Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

inknijpen voorrem

Schrijver voorbijganger
Gast 
#1 | Geplaatst: 13 april 2007 09:48 
Het gaat hier om een Cx 500 van 1978
Ik vind dat ik de remhandel van mijn voorrem nogal ver moet inknijpen en alvorens van alles en nogwat te gaan vervangen eerst maar eens hier horen.

Bij een noodstop merk ik dus dat ik de handel tegen het gashandvat aan kan knijpen. De motor remt verder goed maar waar zou ik de oorzaak kunnen zoeken.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 13 april 2007 09:56 
De oorzaak zou kunnen zitten in de verouderde rubberen remleidingen. Als je die zou vervangen voor staalflex, zal je beter kunnen remmen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver voorbijganger
Gast 
#3 | Geplaatst: 13 april 2007 09:59 
Marcel je bedoelt dat de slangen nogal wat uit zetten denk ik. Ik heb de slangen bekeken en het zijn idd nog de slangen van 1978 die er op zitten.

Zouden veren om (nieuwe) slangen heen ook kunnen helpen?
Dat is nl zo bij mijn Tr 1 uit 1984.

Groet van Ton

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 april 2007 10:08 
Zouden veren om (nieuwe) slangen heen ook kunnen helpen?

Nee.
De enige remedie: staalflex remleidingen, verse olie en goed ontluchten. Succes gegarandeerd!
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver jost

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 13 april 2007 10:28 
De veren om reemleidingen zijn louter cosmetisch. Volgens meneer Honda moeten de remleidingen om de 5! jaar vervangen worden.
Heb voor mijn 2e cx stahlflexleidingen besteld voor +/- €70,-, de exacte prijs hangt van de lengte af.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver techsolo
Gast 
#6 | Geplaatst: 13 april 2007 10:33 
Ik heb dat ook :) Maar die remleidingen zijn nog kei hard dus ik ga nog is eerst goed ontluchten om te zien of dat helpt

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#7 | Geplaatst: 13 april 2007 12:37 
staalflex remleidingen zijn echt aan te raden als je toch aan vervangen denkt, ik heb er hier 2 met gewone remleidingen en 1 met stalen, dat verschil merk je echt wel goed met remmen!

groetjes werner
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 april 2007 17:03 
Eeeh, zijn de remmen goed afgesteld?
of de remschoenen niet net iets te ver versleten.

want stahlflex leidingen zijn wel goed maar alshet probleem ergens anders ligt heb je er nog niets aan.
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#9 | Geplaatst: 13 april 2007 17:24 
Cosmar we hebben het hier over schijf remmen.
Remblokken hebben nog geen 2000 km hebben gereden op de motor.

Dus dat zit goed.

Mijn eerste gedachte was een andere rempomp er op zetten (die heb ik nl nog liggen), maar k had nooit gedacht aan het uitzetten van de oude leidingen (29 jaar oud).

Schrijver udent

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 14 april 2007 19:20 
Juist, reparatiesetje in de rempomp , en je remt duidelijk veel beter.
De staalflex leidingen zijn natuurlijk beter, maar als je geen haarscheuren in je rubberen remleidingen hebt( kort ombuigen , dan zie je het) dan ligt het ver inknijpen niet aan de slangen. de hoofdremcilinder aan het stuur reviseren(setje bij Vogel in dld, zie links) kost 15 euro.
theo cx ds

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 inknijpen voorrem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven