Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Teller 650 E

Schrijver erikerna
Gast 
#1 | Geplaatst: 23 april 2007 20:38 
Heeft er iemand verstand van tellers. Op mijn Cx werkt de snelheidsaanduiding wel maar de kilometers worden niet bij geteld. Ook werkt de dagteller niet. Wat is er aan de hand ?

bvd Erik

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 23 april 2007 23:46 
Hallo Erik, je kan de tellerpartij van de 650E demonteren. Toerenteller kabel en km teller kabel losnemen, dan 2 moertjes en de bedrading losnemen(stekkerblok). Plastik buitenrand loshalen door de schroeven die je daar tegenkomt los te draaien.Daarna de km teller uit het huis verwijderen. (2 schoefjes) Daarna moet je kijken wat er mis is, de dagteller en de km teller werken met tandwieltjes die door een wormwieltje worden aangedreven. Vermoedelijk is er ergens iets los of zijn er tandjes weggesleten. De snelheidsmeter wordt onafhankelijk van de dagteller en km teller aangestuurt door een soort magneet in een half rond, metalen huis.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver erikerna
Gast 
#3 | Geplaatst: 24 april 2007 17:59 
Dus alles in de teller wordt wel aangedreven met de tellerkabel ?

Alvast bedankt voor de info Marcel. Ik denk zaterdag maar even sleutelen. Mocht het niet lukken laat ik het weten.

mvg Erik

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 24 april 2007 20:13 
Klopt, alles in de teller wordt aangedreven door de tellerkabel. Succes met sleutelen.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver erikerna
Gast 
#5 | Geplaatst: 25 april 2007 19:48 
Hoi Marcel. Ik heb de teller gedemonteerd en kom tot de conclusie dat het onderste tandwiel versleten is. Dit is het eerste tandwiel dat na de tellerkabel komt. Kan ik hier een nieuwe voor in de plaats zetten ? En hoe demonteer je dat tandwieltje. Het is er een van wit/doorzichtig kunstof. Ik heb aandachtig bestudeerd maar ik kom er nog niet uit hoe dat tandwieltje vervangen kan worden?

bvd. Erik

Schrijver MAST

Moderator 
#6 | Geplaatst: 25 april 2007 23:17 
Hallo Erik. Ik zal morgen ff kijken , in de schuur heb ik nog een teller liggen. Als ik erachter ben hoe dat tandwiel los kan, laat ik het hier weten.
Groet, Marcel.
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 27 april 2007 00:34 
Erik, vandaag(donderdag) ben ik er niet meer aan toegekomen om naar de teller te kijken. De teller ligt nu naast de pc en morgen zal ik kijken hoe het e.e.a. zit. Je hoort van me.
Marcel.
Hondacx500.nl

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 27 april 2007 10:11 
Hallo Erik, ik heb de teller bekeken en zie niet hoe je eenvoudig de tandwielen kan verwijderen. De asjes zitten opgesloten in het metaal van het huis. Het lijkt me eenvoudiger om opzoek te gaan naar een andere teller. Wel vreemd dat je tandwiel versleten is, Mijn "oude" teller heeft meer dan 100.000 km gedraaid en aan de tandwielen is niet veel slijtage te zien. Marcel.
Hondacx500.nl

Schrijver erikerna
Gast 
#9 | Geplaatst: 27 april 2007 13:06 
Hoi Marcel.Ik was een dagje vrij en ben naar de motorsloop geweest Ik kwam daar tot de conclusie gekomen dat er verschillende type tellers zijn. In de mijne zit er een kunstof wiel en ik heb een teller meegenomen waar (het lijkt) een stalen/alu. tandwiel in zit. Ik kan me voorstellen dat zo`n tandwiel het langer houdt dan mijn kunstof versie. Ik geloof dat er aan die tellers wel redelijk goed aan te komen is. Vanmiddag ga ik de boel weer monteren en hoop dat alles weer doet. Het demonteren van dat bewuste tandwiel lijkt mij ook niet echt mogelijk zonder de boel van elkaar af te slijpen/knippen.
Bedankt voor jou reactie hierover. Twee weten altijd meer dan een.

groet. Erik

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Teller 650 E

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 1 [ brinkcx ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven