De reden dat de poot er niet uit wil omdat de glijbus die onderaan de poot zit, nu klem zit in de glijbus boven in de buiten poot.
Reden, te lang door gereden met de glijbussen. Er is te veel speling ontstaan waardoor het geheel klem is gaan lopen. Het is als het ware een wig geworden die zig steeds vaster gaat zetten.
Ga er van uit dat de poot weg gegooit kan worden.
Toch heb ik al twee keer mee gemaakt dat ik binnen en buiten poot kan her gebruiken. De glij bussen kun je weg gooien. (kom ik later op terug)
Echter er is met heel veel lomp geweld en harde klappen de boel uit elkaar geramt.
Ga als volgt te werk, span binnen poot (horizontaal)in de bank schroef. Draai er wel even van te voren een stevige stof om linnen of zo. Geen wollen sok of handdoek maar echt een stof die zich niet laat samen persen. Ik weet nu ook even niet hoe ik het uit moet leggen.
Dan maak je de buiten poot goed warm. Smeer er wat olie bij de keerring op. Pas als die olie voeldoende gaat roken is de poot warm genoeg. Ga niet verder. Poot is nu ongeveer 240 graden.
Pak met een doek de buiten poot vast en beweeg die met kracht na buiten van de binnen poot af. Je kan als het soepel gaat ook het gewicht van de biuten poot gebruiken als een hamer. Met een verme arm beweging zwiep je de buiten poot steeds verder de binnen poot af. Let op, die doe je met lomp geweld. Volgens mij blijft ten aller tijde de binnen poot ok.
Buiten poot kan beschadigd raken. Je hebt geen keus.
Mocht het echt niet willen, ik heb nog wel een hoop twede hands poten staan.
Dan zou ik nog op de glijbussen terug komen, deze zijn van brons, maar er zit een grijse teflon coting op het glijdende vlak. Als het hier brons kleurig is dan zijn ze verrot. Ik meen dat deze bussen ongeveer 22 euro per stuk kosten en je hebt er maar 4 totaal nodig.
Ik hoop dat je het begrijpt, en dat je over de taal fouten heen kan lezen, ik ben nog moe en heb tot 3.00 uur gewerkt.
Groetjes marco becker.
Tel 0321 312336
vliegersveld 37
8256 gn biddinghuizen.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html