Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

ombouw custom naar gewoon

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 12 mei 2007 22:53 
Hallo allemaal,
zoals jullie in een vorig bericht konden lezen is het frame van mijn custom ter ziele. de ophanging van het blok is rot.

Ik heb inmiddels een gewoon B-frame op de kop getikt en ben van plan zo veel mogelijk om te zetten. Mijn vraag daarbij is de volgende. Welke spullen van de custom, afgezien van de tank en buddy passen echt niet op een B-frame?
Ik hoop dat ik zoveel mogelijk over kan zetten. Ook ben ik van plan als het even kan, domweg de custom vork aan het balhoofd van het B-frame te hangen.

Graag jullie reacties.
gr. Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 13 mei 2007 00:32 
Hallo Kaspar, ik weet het niet 100% zeker, maar ik dacht dat de frame's van de B en de Custom hetzelfde zijn. De tank van een custom zit iets anders bevestigd dan die van de B. En misschien dat de balhoofdhoek iets anders is? Ik zal kijken of dat in de boeken terug is te vinden.
Succes met ombouwen, krijgt "Harry" toch nog een doel.
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver coenox

Voorzitter 
#3 | Geplaatst: 13 mei 2007 13:53 
Interessante vraag. Ik dacht inderdaad dat er verschil in zat, maar verder dan de ophanging van tank kom ik ook even niet.

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 13 mei 2007 14:11 
tank en zadelophanging is zo te overbruggen, een plaatje metaal ertussen en je normale tank en zadel kunnen erop
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 13 mei 2007 14:42 
Dank voor al jullie reacties.

cmtheman: ik denk dat jij bedoelt je gewone spullen overzetten naar een custom.
Maar hoe zit het met het overbrengen van je cutsom spullen naar een gewoon frame?
Of zijn de frames grofweg gelijk? Is het B frame niet wat hoger?
Hoe zit het met achterspatborden en zo?

gr. Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 13 mei 2007 14:50 | Aangepast door: Floris 
Kaspar, waarom koop je niet een C-frame? Dat scheelt je heel veel gedoe.
Hier staat er eentje voor €25 op Marktplaats te koop.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 13 mei 2007 15:39 
terechte vraag, ik heb al een b frame gekocht en wil eigenlijk niet meer custom rijden. zit voor mij niet lekker.

gr k.
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver coenox

Voorzitter 
#8 | Geplaatst: 13 mei 2007 16:20 
De zit op de Custom wordt volgens mij vooral door het stuur en het zadel bepaald. Maar ik blijf me af vragen hoe je de Custom tank op een B frame krijgt. Op een Custom frame zit volgens mij schroefdraad. De B tank rust gewoon op een paar uitsteeksels. Misschien moet je dan ook een andere tank monteren. Geef je gelijk een grotere actieradius.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 13 mei 2007 16:31 
hoi
ik bedoel wel een custom tank en zadel op een normaal frame, ik had eerst ook een custom, en ander frame gekocht, en was relatief weinig werk om het over te zetten. de oude bevestiging eraf halen en op andere frame er weer op zetten (lassen, boren en vastbouten, wat je wilt)

groeten chris
(die nog heel wat gaat verbouwen aan zijn cx :D)
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 13 mei 2007 19:33 
Is het nu zo dat een gewoon cx achterwiel een grotere diameter heeft?
(Dan moet ik dat ook nog ergens vandaan zien te halen.)
gr. Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver cmtheman
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 13 mei 2007 20:38 
ja normaal cx achterwiel is zelfde diameter als je voorwiel, en bij de custom is je achterwiel idd een kleinere diameter
ex-cx, huidige cb1300A

Schrijver Floris
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 13 mei 2007 21:06 
ja normaal cx achterwiel is zelfde diameter als je voorwiel

Nee hoor, bij een standaard CX (z, a, b) is het voorwiel 19 inch en het achterwiel 18 inch. Bij een custom is het achterwiel 16 inch.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 14 mei 2007 00:06 
Kasper,

het verschil in zit tussen een C en een Z/A/B wordt ook veroorzaakt door andere voetsteunen. Bij een C staan die verder naar voren en iets lager. er is verschil in voetsteunen, schakel pedaal, rempedaal en afdekplaatjes van de balanspot (die chroom dingen). Als je dus een Z/A/B zit wil moet je die ook veranderen. Als je een standaard Z/A/B stuur wilt gebruiken zullen de C kabels ook te lang zijn. Ook de hele elektriek overzetten, de kabelboom is anders. Achterwiel van de C kan je overzetten, maar de buiten diameter is wat kleiner. Floris bedoelt de maat voor de velg, de achterband zelf van een C is breder en hoger dan die voor een Z/A/B. En lastiger in/uit de achterbrug te krijgen.

Ik zat ook niet prettig op een C overigens, en heb naar dezelfde oplossing gekeken. Dat was me teveel en ik heb uiteindelijk een A zonder blok erbij gekocht en de C is donor geworden.

plezier,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver edward
Gast 
#14 | Geplaatst: 14 mei 2007 10:52 
Ik zat ook niet lekker op m'n C. Een lager zadel (eigenbouw) en een breed stuur doen wonderen. Dus ook op een C kun je met eenvoudige ingrepen je zit veranderen. Een wereld van verschil, je kan als je wilt gewoon een keer komen kijken/proberen!!

Je kan dus nog kiezen:
- toch een C-frame kopen (tip Floris) en alles 1-op-1 overzetten en vervolgens je zithouding veranderen.
- zoveel mogelijk C-onderdelen in je B-frame zetten, en voor de resterend eondelen een oplossing bedenken.

Succes,
Edward

Schrijver edward
Gast 
#15 | Geplaatst: 14 mei 2007 15:41 
Trouwens, ombouwen van "custom" naar "gewoon"...is dat dan customizen?
;-)
Edward

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 ombouw custom naar gewoon

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven