Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

steekas voor

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver wolter
Gast 
#1 | Geplaatst: 7 juni 2007 17:36 
Beste CX'ers,

Om de banden van mijn cx te vervangen dacht ik de wielen er vast uit te halen. Het achterwiel ging redelijk goed maar bij het voorwiel blijkt de torx M6(?) behoorlijk verziekt. Nu vraag ik mij af óf het ook daadwerkelijk m6 is (in dat geval probeer ik het bitje er in te timmeren).
En anders zal het wel uitboren worden.
Misschien kan iemand mij ook vertellen of ik bij de plaatselijke motorwinkel gewoon zo'n steekas kan bestellen?

vriendelijke groeten,

Wolter

Schrijver theojansen
Gast 
#2 | Geplaatst: 7 juni 2007 17:58 
wat bedoel je eigenlijk?
om de steekas te verwijderen moet je 2 moeren aan de onderkant van de vorkpoot en natuurlijk de castle-nut met splitpen losmaken.
het wiel kan er meestal slechts uit als de remklouwen losgemaakt zijn.
ik ken geen torx aan de CX.
heb je geen werkplaatsboek?
groet, theo

Schrijver beussie
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 juni 2007 18:13 
Ik vermoed dat hier iemand bedoelt om z`n kmtellerkabel los te halen van de aandrijving in het voorwiel.

Schrijver wolter
Gast 
#4 | Geplaatst: 7 juni 2007 18:54 | Aangepast door: wolter 
Hoi Theo en Beussie,

Ik heb wel een wp handboek (peters motorhandboek nr 41) maar wordt daar niet echt wijs uit. Ik hoorde van een kenner dat ik geen originele voorvork heb doordat ik een remklauw heb met 2 plunjers... (?)

Er zit geen moer met splitpen op. Aan de rechterkant van de fiets zit een 6kant sleutel 18. Aan de andere kant zit de steekas verzonken (met daarin een gat met ribbels). steekt er dus niet uit zodat er een moer op kan.

Misschien doe ik iets heel stoms hoor? In dat geval schaam ik mij vast diep ;)

Schrijver wolter
Gast 
#5 | Geplaatst: 7 juni 2007 18:56 
Die steekas draait ook mee als ik aan de zeskant draai.

Vriendelijke groeten,

Wolter

Schrijver Floris
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 7 juni 2007 18:58 
Aan de andere kant zit de steekas verzonken. steekt er dus niet uit.

Kijk daar 'ns aan de onderkant, daar zitten twee 14mm moeren die je moet losdraaien. (Tenminste als je een originele voorvork hebt).
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver ouwe_jan

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 juni 2007 19:03 
Nou dit is voor mij de laatste keer dat ik vraag wat voor CX heb je als technische vragen steld ook het typeCX 500 of 650
ouwe-jan die iedereen wilt en kan helpen als hij maar weet waar je mee rijdt
De liefde van een man of vrouw is zijn CX of GL te berijden

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 7 juni 2007 19:05 | Aangepast door: Hansv 
Maar bij mijn Cx zit aan de linkerkant een zeskant (kroon)moer, en aan de rechterkant een opsluitblok met , zoals gezegt, twee maal 14.

Heb je misschien ergens een foto-tje ? 1 beeld zegt meer dan 1000 woorden, zeggen ze.

En ik denk dat je een "c" hebt ?


Harmony,
Hans.
( die geen idee heeeft wat dit is )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver wolter
Gast 
#9 | Geplaatst: 7 juni 2007 19:13 
Heb voor de zekerheid ook maar even de remklauw losgehaald maar ik kan geen 14mm moeren vinden.
De enige moeren die ik vind zijn volgens mij de aftap moeren. Aan beide kanten één.

Schrijver wolter
Gast 
#10 | Geplaatst: 7 juni 2007 19:23 
Ik heb zonet een foto'tje gemaakt. Kan ik die hier in het forum neerzetten (hoe?) anders probeer ik 'm ergens anders te parkeren.

gr Wolter

Schrijver wolter
Gast 
#11 | Geplaatst: 7 juni 2007 19:25 
http://www.mofoto.nl/mlog.php?slog=PUBLIC

Ik hoop dat het werkt. Het is (nu nog) de eerste foto op die site.

Ben benieuwd!
Wolter

Schrijver wolter
Gast 
#12 | Geplaatst: 7 juni 2007 19:31 | Aangepast door: wolter 
Hans, en Jan!,

Oop het frame staat dat het (verder) een 500 c is.

Gr, Wolter

Schrijver dikkezeug
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 7 juni 2007 19:34 
Dit ziet er niet bepaald origineel uit dus ik kan je vraag niet beantwoorden. Ik vraag mij af of er eens een keer een hele andere voorkant in gezet is geweest? Bij de Silverwing en de Eurosport kan het wiel met as verwijderd worden door de moeren onderaan de veerpoot los te halen. Bij de standaard CX en de Custom zit er aan 1 kant een moer en aan de andere kant moet je de moertjes onderaan de veer poot los draaien en dan kan je voorzichtig de as eruit slaan met een stuk zahct metaal of iets dergelijks.

Dit is bij jou echter wel een ander verhaal dus ik denk dat we meer foto's nodig hebben om je te kunnen helpen.

Wouter
Als het niet gerepareerd is kan je het niet stuk maken.

Schrijver wolter
Gast 
#14 | Geplaatst: 7 juni 2007 19:53 
Heb nog wat foto's gemaakt en er bij gezet. Raad het plaatje...

Groeten van Wolter die nog niet in paniek is omdat hij helaas toch nog geen motorrijbewijs heeft

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 7 juni 2007 20:01 
Voor zover ik het kan zien echt geen standaard CX poot.

Als jij hetzelfde CX boek hebt als ik, dan staat er een "c" op de voorkant (ISBN 90 6127 134 7) en daar is de voorpoot rechts goed te zien.

overigens : waar zit je, of beter gezegdt waar is de CX ?

Harmony,
Hans.
( die ook wel eens een CX een poot heeft uitgedraait )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 steekas voor

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven