Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Geen vonk

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Floris
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 6 april 2007 10:05 
Gisteren heeft de ANWB de CX500 van Emile Verstege bij mijn garage afgeleverd. Emile was met panne langs de A1 gestrand en de pannedienst kon het niet repareren.

De startmotor draait maar het blok geeft aan beide kanten geen vonk. Even resumerend waar we mogen gaan zoeken:
- CDI defect (hebben we al getest)
- witzwarte draad gebroken of maakt sluiting naar massa
- killswitch kapot
- contactslot defect

Ben ik nog iets vergeten?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 6 april 2007 10:33 
Je mag de witzwarte draad gewoon los nemen, kijk dan maar eens hoe of wat.

Als deze dan nog niet werkt, ben ik bang dat het wel eens het voedingsgedeelte van de dynamo is.

Neem eens 1 bobine los en kijk dan of er op de andere bobine wel een vonk komt. Je mag hiervoor de geel of rose draad los nemen bij de cdi

Als de zwart witte draad los is, zit het contact slot en kill swhits er niet meer aan. Theoritch moet je de motorfiets dan kunnen starten met een euro op het start relai.

Mocht dat niet lukken, zou de voeding wel eens kaopt kunnen zijn.
groetjes marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 6 april 2007 11:34 
Marco als je nou eens geen Portomonee bij je hebt en wel gereedschap
P/S vindt het zonde van die Euro
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver edward
Gast 
#4 | Geplaatst: 6 april 2007 12:03 
Als ie aan beide kanten geen vonk geeft ligt het niet voor de hand dat er iets met je bobines of bougies aan de hand is. En je CDI is ook ok. Die hoek kun je dus uitsluiten. Zou immers wel heel toevallig zijn, tegelijk defect aan beide kanten.

Het acute karakter (stil langs de A1) doet vermoeden dat er iets losgeraakt of kapot is. Dynamo klinkt in dat geval niet echt logisch, maar het zou kunnen. Een kapot contactslot ligt tich ook niet voor de hand (de startmotor gaat toch rond?). Ik hou het op een draadbreuk (vóór de CDI) of idd een kaduuke killswitch. Al is dat laatste wel een vreemde blessure onderweg.

Hou ons op de hoogte, beste Floris!
En doe Emile de groeten!
Edward

Schrijver Ray
Gast 
#5 | Geplaatst: 6 april 2007 15:53 
Het is toch wat...
Dat Emile panne heeft is tot daar aan toe, maar dat ie er zelf niet uitkomt is nog wel het ergere, en dat ie dan Floris de boel laat opknappen is helemaal het toppunt! Emile rijdt al CX vanaf dat ik in Nijmegen kwam wonen...1984?Is het dat blauwe werkpaard met km stand xxxxxxxxx????
Maar goed..ik deel Edwards mening..allebei je bobines tegelijk stuk ligt niet voor de hand. Dus de CDI, of de bedrading daarvan. De Dynamo lijkt ook niet voor de hand liggend...die had al gemekkerd dat ie niet bijlaadde...rood lampje op je dash...
Dus draadjes checken en doormeten...
Het ergste van alles in vraagvorm: kan je stator zomaar in een keer instorten en helemaal niets meer doen onderweg? Ook dat lijkt me iets wat langzaamaan slechter wordt....niet zomaar ineens....
Nou, succes en sleutel ze...( het is er weer voor..)
Ook mijn groeten aan Emile
Ray (die denkt dat de yamaha van wiebe wel te koop is ..)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 6 april 2007 17:17 
Ik wou dat die motor bij mij stond dan was het euvel al opgelost
ouwe-jan die nu aan de feest eieren denkt en geen CX of GL types kan zien wel kippen en Hazenruggen
Allemaal een Prettige Pasen toegewenst en veel Honda kilometers
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver JosvanR
Gast 
#7 | Geplaatst: 6 april 2007 22:32 
Ik ben toch echt bang dat het de stator kan zijn. Ook ik ben een keertje op de snelweg stil blijven staan, van het ene moment op het andere.....

Schrijver Floris
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 10 april 2007 18:23 
't Ziet er inderdaad niet best uit. Om te testen of er een fout in de killswitch of het contactslot zit, heb ik de zwartwitte draad van de CDI losgehaald. Helaas zonder resultaat d.w.z. geen vonk.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver JosvanR
Gast 
#9 | Geplaatst: 12 april 2007 00:08 
Exact. Toen ik jaaaaaaaaaaaaren geleden stil kwam te staan op de vluchtstrook van de A13 (uiteraard na eerst vanaf de linkerbaan te moeten komen) heeft de WW-er alles ter plekke doorgemeten en nagekeken. Er was niets te vinden en totaal geen vonk. Ondertussen draaide de startmotor vrolijk in het rond. Hij vatte het als een persoonlijke vernedering op dat hij niets kon vinden dus hij is wel een uur bezig geweest zo langs de kant van de weg. Eind van het liedje was dat de motor op de sleepwagen ging en ik een nieuwe stator kon halen.

sterkte dus. ...........

Schrijver Floris
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 12 april 2007 17:20 
Ik ga zaterdag - als laatste test - de wisselspanning op de witte en de blauwe draad meten. Als die te laag is dan is de conclusie duidelijk, lijkt me. Of heeft iemand nog andere briljante ideeen?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 12 april 2007 20:32 
Trappers monteren .......... ???? :)
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Luc Cauwels
Gast 
#12 | Geplaatst: 12 april 2007 21:54 
De spoelen zijn goed Ohms door te meten.
Mijn CX stopte er ook ineens mee,ook CDI vervangen zonder resultaat.
Na Ohmse meting was het duidelijk,stator was ongeneeslijk ziek en heb ik opnieuw laten wikkelen.Vergeet ook niet te meten naar massa. Er mag op geen enkele manier weerstand zijn naar massa.

Schrijver Joost Hilders
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 23 mei 2007 20:54 
Ben toch benieuwd naar de fout die dit euvel heeft veroorzaakt.
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip. * Zwarte CX500 * GL650D Interstate

Schrijver Floris
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 24 mei 2007 18:10 
Bij de motor van Emile is het zeer waarschijnlijk een kapotte stator, want we kunnen niets anders vinden. Meestal gaat het ontstekingsdeel van de stator langzaam kapot (inhouden bij 5500 tpm) maar in dit geval gaf-tie in één keer de geest.

De motor staat nog bij mij in de garage, het blok is nog niet opengemaakt. Wordt vervolgd ...
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver jacco
Gast 
#15 | Geplaatst: 29 mei 2007 18:10 
Enige weken geleden had ik het zelfde euvel. Plotseling stilstaan, maar dan aan een andere snelweg. Na doormeting van de CDI unit bij een motorzaak bleek deze goed te zijn. Nog een hoop andere mogelijkheden nagekeken en ten einde raad de CDI unit na laten kijken bij een specialist in motor electronica (CarMo in Helmond). Het bleek toch de CDI unit te zijn! Deze extra controle, bespaarde me dus het openen van het blok om de stator te vervangen.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Geen vonk

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven