Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

en plof

Schrijver Marcelvld
Gast 
#1 | Geplaatst: 26 april 2007 21:18 
Hallo

Ik heb en probleem met mijn CX

Het volgende is er aan de hand ik ging Dinsdag naar me werk sta voor het stoplicht
Ik wil wegrijden en hoor en plof uit me rechteruitlaat
Kon wel gewoon wegrijden maar onderweg in zijn 4e versnelling hoorde ik weer en plof en ging die ook inhouden
Hij komt nu niet boven de 70 km uit zonder die plof
Hoop dat er iemand is die weet wat er aan de hand is

GR Marcel

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 april 2007 22:14 
Marcel,

Ik had een dergelijk probleem en nieuwe bougies kunnen wonderen verrichten (hoewel mijn huidige varbs ook niet helemaal tiptop zijn en nog steeds aan het sleutelen benom het juist te krijgen) dus probeer dat eerst eens.

Ik heb de indruk dat de bougies op een CX met CDi ontsteking toch wel regelmatig vernieuwd moeten worden terwijl de Silverwing er veel langer mee gaat.

Sucess,

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver MAST

Moderator 
#3 | Geplaatst: 27 april 2007 00:39 
Als nieuwe bougies niet helpen, vrees ik voor de stator. Probeer de "white wire fix" en je weet meer.
white wire fix
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver edward
Gast 
#4 | Geplaatst: 27 april 2007 10:38 
Een plof klinkt als een mengselprobleem (teveel zuurstof). Misschien blijft je choke (deels) openstaan? Kortom, chokemechanisme of mengselverhouding in de carbs lijken verdacht.

If not...bougies kan ook...stator kan ook.

Succes,
Edward

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 27 april 2007 12:18 
Ik hou het voorlopig op vuil in de carbs, eerst dat maar eens bekijken. Niet gelijk naar de cdi en stator gaan. Daar komen we wel op uit als de carbarareurs wel schoon blijken te zijn.

Het klopt wat edward zegt, in de regel is een klap in de carbarateur en of uitlaat te wijten aan een te laag brandstof mengsel.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 27 april 2007 23:45 
Er is hier op dit forum al veel over geschreven; gewoon bij het begin beginnen en pas op het laatst eindig je (maar helaas te vaak) bij de dynamostator.

Gewoon ff de zoekfunctie benutten.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver Marcelvld
Gast 
#7 | Geplaatst: 30 april 2007 18:44 
Jongens bedankt voor de hulp maar ik kom er niet uit
Breng hem morgen naar en motor zaak hier in Vlaardingen
Als die weer rijd dan breng ik wel verslag uit hoe of wat

GR Marcel

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 en plof

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ sieds ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven