Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Criminele organisatie?

Schrijver edward
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 april 2007 16:17 
Gisteren voor het eerst meegereden met de traditionele "Kouwe Klauwen rit", de start van het Linschotense Harley-seizoen. Voor de "die hards" normaal gesproken zonder handschoenen, maar dat was zondag niet echt een uitdaging.

Met een stuk of 80 Harleys in mijn directe woonomgeving toch weer een paar nieuwe weggetjes leren kennen, vooral een prachtig stuk tussen Hekendorp en Gouda en daarna richting Boskoop.

Die Harley-boys doen verders niet zo moeilijk, een viertal oranje hesjes (waarvan één op een ouwe Liberator) werkt zich steeds opnieuw naar voren en zet zonder pardon kruisingen af. Ook de schaarse rotondes en verkeerslichten worden zonder pardon "veilig gesteld". De meeste weggebruikers vinden het wel best en zeker de oldtimers trekken veel bekijks. Het viel me wel op dat veel kijkers of hun oren of hun neus dicht hielden ;-)

Degenen die me kennen weten dat ik best een brave jongen ben en veiligheid hoog in het vaandel heb. Toch is deze ervaring me alles meegevallen. Het rijden met een grote groep is op deze manier wel erg relaxed en (hoewel enigszins illegaal) ik heb me geen moment ongemakkelijk of onveilig gevoeld. En die harde klappen om je heen geeft wel een kick.

De sfeer was goed, ook Harleyrijders drinken sinas als ze dorst hebben, kieken naar elkaars brommer, tuffen rustig door het bochtige landschap en naaien speldjes en emblemen op hun jasjes. Eén verschil, er rijden alleen (overwegend ouwe) Harleys en paar Buells mee.

Greetz,
Edward

Schrijver coenox

Voorzitter 
#2 | Geplaatst: 23 april 2007 18:32 
Hee Edward,

Wist je dat onze eerste rit, de Gierpompenrit vanuit Linschoten, de ' natte neuzenrit' van deze Linschotense Harley boys was ? De route had ik van ze gekregen. Maar ik weet dat ze destijds echt niet alleen sinas dronken... enne volgens mij was jij allang thuis toen ze nog met zijn allen in ' De Vaart' zaten.

Tja, dat met die rotondes werkt voor ons natuurlijk niet. Die HD jongen oogsten ontzag sinds de recente ontwikkelingen. Maar ik denk dat wij op de kruispunten van de sokken worden gereden. Alhoewel.. in Vechta kunnen ze het met 1 politieagent op een BMW af.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver startweer
Gast 
#3 | Geplaatst: 23 april 2007 19:07 
Tijdens de eggrun was er ook iemand (niet in oranje) die het verstandig vond om even dwars op de weg te gaan staan, zodat de rest er langs kon. Geen probleem. Misschien kunnen de meeste autorijders meer hebben dan we soms vermoeden. Maar ja, als je dan die ene tegenkomt die boos wordt....

Gea (die gisteren bijna van de sokken werd gereden door een fiets!!! De @#$%^&)

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#4 | Geplaatst: 23 april 2007 20:12 
als wij naar belgie rijden en daar meerijden met een club dan is dan heel gewoon, daar mag dat "gewoon" hier in nederland vind ik het toeval als je niet van je sokken word gereden of kwaad aangekeken word met wegafzetten... dus doen wij met onze club "de spie" er maar niet aan mee, bij ons hebben er ondertussen genoeg een route roller op het stuur (en zelfs een paar navigatie)

groetjes werner (die ondanks een weg-blokker altijd kijkt, want het alwel eens heeft gezien dat de automobilist om de motor heen gewoon doorreed!)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Criminele organisatie?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven