Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

oliefilter vervangen

Schrijver MIOB
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 mei 2007 18:35 
Ik heb een vraagje:

Ik heb het hele handboek erop nageslagen, het is nergens uitgelegd.

Als ik het oliefilter vervang zit er bij het nieuwe filter naast een hele grote O ring ook een kleintje: Waar is die voor? De ring en de veer, moeten die aan de motor kant, of aan de voorwielkant van het filter?

Ik heb er 2,kleinbeetje (2,1/2,2?) liter olie ingekiepert en hij lijkt een beetje boven de max te staan, volgens het WPHB moet er 2,5 in. Doe ik iets fout?

Schrijver jost

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 mei 2007 18:48 
Kijk eens op:
URL,
anders even kopieren en plakken als 't niet werkt.
gr. Joost
Not all those who wander are lost.......................

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 mei 2007 18:54 
Zoek en gij zult alles vinden ,dus ZOEKEN en alles wordt je in de mond gelegt
Met schade en schande wordt je wijzer zij vader Cats
Dus Plastic scheur ijzer doe je best
O,J,
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 mei 2007 19:14 
Grote o ring gaat natuurlijk op het huis tegen het blok aan.
De kleine oring gaat om de bout en schuift dus in jouw olie filter huis.
Dus daar zit dat ringetje.

Zoek en gij zult vinden, sla de bout uit je oliefilter huis en dan zie je het vanzelf.

Dan van af het voorwiel gezien, in deze volgorde plaatsen graag.

Oliefilter huis, veer, platte ring, olie filter. De olie filter wordt klemgedrukt door die veer tegen het motorhuis.
Kijk op het motorhuis en zie je een passende uitstulping die tegen het rubber van de oliefilter drukt. Dan als je naar de oliefilter huis bout gaat kijken kun je zelf herlijden waar de veer en of olie filter moet komen. In deze bout zit namelijk een overdruk klep, die door de olie druk open wordt gedrukt. Daar moet dus geen olie filter zitten. Daar zit die veer dus omheen. Dan een paar mm verder zit de opening om de olie als nog binnen het filter te krijgen. Daar is die klep voor gemaakt. Bij een dicht geslagen olie filter is het altijd nog beter om maar niet te filteren. De olie wordt dan via de bout direct ongefilterd het blok in gepompt.

Dus kijk er eens goed naar en blijf je altijd afvragen waarom honda iets heeft gemaakt.
groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MIOB
Gast 
#5 | Geplaatst: 18 mei 2007 19:55 
OK, ik wist dus niet dat die buis los kon uit die ronde kap. Raar dat dta allemaal niet in Peters staat. DAAR heb ik wel uitgebreid in gezocht, sorry dat ik die een pagina op dta internet niet gevonden had..

Ik heb waar ik sleutel overigens geen toegang tot het internet.

Ik heb die Oring (de kleine) dus niet vervangen, de rest zit wel goed. Dat lijkt mee geen drama zo lang hij nergens lekt.

nedankt voor de uitleg Marco!

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 18 mei 2007 20:18 
Marco waar is ZOEKEN voor gemaakt
ouwe_jan

Schrijver MIOB
Gast 
#7 | Geplaatst: 18 mei 2007 20:28 
zeg OJ,

Waar had ik dat zo snel moeten vinden dan? Als je oliefilter intikt bij zoeken viond je niets over de volgorde van montage, of over minder bijvullen dna volgens het boekje. Kijk ik bij het onderdeel techniek bij smeermiddlen (waar ik OOK al gekeken had), staat daar ook niets over mijn vraag.

gegroet, Michiel

(die in vervolg wel ELKE pagina op het internet zal doorspitten)

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 18 mei 2007 20:35 
Dit is niet hatelijk bedoeld maar wij moeten ook zoeken
ook al weten we alles al over motoren .en motors
Dus een flinke poot van Ouwe_Jan uit Wieringerwerf

Schrijver MIOB
Gast 
#9 | Geplaatst: 18 mei 2007 21:17 
Ok, zo vatte ik het wel op, excuus.

Ik heb ook wle wat zoekwerk gericht, maar niest gevonden, vandaar. Ik ga over 1 week 4 weken voor mijn studie naar het buitenland, ik hoop dat mijn vriendin in de tussentijd succesvol haar motorrijexamen aflegt, dus ik zou de CX grag vast klaar hebben voor haar.

groet,

Michiel

Schrijver edward
Gast 
#10 | Geplaatst: 21 mei 2007 07:59 
Haha, ik heb nog nooit op het internet gezocht. Als ik een vraag heb, post ik 'm gewoon altijd op het prikbord, daar krijg je snel en meestal in begrijpelijke taal antwoord. Maatwerk dus en handige tips en ervaringen uit de praktijk op de koop toe.

En Ouwe Jan is de kwaadste niet, integendeel, hij is altijd bereid je te helpen. In levenden lijve is ie grappig en kundig.

Lang leve het prikbord,
Edward

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 oliefilter vervangen

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven