Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

slippende koppeling

Schrijver dik54
Gast 
#1 | Geplaatst: 15 mei 2007 22:31 
Hallo iedereen

Ik heb mijn cx500 weer op de weg ,na er een ander blok ingezet te hebben van een complete sloper Na de montage liep hij op een cilinder Het bleek dat een sensor niet goed was,dus weer het blok er uit en van het oude blok het complete generator gedeelte over gezet Loopt nu zo goed dat de koppeling slipt Ik heb er 15W40 in gedaan ,gewone motor olie
Zou ik er speciale 10W40 in moeten doen Wie heeft hier ook ervaring mee

Vast bedankt voor de eventuele reactie

Schrijver Arno Luierweert
Gast 
#2 | Geplaatst: 16 mei 2007 00:25 
Je had motorolie van een Motor in moeten doen , geen gewone motorolie het is toch geen BMW.

Groeten Arno

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 16 mei 2007 07:17 
Wie kan mij daar nou eens een goed antwoord op geven
Al diversen olie boeren gesproken maar nog steeds geen goede antwoord gekregen
Wie helpt ons aan het goede antwoord
Ik rij zelf met een CX met Motor olie en nog een CX met Auto olie
maar geen slipende koppelingen
ouwe-jan
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 16 mei 2007 08:01 
Marco zegt over olie :
Let wel, dikke olie heeft een negatief effect op de koppeling. Deze blijft meer plakken en kan ook meer gaan slippen.

En volgens mijn ervaring heeft 'ie daar gelijk in.

Het hele verhaal staat al op de site. Kijk onder techniek > Sleutelen > Smeermiddlen.

Harmony,
Hans.
( smeert 'em zo )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 16 mei 2007 09:04 
Als het blok een tijdje heeft stilgestaan dan is het ook mogelijk dat de platen wat zjin gaan vastzitten. Dit is mij ook overkomen maar na een paar duizend mijl heeft het probleem zich zelf opgelost.

Wat betreft motorolie gebruik ik voor de CX Halfords half synthetiscch motorfiets olie en in mijn Silverwing Castrol GP. Ik kan wel merken dat het laatste merk veel betere kwaliteit is en veel langer mee gaat dan de goedkope olie dus de CX krijgt wat regelamtiger een beurt. Castrol GP is echter slecht te krijgen bij ons.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver voorbijganger
Gast 
#6 | Geplaatst: 16 mei 2007 11:00 
"Marco zegt over olie :
Let wel, dikke olie heeft een negatief effect op de koppeling. Deze blijft meer plakken en kan ook meer gaan slippen.

En volgens mijn ervaring heeft 'ie daar gelijk in.

Maar 15W 50 is geen dikke olie.

Schrijver theojansen
Gast 
#7 | Geplaatst: 16 mei 2007 12:31 
vol-synthetische olie, daar gaat een goede koppeling mee slippen.
die moet je niet gebruiken dus.
kan het niet zo zijn dat de afstelling van de koppeling te strak staat na het overbouwen van je blok?
verder ben ik het met Hans eens: kijk op deze site bij smeermiddelen.
succes, theo

Schrijver puk
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 16 mei 2007 16:48 
Haal je platen maar eens uit het koppelhuis en ontvet ze maar eens helemaal met thinner of zoiets , daarna goed afdrogen en terug steken zoals ze gezeten hebben, het gebeurt bij oudere motoren dat er slijtdeeltjes tussen de platen vast geraken ( metaal deeltjes ) die zorgen voor het " te veel " aan slip , door ze uit te wassen is de koppeling weer zoals nieuw . ( vorige week nog gedaan met een verbluffeld resultaat)

maar voor je begint , controleer eerst even of je koppelingskabel feiloos beweegt ( dat er geen knikken inzitten enz...) is dat ok , was dan de koppeling maar af
succes en groetjes puk
alles wat je zelf doet doe je meestal beter

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 22 mei 2007 11:48 
Ik kan alleen maar zeggen, dat als de koppeling slipt er gewoon een vervanging van de koppeling in zit. Gelijk nieuwe veren monteren en je hebt het voor elkaar.
Je mag door blijven modderen maar dat is dan aan jouw zelf.
Ik weet wel dat iedereen die bij mij is geweest om dit probleem op te laten lossen (inc. ik zelf) er van over tuigd was dat het allang had moeten gebeuren.

Olie voor een CX/GL500 is gewoon 10/w40.
semi syntheet.

Mag dikker maar het is niet nodig.

Met vriendelijke groet Marco Becker.
Tel 0321 312336
Vliegersveld 37
8256 GN biddinghuizen.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 slippende koppeling

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven