Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Hobbelen tussen 70 en 80 km/u

Schrijver edho
Gast 
#1 | Geplaatst: 10 april 2007 13:08 
hallo,

Laatst bij een flinke rit merkte ik dat mijn CX650E een beetje hobbelig gedrag vertoond tussen de 70 en 80 km/u. Daarboven en eronder geen probleem. Het lijkt als of de hele weg hobbelig is, maar dat is niet zo. Als ik gas geef dan gaat het over, op de juiste snelheid komt het weer terug.

Zelf verdenk ik de nieuwe achterband, batlax. Zit er net 300 km onder.

Heeft iemand een idee of dit al eens meegemaakt? Hoe los ik het op?

bvd,
Ed.

Schrijver techsolo
Gast 
#2 | Geplaatst: 10 april 2007 13:32 
Mijn ZZR doet dat ook wel is, maar een oplossing heb ik er niet voor gezocht. Stoorde me er niet echt aan.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 10 april 2007 15:13 
Ja, zit die band er wel goed op?
Kijk eens of deze goed in de velg rand zit.
Haal het wiel er eens uit en kijk of er geen hoogte verschil in zit.
Is dit wel het geval, ga dan terug daar waar je de band hebt gekocht.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver jandielissen
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 april 2007 17:18 
Hallo ed
Laat eens naar je balhoofd lagers kijken .
ik had twee nieuwe banden laten monteren voor de restauratie van de CX500E .
En bleef het probleem houden van hobbelen .
Verder durfde ik er bij na niet op te rijden bij wat stevige wind .
Bijna over wogen om niet te beginnen met restaureren .
Blij dit toch te hebben gedaan bij mij was het werkelijk over duidelijk het balhoofd lager .
Hij rijd en spoort nu als een zonnetje zelfs bij windkracht behoorlijk .

nog een vraagje ga je nog mee naar de onderdelen beurs??????

Oja de witte winter Cx 500 rijd ook als een krant bij mij met bijna nieuwe banden .
Dus ook balhoofdlager
Maar nog een keer naar de band laten kijken kan natuurlijk nooit geen kwaad .
groeten jan dielissen

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 april 2007 21:39 
dit heb ik ook bij mijn voorwiel gehad.
het bleek na veel zoeken dat de band niet goed was.
er zat een fout in de band bij 70 km per uur begon mijn stuur te trillen.
en bij 85 km peruur was het over.
ik heb een nieuwe band gehad en toen was het over.
gr andre
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver voorbijganger
Gast 
#6 | Geplaatst: 10 april 2007 21:42 
Hoe zit het met de balansceerloodjes nog aanwezig??

Schrijver edho
Gast 
#7 | Geplaatst: 11 april 2007 09:48 
Het balhoofd is minder verdacht in mijn optiek, de motor heeft nog maar 11.000 km gelopen zover ik weet.
De band kan de oorzaak zijn, ik ga de boel een kritisch bekijken en testen. Misschien is het alleen onbalans.
De motor rijdt verder als een tierelier en met die nieuwe banden gaan de bochten ook heerlijk. Ik geniet weer van mijn CX.

@Jan Dielissen
Ik ga zelf niet naar de onderdelenbeurs, ik heb niets nodig. Wel zou ik graag die kofferset verkopen, maar om daarvoor naar Brabant te rijden, dan kost het meer dan dat het oplevert. Zo'n setje neem je ook niet ff los op de motor mee. Op mijn advertentie in de verkoophoek zijn nog geen gegadigden gekomen.

Schrijver martincarmiggel t
Gast 
#8 | Geplaatst: 11 april 2007 23:46 
Mijn CX 650 E doet dat ook. Vorig jaar nieuwe banden en balhoofdlagers. Vermoedelijk komt het uit het blok. Rijdt bij dezelfde snelheid eens een versnelling lager. Is het weg dan zit er ergens een onbelans in het blok.
Martin

Schrijver edho
Gast 
#9 | Geplaatst: 2 mei 2007 08:38 
Het heeft even geduurd, de motor heeft een maandje niet gereden.
Ik heb getest in verschillende versnellingen, dat maakt niet uit.
Ik ga nu het wiel opnieuw laten ballanceren, ik denk dat dat het is. Jullie lezen het wel weer hieronder als het opgelost is.

Schrijver edho
Gast 
#10 | Geplaatst: 3 mei 2007 21:48 
Ik heb zojuist even naar de motor gekeken. Als hij op de bok staat en ik zet een tegel vlak bij de band, dan kan ik al draaiende zien dat de band netjes gecentreerd op de velg zit. Zowel radiaal als axiaal (hoogte en breedte) geen milimeter verloop te zien.
Het kan dus alleen maar onbalans zijn. Ik heb het wiel er gelijk maar uitgehaald, kan ik morgen ochtend op mijn vrije dag gelijk even naar de bandenman. Kijken wat hij er van maakt met zijn balanceerapparaat.
Wordt vervolgt......

Schrijver edho
Gast 
#11 | Geplaatst: 4 mei 2007 16:07 
Vanmorgen bij de bandenman het wiel laten balanceren. Er was 10 gram onbalans, hetgeen door de bandenman van geen betekenis werd genoemd. Hij heeft die 10 gram ook verholpen, dat alles geheel gratis omdat de band ook bij hem gekocht was. Goede service!!
Vanmiddag het wiel er weer onder gezet en daarna proef gereden. Het hobbelen is nog iets waar te nemen, maar zeker veel minder. Ik denk dat het me volgende week al niet meer zal opvallen. Ik ga er iig niet verder naar zoeken, het is bijna niets dat je voelt. Zelf als ik 90 rij en dan de koppeling inknijp en de motor stationair terug laat zakken naar de kritische snelheid, dan moet ik nog goed opletten om het te voelen.

Verder bedacht ik me nog tijdens het proefrijden, dat ik toch wel een fijne motor heb met behoorlijk kracht erin. Als je hem een beetje de sporen geeft, dan gaat ie er toch wel als een kanon vandoor.
Het enige minpuntje wat ik kan bedenken is de reactie op het gas bij vanuit lage snelheid weer oppakken. Dat moet je echt voorzichtig doen, vooral in de bocht. Vaak gebruik ik toch mijn koppeling ff derbij voor het comfort.

Allemaal bedankt voor het meedenken,
Groet, Ed.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Hobbelen tussen 70 en 80 km/u

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven