Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

pro link

 
Schrijver udent

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 april 2007 13:17 | Aangepast door: udent 
Nu heb ik toch ook een technisch probleem, ik heb er al de hele site over afgezocht, maar kom niet achter het antwoord:

Hoe weet ik, of de pro link veercilinder ok is , of kapot???
Ik heb hem gedemonteerd, en dacht , ik zal er de lucht eens aflaten, maar toen kwam er olie uit de luchtslang??????
De cilinder heeft wel plat gelegen.

Weet iemand, hoe zo.n ding ervan binnen uit ziet??
Is het normaal dat er olie uit de luchtnippel komt??

Wie het weet , mag het zeggen, groeten Theo.
theo cx ds

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 april 2007 15:40 
als er olie uit de nippel komt is dat volgens mij een goed teken, dat er dus geen lucht meer in het systeem zit

en als je de prolink wil uittesten moet je een stuk rijden, en dan op asfalt en op een hobbelpaadje, want prolink wordt stijver bij rechtuit rijden en wordt automatisch soepeler bij veerweg

de veer is dus progressief, en dit merk je gauw genoeg

groeten chris
(die d8 dat dit de goede omschrijving van het fenomeen was)
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Ray
Gast 
#3 | Geplaatst: 18 april 2007 16:23 
Theo,
Op mijn 650 zit aan de zijkant een slangetje met een ventiel waarmee je hem kan oppompen/aflaten.
Als je er nou wat luchtdruk in pompt, en hij houdt die druk goed vast, dan is ie toch OK? Of hij moet olie lekken ergens...
Ik denk dus dat ie oliegedempt is en luchtondersteund
Groeten
Ray ( die soms ook wel te simpel denkt...)

Schrijver theojansen
Gast 
#4 | Geplaatst: 18 april 2007 19:31 
in het werkplaatsboek van een GL staat het een en ander over de prolink-demper. volgens mij is dat dezelfde als die van de E.
misschien heb je iets aan deze tip.
groet, theo

p.s. zo nodig kan ik je het mailen.

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 18 april 2007 19:47 
Theo
dit schreef ouwe-jan op het prikbord
als er olie uit het slangetje komt is de prolinkschokbreker stuk en moet er een nieuwe opgezet worden ,kan niet gereviseerd worden is gevelst,misschien heeft iemand er nog een voor een zachte prijs
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 april 2007 20:28 | Aangepast door: cosmar 
URL deze iets?
cismar

ps mooi aangepast link gaat nu heel gemakkelijk met plaatsen bedankt
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 18 april 2007 22:34 
Revisie is volgens mij wel mogelijk maar daar heb je wel het juiste gereedschap voor nodig. Ik zag trouwens dat dit bij CMSNL nog te koop is maar erg duur.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver puk
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 18 april 2007 23:56 
theo, ik heb er nog eentje liggen voor je hoor
greets puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver udent

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 19 april 2007 20:54 
Jongens, bedankt voor de reacties:
ik analiseer;

Chris, er moet juist lucht van 0tot 5 bar bij, om de veerdruk in te stellen.
Ray, dat slangetje kwam bij mij dus de olie uit, luchtdruk blijft goed op druk.
Theo, dat boek heb ik en ook gelezen, echter zeer sumiere tekst en geen technische doorsnede tekening of zo.
Amsilverwing, Ouwejan bedoelt het onderste lekslangetje, en dat is kurkdroog.Onder is de cilinder als nieuw en dus niet lek.
Cosmar, bedankt voor de tip.
Wouter,waar kan ik een doorsnede vinden van zo.n cilinder.??
puk, bedankt, maar... ik ben er uit, de prolink heeft een grote veer binnenin, met onder een afdichtring , die de olie die erin zit moet tegenhouden. tevens zorgt de olie voor de demping, net als voor , zet je op deze ruimte , luchtdruk om de vering stijver te maken.Nu had ik dus de cilinder horizontaal, en als je dan lucht aflaat , komt de olie mee, normaal , gemonteerd, zal er nooit olie bovenuit komen.Mijn cilinder is dus wel goed.
Iedereen bedankt voor het meedenken.gr Theo.
theo cx ds

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 pro link

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven