Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Hoe kan dit.

 
Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#1 | Geplaatst: 17 april 2007 23:40 
http://home.tiscali.nl/versteegt/diversen/hkwaal_800.jpg[/imgs]

Hallo sommige weten het vast wel dat ik Harry heb overgenomen van Gea,
Na een paar uurtjes knutselen ben ik dit tegen gekomen, zie Foto maar hoe kan dit , zat het te vast, metaalmoeheid, de ventilator tegen het blok geslagen wie weet meer, of is dit iets van de Cx kwaaltjes.

Groeten Arno

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 april 2007 00:14 | Aangepast door: brinkcx 
Hallo Arno,

dit hoort niet bij de gewone kwaaltjes dacht ik. Afbreken van het andere einde van de nokkenas komt wel vaker voor bij mishandeling van de moer daar. Kijk maar hier, recent op Duits forum :

http://www.cx500-forum.de/wbb2/attachment.php?attachmentid=2365

Dat is een schone breuk, te ondiepe pijpsleutel gebruikt ...

Op jouw foto lijkt het als of er een beschadiging op de spiraal groef voor de teller aandrijving zat (links boven op losse stuk in foto) en de breuk daar begonnen is. En dan zit daar ook het hart van een/de fan nog op. Als je die hebt moeten zagen om 'm er af te krijgen was dat misschien het laatste duwtje dat nodig was. Heeft ie hiermee gedraaid?

Afgezien daarvan, heel jammer voor Harry, tijd om naar een nieuwe nokkenas op zoek te gaan. Die zijn zeldzaam, goede exemplaren dan.
Ik heb nog wel een slechte voor je, maar dan wel met alletwee de eindjes er nog aan :=(

(er zijn mensen die aan deze kant de boel afzagen en een elektrische fan monteren, zou je ook nog kunnen doen?)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver edward
Gast 
#3 | Geplaatst: 18 april 2007 07:54 
Ik vrees dat Gea een traantje weg moet pinken bij deze aanblik. Maar volgens mij heeft Harry (net als een kat) meer dan één leven.

Deze botbreuk ziet er serieus uit, ik hoop dat je nog een geschikte prothese vindt...

Succes Arno!
Edward

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 april 2007 12:48 
Ik heb dit nog nooit gezien, Ik heb wel veel gezien maar dit nog nooit.

Ik ben wel diegene die de fentilator vast gelijmd heeft aan het aluminium huis. Dus ik wil graag weten hoe het zo gekomen kan zijn.
En geloof me, ik heb er al heel wat vast gelijmd om het rammellen van de fentilator te verhelpen.

Hoe dit zo kon gebeuren is mij een raadsel.

Let even op, de motor van gea verbruikte een aanzienlijke hoeveel heid olie, hou dat in de gaate.
Met vriendelijke groet marco becker.
Tel 0321 312336
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 april 2007 12:51 
Een ding zit me niet lekker, ik heb nog eens naar die foto gekeken, maar er is een breuk te zien die er maar heel kort heeft gezeten. Het is namelijk het droge deel. De rest is al nat door de olie. Dit kan duiden op een ouder breuk vlak.
Echt, ik heb dit nog nooit gezien.

Overtuig je er van wat de oorzaak is geweest.
Onbegrijpelijk dat dit zo kapot kan.

Heb je de olie filter al na gekeken?
Hoe zag dat er uit?

groetjes marco becker
Tel 0321 312336
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#6 | Geplaatst: 18 april 2007 13:07 
Nou Marco,

Je pakt de koe bij de horens.
Je hebt zelf iets gedaan volgens Gea, je hebt zelf gezegt dat dit geen kwaad kon, sorry hoor.

Vriendelijke Groeten
Arno Luierweert

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 18 april 2007 14:39 | Aangepast door: MAST 
De gebroken nokkenas van "Harry":
"harry's" as

Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Ray
Gast 
#8 | Geplaatst: 18 april 2007 16:36 
Ik meen ook een deuk, beschadiging te zien op het afgebroken deel, alsof er met een drevel een paar tikken op gegeven zijn. Misschien wel in het verre verleden, maar uiteindelijk onstaat dan een breuk. Het lijmen van een ventilator draagt daar denk ik niet aan bij, ook al zou de ventilator ergens tegen aan slaan. Een gezonde nokkenas kan dat wel hebben, de ventilor zal dan eerder breken.
Ik zie trouwens nog een breuklijn op de foto denk ik: links boven het losse deel zie je een alu-versteviging op het blok, en daar lijkt oo een scheur te zittten...
Maar goed, hoe het ook komt, het is wel een hele lullige ontdekking hoor...dat wordt idd zoeken naar een ander blok of een goeie nokkenas.
Wellicht kan Marco je daar dan wel mee helpen..op de onderdelenbeurs heb ik ook wel allerlei blokdelen gezien, dus misschien zwerft er ergens nog wel een goeie nokkenas rond.
Succes Arno!
Groeten
Ray ( die weet dat de motoren van Gea altijd speciaal zijn)

Schrijver startweer
Gast 
#9 | Geplaatst: 18 april 2007 17:38 
Nou, Harry ligt al in onderdelen op marktplaats, dus die is gewoon definitief overleden. Ik heb veel plezier met hem gehad toen hij het nog deed, maar dat is dus geweest. Er bestaat volgens mij geen enkele intentie om hem weer rijdend te krijgen....

Gea (die er al bijna overheen is)

Schrijver Ton Oostveen
Gast 
#10 | Geplaatst: 19 april 2007 09:37 
Ja Gea, zo gaan die dingen. Hij leeft in iedergeval gedeeltelijk verder, zo heb ik je wielen overgenomen voor mijn zomer fiets en dacht erover er een textje op te schrijven: "Donated bij Harry"


Succes met je nieuwe motor en sterkte met het verwerken van het verlies van Harry.

Ton

Schrijver startweer
Gast 
#11 | Geplaatst: 19 april 2007 20:10 
en dacht erover er een textje op te schrijven: "Donated bij Harry"
Leuk idee, maar ik zie het je niet doen :-)

Bedankt voor je medeleven.

Gea

Schrijver Ray
Gast 
#12 | Geplaatst: 20 april 2007 16:23 
Hmm, idd ligt Harry bezaaid over het internet, zoals het "ouwe lel" tijdens een nieuwjaarsborrel door de club werd gedemonteerd en verdeeld.
Je hebt geen geluk met de CXen gehad, lieve Gea, maar wel aardige mensen leren kennen, toch? :-)
Nouja, de Deauville lijkt me een beer van een fiets voor je en wel zo fijn qua gevoel van betrouwbaarheid en veiligheid. Treur niet!
Voor Arno is het wel erg vervelend. Die dacht een aardige opknapper te hebben dus de teleurstelling zal groot zijn. Ik denk wel dat het sleutelwerk van Marco hier niets mee van doen heeft hoor!
Sterkte met de verkoop van al je onderdelen, hopelijk kom je er een beetje mee uit de kosten.
Groetjes
Ray ( die weet dat het zelfs met een CX gewoon genoeg is geweest..)

Schrijver startweer
Gast 
#13 | Geplaatst: 20 april 2007 16:37 
Je hebt geen geluk met de CXen gehad, lieve Gea, maar wel aardige mensen leren kennen, toch? :-)
En daarom ben ik erg blij dat ik CX-en heb gehad! Morgen rijd ik de tulpenrit mee (desnoods achteraan...). Ik heb er veel zin in.

Gea (blij met het meedeleven en de opgedane vriendschappen)

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Hoe kan dit.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 5
Members - 1 [ RennerRemco ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven