Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

vloeistof onder luchtfilter??

Schrijver Pauldelft
Gast 
#1 | Geplaatst: 30 april 2007 16:31 
Beste mensen, heb wat hulp nodig. Misschien een leken vraag, maar goed: dacht laat ik het luchtfilter eens vernieuwen aangezien dit schijnbaar veel uitmaakt qua bezineverbruik. Toen ik het filter er uit draaide zag ik er onder nog iets zitten, ik natuurlijk nieuwsgierig, dus het plastic dekje opengedraaid. Er onder zat een badje met vloeistof... te dik voor bezine, te dun voor olie, beetje een mengsel van de twee denk ik, maar een hele vreemde lichtbruine kleur met wat schuim er op....?!?!? Wat is dit mensen en hoort dit er zo uit te zien?? Ben benieuwd of iemand weet wat dit is. Al vast bedankt
groeten Paul

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 30 april 2007 19:18 
Dit is slurrie die vanuit de carter ontluchting in het luchtfilter huis wordt geblazen en is volgens mij een mengsel van olie en condens. Dit moet je regelmatig goed schoon maken. Als het te snel weer vies wordt dan is er teveel druk in het blok ofwel door teveel olie ofwel kan het een probleem aanduiden met de zuigerveren.

Schoonmaken en doorijden maar hou het wel in de gaten dat het regelmatig schoon gemaakt wordt.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 1 mei 2007 10:18 
Kijk eens onder aan het slangetje, daar zit bij de meesten nog een plugje.
Die kan men weg halen maar dan vind men altijd na een lange rit een beetje olie op de grond.

Dit plugje behoor je open te draaien en zo af en toe leeg te laten lopen.
Veel mensen weten dit niet.
Ik heb het weg geknipt, blijf mijn luchtfilter beter schoon.
Lucht filter kost 19 euro imiotatie. En origieneel loopt mijn motortje iets duurder op. Dus ik rijd maar imitatie.

met vriendelijke groet marco becker
Tel 0321 312336
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Pauldelft
Gast 
#4 | Geplaatst: 1 mei 2007 16:12 
bedankt voor de super snelle reactie marco en wouter, conclusie: moet dus gewoon het bakje legen en in de gaten houden, geen paniek verder gelukkig.
groeten Paul

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 vloeistof onder luchtfilter??

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 2 [ RennerRemco, Ron ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven