Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Remmen vernieuwen

 
Schrijver stiek
Gast 
#1 | Geplaatst: 9 mei 2007 23:18 
Beste vrienden van de cx club,

Na een tijdje vreemd te zijn geweest beb ik men andere motor verkocht en toch weer de oude cx onder een dikke laag stof vandaan getrokken...

Nieuwe olie, accu, filters en benzine en wat blijkt.... 1x op de startknop en lopen... Geweldig apparaat!

Nou heb ik alleen een probleempje... Ben bezig met nieuwe remblokken erop te zetten en nou stellen ze in het Peters boek dat je dan de zuiger van de remklauw iets in moet duwen om de nieuwe blokken plaats te geven. Bij mij is die zuiger met geen mogelijkheid verder in de klauw te krijgen dan waar hij zit. Krijg dus de klauw niet over de nieuwe blokken heen geschoven.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt,

Gr. Niek

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 9 mei 2007 23:41 
Hallo Niek, welkom terug! En leuk om te lezen dat er ook CX'en zijn die ook na een tijd stilstaan, in 1 keer starten.
Misschien zijn de remzuigers door het (lange?)niet gebruiken, vast gaan zitten. Probeer eens of je de zuiger nog wel naar buiten kan laten bewegen. (Niet te ver!) Probeer dan om de zuiger weer iets terug te duwen. Herhaal dat desnoods een paar keer tot je de zuiger wel verder kan bewegen.
Wat ook kan, is dat er teveel olie in het reservoir zit. Probeer eens om de zuiger te verplaatsen, met het deksel van het reservoir eraf. Pas op voor de remvloeistof, dat is een gemeen goedje voor de lak van je motor.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 mei 2007 23:49 
hallo niek
Remklauw los maken een schroevendraaier tussen de remvoering zetten en kijken als je de remhendel in knijpt of de rem schoenen naar elkaar gaan.
Als ze vast zitten weet je het al
Maar al de remschoenen de schroevendraaier vastzet en je laat de remhendel los moet je de rem schoenen uit elkaar kunnen drukken met de schroevendraaier.
Als dat niet gaat kun je de remleiding los maken ,en dan probeer je het weer.
Zit het dan nog vast dan is het uit elkaar halen schoonmaken en nieuwe rubbers er in.
kijk dan ook of de zuigers niet verroest zijn.
groet andre
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Floris
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 mei 2007 07:50 
Waarom niet - heel simpel - de ontluchtingsnippele even losdraaien?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 10 mei 2007 08:08 
Nog simpeler is het laat het aan de vakman over.
Ik gebruik een kleine koevoet met de ontluchtings nippel open
Maar zorg eerst dat je op de ontluchtingsnippel een PLASTIKslangetje doet met een bakje of potje om de remvloeistof op te vangen
p/s de bovenste zin is niet voor iedereen bedoeld
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver edward
Gast 
#6 | Geplaatst: 10 mei 2007 10:54 | Aangepast door: edward 
Dit kun je heel makkelijk zelf, dit is één van mijn eerste doe-het-zelf CX-klussen geweest. De rembussen/zuigers zijn waarschijnlijk flink geoxideerd. Dit kun je zien door de rubbers te ontklemmen en even te spieken. Bij mij kwam er toen allemaal wittig oxidatiestof tevoorschijn.

Indien geoxideerd, zou ik het meteen goed doen, zoals het in Peters staat beschreven. Kort gezegd:
- Remklauwen demonteren
- Zuigers eruit drukken (met remhandel) en goed schoonmaken of vervangen. Bij lichte oxidatie kan je met een fijn schuurpapiertje goede resultaten boeken. Let op, niet in de lengterichting schuren, want dan creeer je gootjes, waarlangs de remvloeistof kan lekken.
- Alle pakkingen en rubbers vernieuwen en alles weer monteren. Let op, bij herplaatsen van de zuigers moet je zeker weten dattie goed naar binnen gaat, anders krijg je hem met geen mogelijkheid meer los. Kalm aan dus.
- Remvloeistof vervangen en ontluchten
- Klaar

Doe geen half werk, daar zijn je remmen te belangrijk voor,
Groet,
Edward

Schrijver stiek
Gast 
#7 | Geplaatst: 10 mei 2007 19:00 
Merk wel dat het met de snelle reakties hier nog niks veranderd is... TOP!

Ga proberen om ze weer gangbaar te maken. Wat heb ik voor pakkingen en rubbers nodig om ze uit elkaar te halen? En hebben ze dat gewoon bij de reguliere motorzaken?

gr. Niek

Schrijver MAST

Moderator 
#8 | Geplaatst: 10 mei 2007 20:04 | Aangepast door: MAST 
Hallo Niek, 'n revisie setje is waarschijnlijk bij de lokale Honda dealer wel te bestellen. Je kan het ook proberen via CMSNL.com ( remklauw voor.)
Het gaat meestal om de rubber ring die om het zuigertje zit, en de stofkap.
Succes, Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver stiek
Gast 
#9 | Geplaatst: 10 mei 2007 22:34 
Het is gelukt om ze weer gangbaar te krijgen. Maar nou heeft het volgende probleem zich weer gemeld... Bij het eruithalen van het achterwiel blijft het rechterlager met een gedeelte van het lagerhuis in de cardan zitten. Finaal afgebroken!! Nog een geluk dat ik het wiel eruit gehaald heb want met een achterwiel in stukken gaan rijden lijkt me niet zo'n geweldig succes.
Rest de vraag: Wie van de cx-ers heeft nog een goede achtervelg te koop?
Want het lijkt me dat dit niet meer te repareren is.

Volgende week donderdag vertrekken we voor 4 dagen naar de ardennen en ik hoop wel dat ik voor die tijd iets gevonden heb.

Wie o wie kan me helpen?
Ben te bereiken op niek_rooijackers@hotmail.com of op 06-45069279

Alvast bedankt voor de reakties..

Niek (Die liever zelf rijdt als ergens achterop gaat zitten)

Schrijver Floris
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 10 mei 2007 22:34 | Aangepast door: Floris 
Ik begrijp niet wat er nou precies is afgebroken. Heb je misschien een fotootje?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver stiek
Gast 
#11 | Geplaatst: 10 mei 2007 22:50 
ja, maar weet niet hoe ik die moet plaatsen...

Schrijver edward
Gast 
#12 | Geplaatst: 16 mei 2007 15:37 
Achterwielen zat binnen de club. Volgens mij hebben we er ook een paar in de clubschuur in Gouderak staan. Coen weet wellicht meer?

Groet,
Edward

Schrijver stiek
Gast 
#13 | Geplaatst: 16 mei 2007 17:32 
Achterwiel is geregeld dankzij Ouwe-Jan....

Morgenvroeg gaat de CX naar Luxemburg.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Remmen vernieuwen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ borisz ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven