Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

cx op 1 cylinder

 
Schrijver MIOB
Gast 
#1 | Geplaatst: 12 mei 2007 08:26 
We hebben een probleem met onze Honda CX 500, dit gaat om een CX uit 81 (b) die ik samen met een vriend aan het verbouwen ben naar een chopper.

1 cylinder (de linker) loopt niet lekker mee. Pas als je hem hoger in de toeren jaagt begint hij met veel knallen mee te lopen of als je een plastik zak over het luchtfilter aan de linkerkant houdt.

Er zitten nieuwe bougies in, we hebben de bobines een keer omgewisseld (toen liep hij nogsteeds alleen op rechts), de carbureateurs grondig gereinigd (een paar keer, inclusief sonisch reinigen), het membraamoje aan de zijkant vervangen en de accu vervangen door een nieuwe.

Maar hij doet het niet. Een compressiemeting hebben we niet kunnen doen, maar ik denk niet dat het daar in zit, want gisteravond liep hij heel even wel goed mee:

Ik heb vorige week nog een CX aangeschaft en daar zat een extra setje carburateurs bij (wat te slecht is om te monteren), ik heb daarvan de gasnaald + de zuiger + de bijbehorende pakking + het veertje vervangen. Bij het starten liep hij direct netjes op beide cylinders, alleen na een paar kilometer al niet meer.

help?

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 12 mei 2007 08:56 
Lijkt toch op een cdi probleem, heb je die al kunnen wisselen voor de test.
Het kan ook nog de dynamo zijn en wel dat gedeelte dat de spanning naar de cdi unit geeft.

Toch mis ik de kompressie test, er kan altijd een klep blijven hangen.


Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Floris
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 12 mei 2007 09:44 
Lijkt toch op een cdi probleem

Nee hoor. Als de CDI stuk is, heb je links EN rechts geen vonk.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver MIOB
Gast 
#4 | Geplaatst: 12 mei 2007 09:49 
en dan zou hij ook niet even lekker lopen direct na de montage van een andere gasnaald.

beide bougies vonken dus ook.

Schrijver jerrimy
Gast 
#5 | Geplaatst: 12 mei 2007 13:39 
1
Draai de bougiedop eens van de draad en check je vonk.
Misschien moet je een klein stukje van de draad afknippen voor een beter contact, niet te veel afknippen want de draad zit in de bobine ingeseald en word al snel tekort.
2
Demonteer je vlotterkamer en check de werking van de vlotter, misschien blijft er een vlotternaaldje hangen of heb je een verstoppingkje en krijgt hij links gewoon geen peut.

Schrijver MIOB
Gast 
#6 | Geplaatst: 12 mei 2007 13:55 
ount 1:

we hebben de bougiedoppen links en rechts al een keer omgewisseld en ook en stukje van de draad geknipt, dat hielp niet.

2: goede optie, gaan we proberen!

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 12 mei 2007 16:05 
Nee hoor. Als de CDI stuk is, heb je links EN rechts geen vonk

en dan zou hij ook niet even lekker lopen direct na de montage van een andere gasnaald.

Sorry, Floris en Miob ik heb het soms ook niet bij het goed eind. Maar de stellingen die jullie vertellen wil ik toch onder uit halen.

Laten we beginnen met die van de CDI unit. De cdi unit heeft twee kanalen en als er op eentje het niet meer wil krijg je dit soort freemde zaken. Dus een cdi unit kan weldegelijk aan een kant storingen geven.

Als dat het geval is, lijkt het er op dat als men aan het branstof gedeelte gaat veranderen de problemen ook veranderen. Het is namelijk zo dat in de regel bij een niet goed werkende CDI unit heel vaak meerdre vonken zijn dan nodig. Dus op het moment dat deze moet vonken kan de brandstof al onstoken zijn. Deze zaken kan men al regelen door bijvoorbeeld andere carbs te monteren. Hierop ben ik in mijn begin periode maar al te vaak op mijn bek gegaan. Zoeken en nog eens zoeken in de carbs omdat je hierop een reactie krijgt. Dus hier ga je de mist mee in. Wat dan wel. Andere cdi unit proberen en kijken of het over gaat. 50% van de gavellen los je daar mee op. Maar de andere 50% blijkt het dus toch uit de dynamo te komen. De spanning die af gegeven wordt onder belasting is dan veels te laag. Hierdoor kunnen ook vreemde vonken op verkeerde tijdstippen komen.

Ik ga het nog wat moeilijker maken. De storingen die uit de puls gevers komen, is een heel ander verhaal. Dit is ook niet uit te leggen.
Ik weet dat dit soort storingen heel moeilijk zijn, ook voor de Honda daeler is het soms hardt op zijn bek gaan.

Dus blijf proberen en sluit zaken uit. Ik denk bij voorbaat al niet aan de carbs, vaak doen die het namelijk wel op vollast.

Groetjes marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MIOB
Gast 
#8 | Geplaatst: 12 mei 2007 21:42 
bedankt voor je reactie, Ik heb nog een CX, dus ik kan de CDI'd eens omwidselen, ze staan alleen 40 km van elkaar vandaan en ze rijden beide niet.


Nummer twee ben ik aan het opbouwem, ik had het probleem dat die niets deed, een paar tikken op de starmotor bleek vandag voldoende, maar beide bougies vonken niet.

De CDI daarvan is splinternieuw, nooit gebruikt (ik heb het bonnetje erbij gekregen)

Schrijver Erik1

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 12 mei 2007 21:52 
Ik snap het niet! Ik heb jaren met een suzuki gereden en die deed het perfect op één cilinder!! Vanwaar al die moeite?? ;-)
~ Gespaakte 50's CX(Mooiste CX SJK 2016) ~ De Gouden Deauville ~ PAv40 aanhanger ~ Nu eigenaar van een heerlijke Fiat 500TC (Turbo Cabrio) ~ Donateur 2022 ~ www.EriKunst.nl ~ www.vanengelenhoven.net ~

Schrijver dave01011968
Gast 
#10 | Geplaatst: 12 mei 2007 22:51 
Ik ken het probleem alleen bij mij was het de rechter die geen zin had En inderdaad als je een hand op de inlaat hield liep hij wel meteen mee Heb je al gecheckt of de vacuumslangetjes van de carburateur naar de benzinekraan in orde zijn ? Bij mij was er eentje gecheurd Ik kwam hier pas achter toen ik er een andere benzinekraan op had geschroefd hierna liep een en ander weer perfect Of het de benzinekraan is geweest of het slangetje zal ik wel nooit weten maar bij mij werkt het in ieder geval weer goed Misschien kun je de slangetjes op je kraan eens verwisselen kleine moeite en het proberen waard lijkt mij ik ben benieuwd

Schrijver MIOB
Gast 
#11 | Geplaatst: 13 mei 2007 09:29 
euh. Vacuumslang? Benzinekraan? Hebben een CX a en b die dan? Ik zou niet weten waar die moet zitten, er zit ook geen aansluiting op mijn bezinekraan voor een vacuumslang en de bezinekraan is handbediens, dus ik zou ook het nu van die slang niet weten?

Schrijver Floris
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 13 mei 2007 10:12 
Vacuumslang? Benzinekraan? Hebben een CX a en b die dan?

Nee. De z, a en b hebben een oud model kraan met 1 slang.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 15 mei 2007 10:59 
Nee, alleen de E types en de silverwings hebben dat.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 cx op 1 cylinder

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven