Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

500 achterdeksel op 650 blok

Schrijver kaspar
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 26 mei 2007 01:00 
Hoi techneuten, wie weet hier wat over?

Heeft iemand ervaring met het overzetten van een 500 achterdeksel op een 650 blok, inclusief vliegwiel, stator, etc.?

Zo ja, als alles past, loopt het blok dan een beetje o.k.?

Heeft iemand een curve van de toerental/vervroeging van de ontsteking, zowel van een 500 als een 650? M.a.w. komt het min of meer overeen?

Weet iemand of de transistor ontsteking met pulsgever van de latere GL of Euro 500 en 650 uitwisselbaar is? Zoja dan zou dat wat zeggen dat de CDi ontsteking het op een 650 ongeveer dezelfde ontstekingstijdstippen geeft en dus zou moeten werken.

Graag jullie reactie, Kaspar
lang leve de rat-bike! (ofwel: als het maar functioneert)

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 26 mei 2007 08:51 
Ik kan je helpen,

De achter deksle van een 500 en 650 heeft een verschil. Het verschil zit hem in de waterpomp gedeelte. Deze is verbeterd. Het verschil zit hem vooral in het achter dekseltje van de waterpomp zelf. Ook de waaier is 2 a 3 mm hoger en kan dus meer verpompen. Voor de rest is alles het zelfde en hoeft men niet eens het vliegweil over te zetten. Deze zijn na genoeg uit alle modellen uitwisselbaar. Alleen de oude cx,en die hebben een vliegwiel nodig met een extra puls gever.

De GL/500 , Gl650 en de CX500 E en CX650 E is alles gewoon uitwisselbaar. Denk er dus wel aan dat het achter dekseltje van de waterpomp en de waaier zelf groter zijn op de 650 modellen.

Dan de dynamo en onsteking, kan ik kort over zijn. De vervroeger is bij alle modellen het zelfde. Ook de opnemers zijn gewoon uit wissel baar. Hiervan zijn er wel 3 soorten in omloop maar ze zijn uitwisselbaar.

Volgens mij heb ik hiermee je vraag beantwoord.
Met vriendelijke groet Marco Becker.

Tel 0321 312336
Ik heb trouwens nog wel 2 achter deksels liggen van de CX/GL650 in de kleur zwart. Dus wie weet zoek je dat juist wel.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 500 achterdeksel op 650 blok

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven