Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Hulp!!!! Mijn GL650 wil niet meer starten!

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver arnie
Gast 
#1 | Geplaatst: 11 mei 2007 11:16 
Hallo Silverwingers..

Ik heb een GL650 D2 uit 1985 de 5de vesnelling was kapot ...maar ben er mee gereden!

Daarna heb ik het versnellings bak verwisselt en allees was goed hij schakelde goed en ik ben er ook 100km gereden ...ik heb het bij een BBQ feest op de kick stand laten staan.

Toen ik weg wou deed die niet meer start motor draaid maar slaat niet aan!

Dodemans knop door gemeten ook niet defect, Benzine is er ,vonk is er , motor draaid om (Compressie gemeten)
Hij knalt wel als en pistool maar starten niets!

Carberatoren uit elkaar gehaald ..zo ver het ging....onder bak schoon ,flodders naald schoon

Hoe kan en motor het goed doen je zet hem neer en een paar uur later start hij niet meer ...HUUULLLPPP!hahaha

Wie kan mij de gouden tip geven

Groetjes
Arnie

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 11 mei 2007 11:30 | Aangepast door: ouwe_jan 
das niet zo leuk ,verder zoeken is het beste
ouwe-jan
p/s ben benieuwd wat het was
ik denk geen benzine vacumslangetje er af of membraam benzinekraan stuk
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver voorbijganger
Gast 
#3 | Geplaatst: 11 mei 2007 11:39 
Er was wel benzine in de tank?

je zou niet de eerste zijn die met een lege tank stond en daarom zijn motor niet wilde starten.

Schrijver arnie
Gast 
#4 | Geplaatst: 11 mei 2007 12:10 
Hahahaha...nou dat zou wat zijn!

Nee..de tank was vol!(per ongelijk 98 gevuld ,maar dat moet niets uitmaken) en starten ook niet

Heb het leeg laten lopen omdat ik twijfelde of 98 octaan inplaats van 95
niet goed was...en 5 liter 95 benzine erin gegooid !

Nee benzine zit erin!


Groetjes
Arnie

Schrijver edward
Gast 
#5 | Geplaatst: 11 mei 2007 12:25 | Aangepast door: edward 
Staat je benzinekraantje wel weer open nadat je brandstof hebt gewisseld.

Heb met de Harley een keer geblunderd, de halve motor uit elkaar tot bleek dat Floris de benzinekraan dicht had gedraaid.

Een betere tip heb ik niet, behalve dat ik denk dat het niks met je versnellingsbak (of heeft een 650 een neutraalstandstartblokkering?) of je electra te maken heeft. Als je startmotor rondtolt en je hoort af en toe een plof, dan heb je volgens mij een benzine-carb-mengsel (chokekabel gebroken?) of ontstekingsprobleem.

Succes,
Edward

Schrijver Hans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 mei 2007 12:53 | Aangepast door: Hans 
Dat knallen (en dus niet aanslaan)kan komen door:
- zwakke vonk (je hebt dus wel een vonk)
- ontstekingstijdstip niet goed (te laat)
- te rijk mengsel (verzuipen; vlotternaalden die niet afdichten: dan ontbrand de benzine(damp) in de uitlaat))
- slechte compressie
- (koel)water op de zuigers (doorgeslagen koppakking)
- (veel) valse lucht en dus een veel te arm mengsel

Dus een leuke klus om uit te zoeken.
Persoonlijk denk ik dat het defect is opgetreden tijdens de rit zelf en niet door het op de jiffy plaatsen.

Wat je nog wel zou kunnen doen is de bougies er uit draaien, de motor zonder bougies met de startmotor een paar seconden doordraaien zodat boven de zuigers geen brandstof meer aanwezig is, een scheutje wasbenzine door elk bougiegat gieten, bougie er in en starten.
Zeer waarschijnlijk loopt ie dan wel gelijk (wasbenzine is veel vluchtiger dan gewone benzine). Als je dan de benzinekraan open zet heb je kans dat de motor gewoon blijft draaien.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.

Schrijver antoon

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 mei 2007 13:48 
meestal loopt hij beter op 98 dan op 95, minder pingelen en iets feller op trekken, maar nu eerst nog aan het lopen krijgen!

succes
Antoon

Schrijver theojansen
Gast 
#8 | Geplaatst: 11 mei 2007 14:58 
soms helpt het om nieuwe bougies te proberen.
of een nieuw luchtfilter.
alles duidt op te veel benzine of te weinig lucht (te rijk) ,of een te zwakke vonk.
succes,
theo

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 11 mei 2007 15:58 | Aangepast door: ouwe_jan 
Nou ik ben benieuwd Arnie ben je soms het muntje vergeten om die er in te doen voor het vonken potje,je weet maar nooit
Arnie ik zocht waar je woont maar Nederland is zo groot
Wieringerwerf is een van de vele plaatsen in Nederland
waar jij woont is te ver weg voor mij om te lopen
ouwe-jan
P/S. is het nou niet willen draaien of starten
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver puk
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 11 mei 2007 19:05 
bwa Arnie,
het kunnen verschillende oorzaken hebben hoor,
maar , aangezien je blok eronderuit is geweest , controleer op het inlaatspruitstuk van de rechter cylinder eens het " vacuum darmpje " dat naar je benzine kraan loopt, is dat sprok , of verduurt of zelfs gebarsten of over , dan knalt ie ook gelijk hel en krijgt hij ook geen benzine meer of veel te weinig , je trekt dan ook valse lucht naar de rechter cylinder eenderzijds en geen vacuum voor de benzinekraan anderzijds.
Let ook op dat het op het juiste tuttertje steekt op de benzinekraan he,
de kaarsen is ook a laangehaald , maar kijk eens naar de kleur van de vonk;
BLAUW is ok
wit is zeer zwak en dooft onder druk ( je lijkt vonk te hebben , maar eens gemonteerd doet ie verder niets of zeer slecht)
rood is sterk vervuild.
ook al zou je zeggen, dat ze nieuw zijn , chek toch maar eens , het gebeurt vaak dat een kaars per ongeluk eens valt , dan kan de koolstofstaaf breken binnen in de porcelein, je ziet het niet maar ze geven dan problemen. vergelijk dat maar eens met een potlood die gevallen is, daar slijp je je ook onozel aan en steeds breekt ie verder;
Hopelijk vind je het euvel
greets puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 11 mei 2007 20:07 
Ik hou het simpel, Massa, en zit je onstekings grondplaat nog wel goed. Je hebt namelijk net alles los gehad. Ik heb ooit eens iemand geholpen met het zelfde probleem en die is er ook 2 jaar mee bezig geweest.

Voor de zekerheid alle zekeringen na lopen.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver ffroidbise
Gast 
#12 | Geplaatst: 12 mei 2007 01:10 
En staan je banden genoeg op druk?

ffroid (die ook eens iets komt zeggen)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 12 mei 2007 08:07 
KAN IEMAND ARNIE HELPEN MET ZIJN PROBLEEM
DAN KOMT NU DE VRAAG WAAR WOON JE
OF JE E_MAIL ADRES OF TELEFOON
OUWE_JAN DIE ALS JE IN ZIJN BUURT WOONT KOM HIJ JE HELPEN
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 12 mei 2007 09:32 
Hoi Arnie,

Jammer dat je in zuid holland woont, als je aan de andere kant van het land woonde kwam ik even kijken of ik je kon helpen.

Is er een zuidhollands clublid die tijd en zin heeft??

Groet Erik

Schrijver dave01011968
Gast 
#15 | Geplaatst: 12 mei 2007 23:06 
Moet ik clublid zijn om te mogen helpen ? woon in zuid holland maar ben geen clublid (nog niet) Arnie mag mij best mailen dan stap ik op mn gl650 (zodra het droog is buiten) Groetjes Dave

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Hulp!!!! Mijn GL650 wil niet meer starten!

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven