Kasper,
het verschil in zit tussen een C en een Z/A/B wordt ook veroorzaakt door andere voetsteunen. Bij een C staan die verder naar voren en iets lager. er is verschil in voetsteunen, schakel pedaal, rempedaal en afdekplaatjes van de balanspot (die chroom dingen). Als je dus een Z/A/B zit wil moet je die ook veranderen. Als je een standaard Z/A/B stuur wilt gebruiken zullen de C kabels ook te lang zijn. Ook de hele elektriek overzetten, de kabelboom is anders. Achterwiel van de C kan je overzetten, maar de buiten diameter is wat kleiner. Floris bedoelt de maat voor de velg, de achterband zelf van een C is breder en hoger dan die voor een Z/A/B. En lastiger in/uit de achterbrug te krijgen.
Ik zat ook niet prettig op een C overigens, en heb naar dezelfde oplossing gekeken. Dat was me teveel en ik heb uiteindelijk een A zonder blok erbij gekocht en de C is donor geworden.
plezier,
Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰