Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Valt stil na 40 km rijden

Schrijver Peggy Polley
Gast 
#1 | Geplaatst: 5 april 2007 15:03 
Hoi,

Eind verleden jaar heb ik mij een Honda CX 500 aangeschaft. Toen werd er ons verteld dat er een nieuwe distributieketting in moest. Wij hebben zelf de blok uitgehaald en naar een honda verdeler in België gebracht. Zij hebben heel het blok bekeken en vernieuwd wat er moest vernieuwd worden. Wij hebben zelf het blok er terug ingestoken. Toen had ik startproblemen. Terug de motor ingeladen en terug gebracht naar de verdeler en gezegd dat hij heel de motor moest nakijken en alles terug op punt zetten. Na enkele weken hebben we hem teruggehaald en alles zou opgelost moeten zijn. Verleden weekend wil ik een tourke doen en na 40 km rijden valt de motor stil. Niet meer aan de praat te krijgen. Na enkele uren te wachten start de motor terug en kan ik probleemloos naar huis rijden. Wie weet wat het probleem kan zijn?

Dank bij voorbaat.
Radeloze CX fan

Schrijver JosvanR
Gast 
#2 | Geplaatst: 5 april 2007 15:56 
vacuum in de tank?

Schrijver edward
Gast 
#3 | Geplaatst: 5 april 2007 17:31 
Ja, dat denk ik ook...klinkt als een brandstofprobleem...vuiltje in je carbs kan ook de oorzaak zijn. Of vuiltje in je tank. Misschien heb je op de terugreis dat vuiltje gewoon weggeblazen. Kortom, misschien is je probleem wel over.

Zo niet?
Zeker als je CX voor z'n renovatie lang heeft stilgestaan is het niet vreemd dat zich in je tank roest heeft gevormd. Vrij simpele operatie, tank aftappen, loshalen, schudden (dan hoor je de roestschilfers), goed doorspoelen met benzine of behandelen met tankcure (google maar even).
Haal je benzinekraan los, het filter (een klein plastic buisje) staat rechtop in je tank. Schoonmaken met benzine en doorstroom controleren.

Ik raad je sowieso aan een brandstoffilter (€ 5,--) tussen tank en carbs te plaatsen. Dan ben je voor altijd van dit soort problemen verlost.

Je zou ook je carbs moeten reinigen, maar daar heb ik niet veel weet van.

Succes,
Nog een CX-fan

Schrijver Peggy Polley
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 april 2007 16:50 
Hoi,

Ik heb gisterenavond een klein tourke gedaan, wel geen 40 km en niks meer ondervonden.
Bij mijn thuiskomst heb ik het dopsel van m'n tank opengedraaid om te horen of hij naar lucht hapte maar 'k heb niks vreemds gehoord.

thx voor de tips in ieder geval.
'k hou jullie op de hoogte als mijn probleem nog voordoet.

groetjes en prettig paasweekend gewenst!

Schrijver Peggy Polley
Gast 
#5 | Geplaatst: 16 april 2007 19:54 
Hoi,

Ik heb het dit weekend nog ns getest en helaas, na 42 km terug stilgevallen. Na enkele uren wachten kon ik terug naar huis rijden.

Volgens ons trekt de tank geen vacuum. Toen ie was stilgevallen hebben we de dop van de tank afgedraaid, we hoorden niks en kon hem ook niet meer aan de praat krijgen.

grtjs,
Peggy

Schrijver Peggy Polley
Gast 
#6 | Geplaatst: 7 mei 2007 15:08 
Hoi,

Mijn probleem van het stilvallen is opgelost. Wij hebben de motor opnieuw binnengebracht bij onze honda verdeler en hij heeft gezien dat de thermostaat bleef hangen, hij kon dus niet meer afkoelen. De thermostaat werd enkel uitgehaald, er werd geen nieuwe ingestoken en het probleem doet zich niet meer voor. Ik heb van t weekend voor de eerste keer 70 km kunnen rijden aan één stuk en zonder mijn kniekes te verbranden:-)

Kan er mij iemand helpen aan een nieuwe tank? Toen ik mijn machine kocht waren er enkele blutsen in.

groetjes en thx voor de reacties.
Peggy

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Valt stil na 40 km rijden

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven