Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Remlichtschakelaar wordt niet ingedrukt

Schrijver munnikaj
Gast 
#1 | Geplaatst: 20 april 2007 12:23 
Bij de handrem zit een schakelaar die, als er niet geremd wordt, ingedrukt wordt. Mijn remhandel gaat niet vergenoeg terug om deze de schakelaar in te drukken. Kan het schakelaartje opschuiven of zit er een veer in de remhendel die strakker kan?

Art-Jan de Munnik

Schrijver jost

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 20 april 2007 14:11 
Het werkt net andersom. Als je de handel inknijpt komt het pinnetje naar buiten en wordt er kontakt gemaakt. Binnenin de schakelaar zitten 2 plaatjes gescheiden door een plastic pinnetje met een messing ringetje. Om de 2 pinnetjes zit een O-ringetje. Deze is waarschijnlijk te stug geworden of kapot. Is wel zelf te repareren maar er zijn bij de hondaboer ook nog nieuwe schakelaartjes te koop. Wel ff de oude meenemen. Er zijn -tig typen.
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver JosvanR
Gast 
#3 | Geplaatst: 20 april 2007 14:45 
of effe een beetje WD40 spuiten???

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 20 april 2007 17:29 
Bij de remschakelaar van m'n "rode Rakker" was door veelvuldig gebruik het plastic over het messing ringetje geschoven. Ik heb de boel uit elkaar gehaald, en heel voorzichtig het overtollig plastic weggeschraapt.
lees ook
DIT
verhaal.
Mijn remlicht schakelaar schakelt mijn remlicht weer als vanouds. Maar zoals eerder opgemerkt : er zijn verschillende typen, dus wees voorzichtig met wat je en hoe je het ding uit elkaar haalt.

Harmony,
Hans.
( die de remlicht schakelaar helemaal zelf heeft gerepareerd )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Remlichtschakelaar wordt niet ingedrukt

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ sieds ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven