Na een paar dagen minder weer (regen en nat en glad) vrijdag op de Cx naar het werk. Terug rijdend denk ik : Loopt niet echt lekker ! De Rode Rakker rammeld rijkelijk. Wat kan 't wezen? Thuis , na uurtje afkoelen eerst maar eens olie peilen.
<schaamrood om kaken>De peilstok gaf GEEN olie , zelfs niet op het laatste puntje van de peilstok
</schaamrood om kaken>Dus niet echt goed. Nadere controle leerde me dat ik al in geen 2500 km het oliepeil had gecontroleerd. Dus snel de reserve bus met olie geleegd ongeveer 0.7 ltr. Peilstok gaf toen weer net markering aan.
Volgende dag naar V'daal, olie halen, en via omweg naar huis (50km totaal) Thuis , na afkoelen toch nog even gekeken. en gaf nu onderste punt peilstok aan, veels te laag dus. Weer bijgevuld, nu tot ong. 3/4 van markeringen.
Morgen dus maar eens een test rondje, als ik ook ergens op een dagcamping o.i.d. de tent ga testen.
Maar de vraag (er is een vraag in het verhaal) is :
Ik heb geen lek-plekken onder de vaste staanplaats. ik heb geen extreem walmende machine. Hoe kan in 50 Km de olie weer zover gezakt zijn. Mis ik wat ?
Het enige wat niet helemaal lekker lijkt is het koppeling deksel. Dat is iets vettig. Niet erg veel, een beetje.
Maar kan ik in 50 Km weer zoveel olie verbruiken ?????
Harmony,
Hans.
( die zich heeft voorgenomen beter op de Rakker te letten )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken