Nee hoor. Als de CDI stuk is, heb je links EN rechts geen vonk
en dan zou hij ook niet even lekker lopen direct na de montage van een andere gasnaald.
Sorry, Floris en Miob ik heb het soms ook niet bij het goed eind. Maar de stellingen die jullie vertellen wil ik toch onder uit halen.
Laten we beginnen met die van de CDI unit. De cdi unit heeft twee kanalen en als er op eentje het niet meer wil krijg je dit soort freemde zaken. Dus een cdi unit kan weldegelijk aan een kant storingen geven.
Als dat het geval is, lijkt het er op dat als men aan het branstof gedeelte gaat veranderen de problemen ook veranderen. Het is namelijk zo dat in de regel bij een niet goed werkende CDI unit heel vaak meerdre vonken zijn dan nodig. Dus op het moment dat deze moet vonken kan de brandstof al onstoken zijn. Deze zaken kan men al regelen door bijvoorbeeld andere carbs te monteren. Hierop ben ik in mijn begin periode maar al te vaak op mijn bek gegaan. Zoeken en nog eens zoeken in de carbs omdat je hierop een reactie krijgt. Dus hier ga je de mist mee in. Wat dan wel. Andere cdi unit proberen en kijken of het over gaat. 50% van de gavellen los je daar mee op. Maar de andere 50% blijkt het dus toch uit de dynamo te komen. De spanning die af gegeven wordt onder belasting is dan veels te laag. Hierdoor kunnen ook vreemde vonken op verkeerde tijdstippen komen.
Ik ga het nog wat moeilijker maken. De storingen die uit de puls gevers komen, is een heel ander verhaal. Dit is ook niet uit te leggen.
Ik weet dat dit soort storingen heel moeilijk zijn, ook voor de Honda daeler is het soms hardt op zijn bek gaan.
Dus blijf proberen en sluit zaken uit. Ik denk bij voorbaat al niet aan de carbs, vaak doen die het namelijk wel op vollast.
Groetjes marco becker.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html