eerste keer de weg op helpt, kun je uitproberen of de truc met op tijd de benzinekraan dichtdoen kan helpen (zoals beschreven in de link van Jos).
Succes ermee, ik hoop dat je met dit mooie weer weer gauw de weg op kunt.

Gea

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 start problemen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven