Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

uitlaat

 
Schrijver pimvandermeij
Gast 
#1 | Geplaatst: 6 april 2007 22:45 
Mijn ene uitlaat aan de kant van de voetrem, stoot altijd roet uit terwijl de andere altijd mooi schoon is?
De carburateurs heb ik al eens laten synchroniseren toch is het probleem niet verholpen.

Schrijver Dinges
Gast 
#2 | Geplaatst: 7 april 2007 09:16 
en je hebt nog een balanspot?
dan zou volgens mij de rechter het ook (een beetje) moeten hebben volgens mij.
kijk eens naar je bougies, zou de rechter ook zwarter moeten zijn.
klepspelingstaat goed? doet mij denken aan een slechte verbranding, misschien wel een zwakke vonk aan die kant.
zomaar een paar gedachten hoor, zijn hier nog wel een paar mensen die er veel mer verstan van hebben als ik.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 april 2007 11:01 | Aangepast door: ouwe_jan 
Ik denk dat je met een DIESEL rijdt
Er staan heel wat ideeen op het prikbord het is de moeite waard om daar eens te gaan kijken en op te zoeken
ouwe-jan
p/s controleer eens de membramen op je carburateurs er zitten op elke carb twee stuks en of die kannaaltjes niet verstop zitten en of de membramen geen scheurtjes of gaatjes in zitten
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver voorbijganger
Gast 
#4 | Geplaatst: 7 april 2007 12:03 
En hoe is je olie verbruik? Kan nl zijn dat een van de cilinder meer olie snoept dan de andere?

Maar verder idd het bougie beeld in de gaten houden. Zitten de juiste typen bougies er wel in dat is nl ook heel belangrijk.
Klepspeling Ok?
Hoe loopt de motor stottert ie als je optrekt (bougiekabel goed in bougiedop)?
eerst dit soort zaken een beeld van hebben hoe dat is dan verder kijken.

Suc6 ermee

Schrijver gompie

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 8 april 2007 23:42 
Het is wat Ouwe Jan zegt: Duidelijk een geval van een GL-D(iesel).
Dirk (Die meer Dom is Dan Dun)
Rookworst zonder R is ook worst!

Schrijver edward
Gast 
#6 | Geplaatst: 10 april 2007 10:28 
Zwarte rook kan ook duiden op een kapotte zuigerveer in je rechtercilinder. Die zuigerveer voorkomt dat je op en neer bewegende zuiger olie mee naar boven neemt. Als je zuigerveer kapot is sijpelt olie echter vanuit je carter in het verbrandingsproces en dat geeft mooie roetwolken. Ik doe ook maar een gooi, ik zou niet weten hoe je dit kan controleren zonder je zuiger bloot te leggen. Misschien kun je dit aan de bougie zien, zegt het handboek van Peters daar niets over?

Succes,
Edward

Schrijver Hans

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 10 april 2007 10:40 
Compressie (bij koude + warme motor en de gasschuiven helemaal open) testen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver pimvandermeij
Gast 
#8 | Geplaatst: 22 april 2007 21:25 
Heb toch maar een afspraak gemaakt bij de dealer eens kijken wat die allemaal verzint en zowiso even de klepspelling stellen en compressie meten.

Pim

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 uitlaat

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 7
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven