Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

uitlaat vervangen tijdens begrenzen...?

Schrijver cx fAN
Gast 
#1 | Geplaatst: 31 mei 2007 17:36 
Eerder op dit forum vroeg ik hoe ik mijn cx500 kon begrenzen en kreeg hele nuttige tips daarover. Maar ik had nog een vraag, ik heb 2 uitlaten van 37 kw eronder liggen en omdat ik hem dus begrens naar 25 kw was mijn vraag of de uitlaten nu vervangen moeten worden door uitlaten van bv: 25 kw. Echter hoop ik dat dit niet nodig is omdat het anders een duur grapje is.

Alvast bedankt, cv fan

Schrijver Floris
Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 31 mei 2007 19:53 | Aangepast door: Floris 
Niet de hele uitlaat, maar de uitlaatbochten moeten begrensd worden. In Duitsland doen ze dat met een zogenaamde 'Drosselsatz' (= afknijpsetje). Het zijn ringen die je tussen de cilinderkop en de uitlaatbocht monteert. Hier te koop. En de bijbehorende carbs vind je hier.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#3 | Geplaatst: 1 juni 2007 07:38 | Aangepast door: beinhart 
ja floris,

dat klop ik heb in duitsland mijn rijbewijs gehaald en toen ik weer in nederland woonde (voordat ze hier met begrensd rijbewijs begonnen) mocht ik ze eruit halen. ben wel ff bezig geweest met slijpen want ze hadden die ringen heel goed vastgelast....
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Bikermouse
Gast 
#4 | Geplaatst: 1 juni 2007 10:31 
Ik had hetzelfde probleem, heb uiteindelijk een vtr250 erbij gekocht.
Ook een v-twin, hele fijne fiets voor niet al te veel geld (pas stond er een nette op voor €500 op marktplaats, moest alleen kettingset vervangen worden a +- €130).

Ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen, maar dit was mijn "oplossing". Want zoals je zelf al min of meer zegt: het is niet goedkoop om een cx terug te tunen.
Andere carbs, drosselsatz en een ritje rollerbank heb je niet voor een paar tientjes.

Maar hou ons op de hoogte, iedereen heeft wel andere oplossingen! (zie de link van Marcel)

p.s. als je informatie wilt over de vtr250 laat je me het maar weten.

Joost

Schrijver cx fAN
Gast 
#5 | Geplaatst: 2 juni 2007 19:32 
Iedereen bedankt voor deze informatie, vind het jammer dat de uitlaten ook gemonteerd moeten worden. Wat voor bedragtotaal zal het ongeveer kosten om mijn cx500 te begrenzen? en Joost ik heb verder rondgekeken naar die vtr 250 en er staat toevallig een mooie op de marktplaats. Dus ik zou graag wat meer informatie over die motor willen hebben, als het te duur word om de cx500 te begrenzen.

Richard

Schrijver cx fAN
Gast 
#6 | Geplaatst: 6 juni 2007 20:56 
Bikermouse
p.s. als je informatie wilt over de vtr250 laat je me het maar weten.

graag dus!

Schrijver Bikermouse
Gast 
#7 | Geplaatst: 30 juli 2007 15:30 
sorry voor de (veel te) late reactie!

Ik hoop dat je het nog leest!

Het is een lichte motor van ongeveer 150 kg droog en met een vermogen van 25 kW heeft hij een top van 170 km p/h.

Hij heeft voor een schijfrem die in een soort remtrommel zit.

Ik kan je nog meer vertellen en hier een verhaal van 2 kantjes neerzetten, maar het lijkt me makkelijker als je me mailt met vragen.

mail: joostutvoet@hotmail.com

nogmaals sorry voor het late reageren!

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 uitlaat vervangen tijdens begrenzen...?

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ jappiedv ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven