Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

inhouden tussen 5000-6000

 
Schrijver Nakie
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 april 2007 10:59 
Als hij warmer wordt al vanaf 3500 soms problemen, maar eenmaal langs de 6000.. -----> Top naar de 180!

55000 km
15 jaar stilgestaan.

Carbs schoon
Bougies DR8ES (nieuw)
Loopt erg mooi stationair
Zonder luchfilter geprobeerd, weinig verschil...
Kraantje loopt goed door.
Boudgiekappen in orde.

Stator!?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 10 april 2007 11:02 
Zeer waarschijnlijk de stator. En als het probleem erger wordt is het 100% zeker de stator. Ik heb precies dezelfde verschijnselen gehad.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#3 | Geplaatst: 10 april 2007 11:31 
De olie heeft de wikkelingen aangetast van de Stator.

Leuk klusje..

Groeten Arno

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 april 2007 15:16 
Ik ga voor de cdi unit, wie gaat er met me mee?

Tip, probeer een club lid te vinden bij jouw in de buurt. Wissel de cdi unit om. Dan weet je het gelijk.
Mocht het probleem er dan nog zijn, dan is het de dynamo gedeelte dat de spanning verzorgd voor de cdi unit.

Echter, het toerental dat jij aan geeft is echt een cdi unit gevalletje.
Mocht het niet zo zijn, laat het me dan even weten.
groetjes marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hans

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 april 2007 15:57 | Aangepast door: Hans 
Nee ga niet met je mee (maar hoop voor Nakie dat ik ongelijk heb) dat het de CDI unit is.
M.i. overduidelijk symptomen van een defecte stator.
Zeker omdat als de motor warm gereden is het inhouden eerder optreedt; dan wijkt de isolatie en kan het resultaat (= geen vonk meer) van een eventuele breuk in de windingen zich eerder voordoen.

Mijn tip: probeer eens de white-wire-fix.
Is het probleem dan over dan is het dus het spoeltje dat de hogere toeren verzorgt.

Dus even expirimenteren en laat de oorzaak weten.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 april 2007 19:13 
Lange stilstand doet de stator geen goed want alles droogt uit als de motor niet regelmatig rond wordt gedraaid dus ik ben bang dat dit inderdaad het probleem is. Je kan de witte en blauwe draden even meten en hier laten weten wat je bevindingen zijn dan kunnen we dit met z'n allen wel/niet definitief uitsluiten.

Success,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver edward
Gast 
#7 | Geplaatst: 11 april 2007 09:18 
Ik heb er zelf nooit last van gehad (afkloppen), maar als ik op het prikbord wat topics teruglees kan ik maar één conclusie trekken...de stator.

Helaas, blok moet eruit...ik heb laatst Floris geholpen, valt op zich mee, stator kwam binnen drie kwartier tevoorschijn. Floris heeft dan ook zo'n heel handig eigenbouw vijzeltje, waarmee je je blok langzaam kan laten zakken.

Je kan natuurlijk voor de zekerheid je CDI checken... misschien heb je geluk ;-)

Succes,
Edward

Schrijver gilbert
Gast 
#8 | Geplaatst: 11 april 2007 13:07 
Ik heb hetzelfde probleem maar hoe langer ik rij, hoe erger het wordt. Afgelopen weekend 2 x 70km gereden en op het laatst kwam ik niet meer boven de 100 km/u. Blijf ik dan toch vol gas geven dan heb ik geen verbranding meer maar hij verzuipt ook niet. Geen raar geplof bij gas terug wat volgens mij wel moet gebeuren bij vol gas en geen vonk.

Ik heb dan meer het gevoel dat er teweinig brandstof vrij komt en ga nu eerst maar eens de kleppen stellen ( kan nooit kwaad ). Is het dat niet dan roep ik het Floris en Edward team op om te helpen er een nieuw blok in te hangen.

Vanmiddag weet ik meer.

Schrijver gilbert
Gast 
#9 | Geplaatst: 11 april 2007 15:37 | Aangepast door: gilbert 
Kleppen zaten veel te strak dus hij start makkelijker, loopt veel harder stationair maar eenmaal goed warm gereden begint het weer opnieuw maar wel al in veel mindere maten.

Schrijver Hans

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 11 april 2007 16:14 
Gelukkig maar eigenlijk onbegrijpelijk (dat ie dan nog wil lopen).

Hieruit blijkt wel dat als je een CX aanschaft voor het rijden gewoon eerst het periodieke onderhoud moet doen (motorolie+-filter, bougies, kleppen + nokkenasketting stellen, cardanolie, bandenspanning).

Ik hoop voor jou dat inderdaad de kleppen/-zetels geen overmatige deuk hebben opgelopen.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver gilbert
Gast 
#11 | Geplaatst: 12 april 2007 00:03 
Ik heb er nu de orginele bougies in gedaan en het probleem is nu echt weg. Het was dus een combinatie van kleppen en verkeerde bougies.Ik ga nu de rst doen die Hans hierboven opnoemt maar had er geen zin omdat hij zo slecht liep.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 inhouden tussen 5000-6000

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven